Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 17221 til 17240 af 18649
-
Fuld HF?
ForumindlægHej, Jeg er blevet i tvivl om, jeg har en fuld HF. Jeg har taget alle mine fag på enkeltfag, og har en drøm om at starte på medicinstudiet. Fagene, jeg har taget, er som følger: DANSK A MATEMATIK A HISTORIE B ENGELSK B FYSIK B KEMI B GEOGRAFI C BIOLOGI B SAMFUNDSFAG C PSYKOLOGI C ... -
Motorblok lavet af jern.
ForumindlægHej SP Sidder med en fysik opgave igen og vil løse den, men ved ikke hvordan? Motorblokken i en bil er lavet af jern og vejer 200 kg. For at sikre bedre koldstart installeres et varmelegeme på 1000 W i motorblokken. Hvor lang tid før start skal varmelegemet tændes, hvis motoren ønskes opvarmet ... -
mål af glaubersalt
ForumindlægHej SP Da Fysik ikke er min stærkeste side, men et af mine favorit fag har jeg problemer med denne opgave som jeg gerne vil lære og løse eller se den metode man bruger til at løse det så jeg i fremtiden selv kan bruge det: Temperaturen af natriumthiosulfat (Na2S04) eller glaubersalt, som det og... -
Hjælp til ståendebølger spørgsmål
ForumindlægJeg er igang med min fysik aflevering og jeg er nået til teori delen hvor jeg skal have besvaret de to nedenstående spørgsmål: Det fænomen i observerer kaldes resonans. Det opstår når bølgen har en bestemt længde i forhold til længden af snoren. Forklar hvorfor der er resonans når bølgelængden e... -
Jeg har virkelig brug for hjælp til opgaven
ForumindlægEn anden parabel P2 har Toppunktet T=(2,2) og rødderne 1 og 3. Bestem en ligning for P2. Jeg kan slet ikke huske hvordan man starter sådan en opgave -
Biotek-linjen eller samfA engA?
ForumindlægHej. Jeg er 1.g'er i grundforløbet og jeg skal til at vælge linje om ikke alt for længe. Det er bare sådan, at jeg står imellem to vidt forskellige linjer: - Bioteknologi A, matematik A og fysik B eller - Samfundsfag A, engelsk A Jeg synes selv at bioteknologi er helt vildt spændende, og... -
Hvad vil/har I søgt/søgte I i sin tid og hvorfor?
ForumindlægHalløjsa. :) Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i overvejer at studere/har søgt ind på/studerer/har studeret samt hvorfor i har valgt det/valgte det og hvis i er i gang eller færdige, hvad syntes i så om det? Levede det op til jeres forventninger? Hvordan er fagets miljø rent fagligt og også s... -
Sommerferielæsning
ForumindlægÅh sommer.Der skal læses!Hvilke bøger anbefaler du, skønlitterær såvel som fagligt?Ps.: Hvis du anbefaler noget fagligt litteratur, så skriv lige hvilket niveau det er på. -
Omskrivning til simpelst mulige form med kun én kvadratrod.
ForumindlægSå er jeg på banen igen. I en større matematikaflevering har jeg endnu et problem. Det handler om at simplificere et brøk-udtryk til den simpelst mulige form, som KUN indeholder én kvadratrod. Der er to opgaver, og til de, som har bogen "Vejen til Matematik", står opgaverne på side 60, ... -
Flabede brugere
ForumindlægHej jeg har været aktiv herinde på en anden bruger i noget tid. Jeg har ikke lyst til at den bliver sat i bås af andre brugere. Jeg synes at nogen brugere er rigtig tarvelige mod andre. Jeg tror folk som stygotius og justitia ikke forstår at vi mangler hjælp og ikke en besked som beskriver hvor ... -
Skriftlig eksamen, hf-b
ForumindlægHermed følger kortfattede resultater fra dagens eksamen i B-niveau på hf. Der tages forbehold for regne- og trykfejl. Opgave 1 a) f'(x) = 1/x-10x Opgave 2 a) (a+b)^2-a*(a+2b) = b^2 Opgave 3 a) Grafen har et minimum i x=2, da fortegnsvariationen afslører, at funktionen er aftagende før ... -
vektorfunktion HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med en opgave om vektorfunktioner og er gået i stå og kan ikke se, hvordan jeg skal komme videre. Håber I vil forklare mig, hvordan jeg skal bære mig ad. Jeg har en vektorfunktion (den ses i det vedhæftede dokument) 1. Jeg skal bestemme koordinaterne til de punkter p... -
Differentialregning - At opskrive en ligning
ForumindlægHej alle, se vedhæftet fil angående de opgaver, jeg godt kunne tænke mig at få hjælp til. Jeg ved dog ikke helt, om hvordan jeg skal starte med første opgave, så hvis jeg kunne få at vide, hvad fremgangsmåden er, ville det være rart! Tak på forhånd! -
Integration af den naturlige logaritme?
ForumindlægHej, Hvad er ? -
Kemi højniveau
ForumindlægHejsa. Sidder lige og træner noget kemi. Har lige et spørgsmål: Hvor mange mL 0,100 M NaOH skal der anvendes for at neutralisere 48,0 mL 0,150 M HCl? Facit er: 72,0 ml. Men hvordan kommer jeg frem til det resultat? -
differentialregning
ForumindlægHvordan finder jeg frem til dette? bestem i hvilke punkter funktionen har en hældningskoefficient på 1 og bestem tangents ligninger til disse. Jeg differentiere funktionen til da hældningskoefficenten er 1 sætter jeg funktionen lig 1 og løser ligningen. Dette får jeg til og Hvordan komme... -
Omskriv tabel til lineær funktion
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: -
Hvordan løses ligningen? HJÆLP!!!
ForumindlægHvordan løses de 4 andengradsligninger? Ved godt man bruger den efter en følgende formel. Det der er problemet er hvordan jeg finder a,b og c og så er det i det hele taget nogle meget meget forvirrende ligninger. 1) 3b2-5b-3 = 6b+1 2) 7(y+2)•(2y+6) = 0 3) -1/2 z2 = 14z (ligesom man siger min... -
Opstil en differentialligning ud fra oplysninger
ForumindlægHej, Jeg sidder med vedhæftede opgave, hvor jeg har lidt svært med at komme i gang. Jeg ved ikke hvilken type differentialligning den i opgaven følger. - Tak på forhånd -
MAT OPG
Forumindlæghey, er der nogen der kan hjælpe med disse to opgaver?
