Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 17161 til 17180 af 40404
  • integral...

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal integrere denne funktion: f(x) = (2x-1)7 og facit giver: ((2x-1)8)/16, jeg forstår ikke hvorfor det giver dette resultat, når jeg beregner den til: ((2x-1)8)/8 På forhånd tak :)
  • 0 reglen med brøkker

    Forumindlæg
    Jeg sidder og kigger på nogle opgaver jeg skal lave til næste uge, og finder ud af, at jeg er stået helt af når det omhandler dette. Nogle der kan hjælpe med ligningerne her? (1/x)+2x=3 (12x / x^2) - (16 / x-2) = 0
  • Handelsregning

    Forumindlæg
    En flaske 1,5 liters sodavand koster normalt 16 kr. ekskl. pant i en forretning. På tilbud kan man købe 4 • l,5 liter for 50 kr. Hvor mange procent rabat får man på en flaske sodavand?
  • Cirklens centrum, radius

    Forumindlæg
    Jeg er gået i stå i denne opgave. Jeg skal bestemme centrum og radius for cirklen b) 16 x2 + 16y2 – 16x + 24y + 9 = 0 Håber der nogen der kan hjælpe
  • blækregning.....

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen som kan hjælpe---- Kan ikke finde ud af det... I opgaven står der .. I en periode er der faldet 3,5 m sne. Den lange 16 km lange pist er i gennemsnit 75 m bred. Hvor mange kubikmeter sne er der faldet på pisten.. Hilsen avsarkizi
  • diffrentiering

    Forumindlæg
    Hvordan ville i differentiere følgende f(x) = x + 16 / x f '(x) = ?? når jeg ser på min formelsamling kan jeg altså ikke se hvilken jeg skal bruge , den skal vel deles op i to ,, åber i hjælper ??
  • parallelle vektorer

    Forumindlæg
    hej, jeg har opgaven: bestem tallet k, således af vektorerne (vektor a) = (12 , 5) og (vektor b ) = ( 16, k) hvad er udgangspunktet her?? for at løse opgaven? håber nogen vil hjælpe mig :)
  • hjææælp

    Forumindlæg
    er der nogen der vil lige fortælle mig hvordan jeg løser denne opgave. En cirkel er givet ved ligningen ( x-2)2 ( y-1)2 =16 , og en linje er givet ved ligningen 3x 4y +23= 0. Vis, at linjen ikke skærer cirklen. mange tak i forhånd
  • Hjælpe til 1 kort sætning

    Forumindlæg
    The seismicity is interpreted to be related to the deloading of the thin crust above the magma chamber due to the summer melting of the ice cap, and to high groundwater pressure in the caldera roof at the same time.Nogen der kan hjælpe med at oversætte det til dansk.Mit bud:Det seismiske er forkl...
  • Eksamenernes offentliggørelse

    Forumindlæg
    Nåååår.. hvordan gik det? Som forventet eller af H-til :p ?
  • Hjælp til beslutning :(

    Forumindlæg
    Jeg blev undervist i tysk for nogle dage siden og jeg forstod ikke en meter af det der blev sagt, selvom jeg har haft faget siden 7 klasse, virker jeg ikke til det slags sprog. Nu overvejer jeg spansk, så jeg kan begynde fra bunden af - synes I, jeg skulle begynde på et nyt sprog?
  • 2 korte sætninger

    Forumindlæg
    1. Man kan ikke glemme fortiden, men man kan lære at leve med den: 1.Man kann nicht die Vergangenheit vergessen, aber man kann mit der lernen zu leben.Synes ikke helt at det lyder helt korrekt...2. Man må ikke bebrejde tyskerne for anden verdenskrig i al evighed 2.Man muss nicht in alle Ewigkeit ...
  • Best

    Forumindlæg
    Jeg har det her: Funktionen f(x) = b*xa, som opfylder: f(2)=2 og f(4)=16.. hvordan finder jeg så a og b?
  • Hjælp til trigonometri

    Forumindlæg
    En eftermiddag kaster et 12 m højt hus en skygge på 20 m. hvor lang en skygge kaster naboens 16 m høje hus på samme tid?
  • Faktoriser tæller og nævner i brøken

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har en temaopgave, hvor jeg bliver bedt om at faktorisere tæller og nævner i denne brøk x^2 - x - 12 ------------------ x^2 - 8x + 16 Hvordan gør jeg det? Tak for hjælpen
  • Køret fast ??

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan regne den her jeg er køret fast må jeg sige.???? 2x2- 6x + 16 / x2+5x -2 = 2x + 4 / x + 4
  • Beregn længden af h

    Forumindlæg
    Hej, håber i kan hjælpe mig med dette. Har en ligebenet trekant hvor grundlinjen er 16 cm, og A er 30 grader. Jeg skal finde h altså højden.
  • Kan det passe?

    Forumindlæg
    Hey folkens, Kan det passe at diskriminanten for dette andengradspolynomie: P(x) = mx2 - mx - 4 bliver: m3 - 16 = d På forhånd tak :-)
  • Omskrivning af brøk eller udregning?

    Forumindlæg
    Der står at jeg skal omskrive opgaven (vedhæftet) men de har sat resultatet til 16. Er det ikke bare resultatet, istedet for en omskrivning?
  • Hjælp til matematik

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan hjælpe mig med at forklare følgende: Hvorfor giver 27^1/3 = 3 Hvorfor giver 16^-1/2 = 0,5