Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 pædagog. Resultater: 17081 til 17100 af 178177
-
når eksponenten ikke er et helt tal
Forumindlæghvordan udregnes: 21/2 -
Hjælp til omskrivning af ligning
ForumindlægHej (Studie)folkens.. Jeg sidder her med et lille problem, noget med at omskrive en ligning. F.eks. (x-a)²+(y-b)²=r² Der vil jeg gerne lige vide hvordan jeg kan få y til at stå alene. Håber der er en der kan forklare mig det på en rimelig let måde. M.v.h. Baron Von Flødebolle :D -
naturlige logeritmer
ForumindlægJeg har lige en opgave jeg er sikkert på hvordan den skal løses. opgaven: Omskriv hvert af følgende udtryk, så det højst indeholder en logaritme. Ln(x)+Ln(x+1) = kan det passe at den kommer til at give? Ln(x2+1) på forhånd tak -
Bevis af endelig decimaltal
ForumindlægHej Jeg skal bevise at en brøk kan skrives som en endelig decimaltal, hvis nævneren indeholder primfaktor opløsningen 2 eller 5. Sådan står der i bogen: Antag at n=2^a * 5^b Vi vil først vise at at brøken kan forlænges, så den får en tier potens i nævneren. Men det er klart at man v... -
Arealer
ForumindlægHej :-) Jeg har vedhæftet en PDF-fil med 2 opgaver, som jeg ikke kan løse i hånden, er der nogen der hjælpe ? :-) tak. Har prøvet at integrerer direkte og med substitution uden held. Jeg har facit fra lærebogen, men de formler jeg har skrevet er jeg tvivl om hvorvidt de er rigtige. -
Bestem areal af afgrænset funktion.
ForumindlægJeg har givet 2 forskrifter: Disse to funktioner skærer hinanden i punkt A. Jeg fik koordinatertil til A 4,2 De to grafer afgrænser et areal. Bestem denne areal. Jeg er gået i stå herfra. -
vinkel
Forumindlægjeg skal finde den spidse vinklen imellem linjen l og førsteaksen. formlen jeg skal bruge er tanV= a og hældningstallet mener jeg er 2. men hvordan regner jeg dette ud/den spidse vinkel- ved ikke hvordan jeg skal sætte det ind på lommeregneren? -
Hjælp til komplekse tal(videregående)
ForumindlægHej. Opgaven lyder som følgende: Find de komplekse løsninger til ligningen z^2 - 2iz - (1 + i) = 0. Skriv svaret på formlen a+bi.. Det kunne være så dejligt hvis der var en der lavede den og forklarede den grundigt. Med venlig hilsen Peter -
Reducer
ForumindlægHej, jeg sidder lidt fast i en reducerings opgave som jeg håber i kan hjælpe med. T^2-K^2+(T+K)^2-2KT Jeg er super dårlig til at finde ud af hvordan parantesen lige løses. Men en generel guide igennem reducering ville være lækkert! -
Induktion
Forumindlægsidder med følgende opgave, og kunne godt bruge noget hjælp: Bevis ved induktion 1+3+5+ .... + (2n - 1) = n^2 er sandt for alle hele tal n > eller = 1 Tak på forhånd ... -
Differentialregning
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave? NB: Uden hjælpemidler Funktion: f(x) = -3x2 + 2x - 1 a) Bestem ligningen for tangenten i punktet (2,f(2)). Tak på forhånd :) -
retningspunkt
ForumindlægDet ville være en stor hjælp hvis nogen kunne hjælpe mig med følgende opgave: a) Gør rede for at punktet p(0,5;3^(1/2)/2) ligger på enhedscirklen. -
Pythagoros
ForumindlægHej, vi er lige begyndt på et nyt emne i matematik, som er pythagoros. Jeg har haft lidt fravær det sidste stykke tid, så jeg ville meget gerne have hjælp og en forståelse til de opgaver vi har fået for. Jeg har en trekant. Den første katete (a) er 10 cm. Den anden katete (b) er 2 cm. Hypeton... -
En Postensfunktion
ForumindlægFor ethvert tal a er en potensfunktion f givet vedf(x) = x^a, x>01) Bestem a, når det oplyses, at f(2x) = 5*f(x)2) Bestem a, når det oplyses, at f(x) øges med 20%, når x øges 10%Håber I kan hjælpe mig med at løse den. -
Hint til differential regning
ForumindlægHej, Jeg sidder her med en opgave hvor jeg ikke fatter hvad jeg skal. Den lyder således: Funktionen f(x) = 1/4x2 har en tangent i (2,1). Giv x=2 tilvæksten Δx, og beregn Δy/Δx. Reducér herefter det fundne udtryk for Δy/Δx. Jeg er rimelig blank, så hvis nogen kunnehj... -
Irrationaliteten af...
ForumindlægHej folkens.http://da.wikipedia.org/wiki/Irrationale_talJeg forsøger fuldstændigt at forstå beviset, der føres omhandlende irrationaliteten af kvadratroden af 2. Jeg synes, det går glidende i den første del af beviset, men jeg kan ikke forstå den sidste halvdel. Er der nogen, der har tid og lyst ... -
virksomhed
ForumindlægHej.. Dette er min anden tråd.. Vil I være venlige at hjælpe mig med denne opgave det er i faget Afsætning.. Kan I det, vil det være kanon... Der står her.. Tivoli er en servicevirksomhed, hvor der udpover de faste attraktioner foregår en række aktiviteter, som er med til at trække kunderne til.... -
kort opgave
ForumindlægBestem f'(x) for hver af funktionerne: f1(x)=(x^2 + 3x -1)^3 f2(x)=(3x - 4)^5 f3(x)=(3x + kvadratrod(x))^-6 Jeg skal lige høre hvordan jeg skal starte med opgaven. -
funktion
ForumindlægHejsa. jeg håber at i kan hjælpe mig med denne opgave. Jeg har nemlig svært ved at differentiere den til f'(x). En funktion er givet ved:f(x) = 7*lnx-2*x^2 Bestem en ligning for tangenten til grafen for f(x) i punktet P(1,f(1)). Tak for hjælpen. -
differentialligning
ForumindlægHej... Er der nogle der måske har lyst til at hjælpe mig med en opgave jeg ikke helt forstår?? En funktion f er løsning til differentialligningen: y'' = 1/4 y Bestem em forskrift for f, idet det oplyses, at f(0) = 2 og f'(0)=0 Hvordan differentierer jeg den to gange, for det er da...
