Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 17201 til 17220 af 18758
-
Hvad er en vurdering?
ForumindlægJeg har fået en problemformulering hvor sidste del af den lyder således: Vurder endvidere hvorvidt finanskrisen i dag er eller vil blive en gentagelse af 1930'ernes økonomiske krise i Danmark. Mit spørgsmål er så, i en vurdering er det da kun min egen holdning til det pågældende emne? Eller s... -
Skriftligt dansk.
ForumindlægHej. :) Jeg skal snart til skriftlig terminsprøve i dansk, og jeg skal derfor til at overveje hvilken genre jeg vil skrive i. Det er enten essay, kronik eller en litterær artikel. Jeg får samme karakter i alle tre genrer, og har egentlig ikke rigtig nogen fornemmelse omkring, hvilken en af de... -
Projekt opgave
ForumindlægHej derude Vi er tre piger der skal have hjælp, med et projekt. Vi skal finde et produkt, om fédme, men vi kan ikke finde på noget. Er der nogen der kan komme med nogle ideer, til hvad produktet´kan være?? Jeg håber i vil hjælpe :-) -
International handel / protektionisme
ForumindlægHey friends!!Jeg var syg i 2 uger da vi gennemgik denne del af pensum, så jeg håber I kan hjælpe mig med denne opgave! Det er en slags prøveeksamen, så det er rimeligt vigtigt!!Det drejer sig om International handel og protektionisme. Hvilke handelshindringer kan det enkelte land tage i anvendels... -
Monotoniforhold og areal
ForumindlægJeg har problemer med at bestemme monotoniforhold. Håber i kan hjælpe mig med at få det forklaret. Ved b'eren kan jeg ikke rigtig forstå, hvordan det er jeg skal beregne arealet. På forhånd :) (det blev taget et screenshot af opgaven) -
Monetarismen
ForumindlægEr der nogen som kort kan opridse de vigtigste træk for monetarismen? Ideer, virkemidler osv. -
Hvordan kan noget være eksponentielt fordelt?
ForumindlægSRP-hjælp! Jeg arbejder i mit SRP projekt med SIR-modellen (epidemimodellen) hvor individer bevæger sig fra S->I->R I mit spørgsmål er I kun interessant, da det er "Infected" og jeg skal finde den gennemsnitlige infektionstid. Ifølge mit materiale er infektionsperioden ... -
Værdimængde
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal beregne en funktions værdimængde.Funktionen er givet ved to ligninger.Den ene hvor xDen anden hvor x>0Det samlede interval bliver så: ]1;1]??Men det kan vel ikke passe - det er jo selvmodsigende..Nogen der kan hjælpe mig? -
Maeve Binchy
ForumindlægEr der nogen der kender hende? Jeg vil gerne skrive 3.g-opgave om hendes roman "circle of friends" (på dansk: "Gode venner") Er der nogen der kender hende eller på anden måde kan være behjælpelig med at finde sekundærlitteratur?pft. Dunnar -
GODT OG BLANDET mat
Forumindlæghey folkens, det ville være skønt hvis en venlig sjæl derude gad at kigge lidt på opgaver som jeg har små problemer med...takker på forhånd.1)I et koordinatsystem er A(0,0) og B(6,4)bestem en ligning for midtnormalen m til linjestykket AB.m skærer koordinatsystemets 1.akse i punktet C beregn afst... -
Hurtig hjælp :-)
ForumindlægHvad skal man gøre i opgave c? Har jeg gjort det rigtigt indtil videre? Det kan da ikke passe at det maksimale antal så er 0,75 ??? -
Induktion - vis uligheden
ForumindlægJeg har problemer med opgave 2.b) i dette link Jeg har indtil videre fundet frem til a_1 = 5/3, så 2/3 <= 5/3 <= 5/3 er opfyldt. Jeg antager at 2/3 <= 2 - 1/2 a_n-1 <= 5/3 og vil for n+1 vise 2/3 <= 2 - 1/2 a_n <= 5/3 Men kan ikke se hvordan jeg skal arbejde videre med denn... -
f(x^2) ????
Forumindlæghey :) og glædelig jul :)har en opgave hvor jeg skal løse en ligning som hedder f(x^2) = g(x)hvor f(x) = 2,4 * x^1.7og g(x) = 3 * x^2,3Det at løse ligningen er ikke det store problem... men..hvad er "formelen" for f(x^2) ?? hvad skal sættes i anden?? det hele??håber der er en som kan hj... -
Bestem koordinatsættet til hvert af disse skæringspunkter
ForumindlægHej alle! Jeg har vedhæftet en opgave som jeg ikke kan finde ud af. Hvordan løser jeg a'eren? -
Gør rede for eksponentiel model
ForumindlægHvad skal man finde ud af når der skrives gør rede for den ekspontielle model y=b*a^x? -
Nazisme = Nationalsocialisme?
ForumindlægNu kender jeg jo selv en del mennesker, der kalder sig Nationalsocialister, og stærkt holder på, at det ikke er det samme som Nazisme. Jeg er lidt i tvivl selv, så jeg skal ikke dømmme nogensomhelst for nogetsomhelst, men jeg vil da gerne have nogle synspunkter? Iøvrigt - er "nazisme" i... -
gærcellers formering
Forumindlægnogen der kan forklare mig hvordan gærceller formerer sig?? jeg ved at det har noget med meiose og mitose at gøre men jeg ved ikk hvordan jeg skal forklare det og hvilken formering er hurtigst. er der nogen der gider at hjælpe?? ;) -
Forklaring af figur - SRP
Forumindlæghttp://idraetteoriogtraening.systime.dk/fileadmin/filer/bogens_figurer/IDRAET-05.pdf Da jeg var til vejleder samtale, sagde min lærer at han synes det var en god ide, hvis jeg brugte denne figur i mit projekt (se internetadresse, tag figur 5,5). Problmet er bare, at jeg nu længe har kigget på... -
cosinus relationen
Forumindlæghvornår skal jeg bruge cosinusrelationen og hvornår skal jeg bruge sinusrelationen? -
Dansk stil
ForumindlægHejI kender sikkert allesammen typen der er lidt doven og ikke lige kan få taget sig sammen til at skrive alle opgaverne til tiden...Jeg er desværre en af dem.. og nu er jeg så ved det punkt at jeg simpelthen ikke kan nå at lave alle mine afleveringer til tiden og skal gå året om med mindre...Jeg...
