Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 17021 til 17040 af 26896
-
Bølgelængde mm.
ForumindlægHej allesammen! Jeg har lidt svært ved at løse følgende opgave: Opgaven lyder: Den mindste energi, der skal tilføres en elektron for at frigøre den fra en silicium overflade er 7,93 * 10-19 J. a. Beregn den største bølgelængdeaf lys, som kan frigøre elektronen fra en siliciumoverflade ved fotoel... -
FORURENING FORSØG
ForumindlægSimpelt forsøg om forurening?? -
φ
ForumindlægHej hvordan kan man udlede konstanten φ, håber i kan hjælpe med :) -
Interessant artikel omkring progressive skatter
ForumindlægHvis nogen skulle klage over den progressive skat i Danmark, kan de tage et kig på den amerikanske. Se denne artikel, som netop i dag har været anbefalet af N. Gregory Mankiw. Bemærk, at Mankiw var formand for Council of Economic Advisors under Bush-regeringen og ofte regnes for at være Keynesian... -
Hjælp !!!!!! til Fysik
ForumindlægEn el-keddel indholder vand med massen m og temperaturen t1 . El-kedlen yder effekten Pel. Der ses bort fra varmekapiciteten af el-kedel samt varmeafgivelse til omgivelserne. a) Beregn tiden for at opvarme vandet til kogning, dvs til temperaturen t2 når der ses bort fra fordampning. Data: m= 1,... -
Hvor mange muligheder?
ForumindlægHej! Kan nogen hjælpe med denne lille irriterende opgave? Hvis man har 10 små tegninger, og skal lave X antal Bingoplader med 6 forskellige tegninger på hver plade, hvor mange forskellige plader kan man så lave i alt? HASTER! På forhånd tak! Mvh Carsten Morgenstern -
1000 kr og forhold 2:3 Metode???
Forumindlæg1000 kr og forhold 2:3. Metode til det? På forhånd tak -
differentialkvotien
ForumindlægHej med jer, jeg skal i morgen gør rede for begrebet differentialkvotient.. Jeg er bare i tvivl om det er i punktet P jeg skal bestemme tangentens hældning eller er det i x0? Jeg har en graf for funktionen f(x), hvori jeg indtegner følgende x-og y værdier. x0-f(x0) der sammen danner punktet ... -
exp udvikling hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skriver en rapport om vækstmodeller og har brug for at forklare hvorfor fremskrivningsfaktoren, a, i eksponentielle udviklinger ikke må være negativ. Jeg ved at man ikke kan finde roden af et negativt tal for de lige rødder (dvs. kvadratrod, den 4. rod, 6. rod, osv.) Derim... -
Differentialregning hjælp søges!
ForumindlægHej. En af mine kamerater skal op i mundtlig matematik, hvor et er spørgsmålene er således: "Definition af begrebet "funktionen f er differentiabel i x0" "Differentation af f(x) = x^2" "Ligningen for en tangent til grafen for en differentiabel funktion" Alt... -
Respirationens delprocesser
ForumindlægHej! Sidder med min 24 timers biologi eksamen. Er der nogen der kan forklare glykolysen, citronsyrecyklus og elektrontransportkæden? http://www.biokemibogen.dk/pdf/5-138.pdf Her er figuren vedlagt som fil -
hvordan kan man hjælpe et u-land på rette kurs?
Forumindlæghvordan kan man hjælpe et u-land på rette kurs? tak på forhånd :) -
Hvad er fejlen?
ForumindlægHej, jeg har en sætning, jeg ikke kan finde fejlen i.. Der er kun 1 fejl: Her husband, who had recently returned from Afghanistan, was not used to watch television all day. Jeg overvejer, om ikke "had recently" skulle byttes om.. Jeg ved ikke, er det en fejl? Jeg skal desuden begrun... -
Hvor mange trehjulede cykler er der?
ForumindlægEr der en, der kan hjælpe med denne her? I gården står der tohjulede cykler, trehjulede cykler og firehjulede barnevogne. Der er dobbelt så mange barnevogne som der er trehjulede cykler, og der er tre gange så mange tohjulede cykler som der er barnevogne. I alt er der 184 hjul. Hvor mange tr... -
differentialkvotienten
Forumindlægjeg har skrevet at den kan benyttes til at undersøge forløbet af en graf (monotoniforhold), give kandidater til forskellige ekstrema, så man kan undersøge grafen for global og lokal maks- og minimum er der andet jeg kan tiføje? -
Determinantmetoden - hurtig hjælp
ForumindlægHvorfor ganger man ahat med a, jeg ved at det er for at eliminere x og isolere y. Men i mit hoved giver det ikke mening, for hvis man skal have skalarproduktet til 0 så skal man jo gange vektor a med b og ikke ahat med a? -
Hjælp til obligations opgave
ForumindlægHar fået en opgave om obligationer der hedder således: For en arv på 50.000 kr. køber Petersen værdipapirer. Han køber 30.000 kr. obligationer til kurs på 78,5 og 8000 kr.aktier til kurs 158. Hvor meget skal han betale for værdigpapirerne Hvor meget har han tilbage af de 50.000kr.? _... -
x og y
ForumindlægJeg skal bestemme ligningen for sammenhængen, når x: 7.5 y: 2 Og så skal jeg udregne y, når x: 0.5 Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. er der nogle der kan hjælpe mig med det?? -
Svær opgave!
ForumindlægHeej.. Jeg er blevet stillet opgave følgende opgave: Se vedhæftede fil . Jeg har problemer med underopgave b og c, dog har jeg en ide til at lave b. Hvis der er nogle der har bare har en lille ide om hvordan hhv. b og c skal laves kunne det være dejligt at diskutere disse. -
Formfaktor
ForumindlægHej sp Jeg har lidt bøvl med denne opgave. Jeg har brugt lang tid på den, men kan ikke komme videre.
