Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 17241 til 17260 af 18649
-
hardcore math...
Forumindlægse vedlagt fil... det er lidt indviklet tror jeg... kun til kloge hoveder :-) -
1 order ikke homogen linære ligning
ForumindlægJeg er nået til d/dx(e^x*y)=integral af x^6*e^x. Jeg kan ikke finde ud af at integerere venstre siden x^6*e^x.. Jeg ahr fået det til x^6*e^x-6*e^x*x^6/6+k. Men det er forkert kan jeg se fra wolfram Kan nogen hjælpe? :) -
Indholdet af hydrogenperoxid i opløsningen
ForumindlægHej :) Er der måske nogle, der kan hjælpe med denne opgave? Det er spørgsmål c, som jeg er i tvivl om Hydrogenperoxid reagerer med permanganationer i sur opløsning under dannelse af O2 og Mn2+ a) Opskriv reaktionsskema for redoxreaktionen Dette har jeg allerede gjort :) 100 ml af en va... -
Dobbelt afledede og den blandede afledede af f
ForumindlægHej. Nogen der ved hvordan første opgave a) skal løses? Tak på forhånd. -
Bestem højden af dåsen, så den skal bruge mindst mulig plade
ForumindlægJeg har ikke løst sådanne slags opgaver før, så jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal løse den. Jeg tror det er en optimeringsopgave. Jeg har forsøgt at finde et funktionsudtryk af overfladearealet udtrykt i højden, når vi har rumfanget 0,4 liter, men det gik ikke så godt... og jeg er heller ikke s... -
Differentialligning
ForumindlægHej. Jeg skal bestemme løsningen til differentialligningen: y'= 1/2 · x · y + 2x Desuden er y(0)=4 Jeg SKAL benytte panserformlen. Jeg havde i starten bestemt løsningen vha. wordmat og bevist, at denne er løsningen ved at differentiere den, men jeg skal i stedet bruge panserfo... -
jeg er så forvirret
Forumindlæger der nogen som kan hjælpe med denne opgave: Opgave 5 Banken giver 5% i rente pr. år. Hver måned indbetales 1200kr. a) Beregn den månedlige rente. b) Hvor mange penge haves efter 2 år ? og denne her -
størrelse og retning
ForumindlægI et retvinklet koordinatsystem er x-aksen en (uendelig lang) strømførende leder som leder strømmen i den positive retning. Tilsvarende er y-aksen en strømførende leder som også leder strømmen i den positive retning. a) Beregn størrelse og retning af magnetfeltet som de to ledninger tilsammen fr... -
Hjælp til sidste opgave
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en fysikaflevering. Har løst alle opgaverne selv, men den sidste opgave er jeg tvivl om hvordan den skal løses. På forhånd tak. -
Hej, har virkelig brug for hjælp til dette!
ForumindlægEt jordskælv under oceanerne kan forårsage tsunamier. En tsunamis hastighed afhænger af vanddybden og kan beskrives med modellen f(x) = b · xa , hvor f(x) er hastigheden, målt i km/t, og x er vanddybden, målt i m. Det vides, at hastigheden er 23 km/t ved en vanddybe på 1 m samt at grafen f... -
Matematik opgave.
ForumindlægJeg har fået en opgave der lyder: I et koordinatsystem er en parabel P bestemt ved ligningen y = −x^2 + 8x − 13 . a) Bestem koordinatsættet til parablens toppunkt T. En linje l er bestemt ved ligningen y = 2x − 8. b) Bestem koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne melle... -
vektorer
ForumindlægHej, er der nogle der ved hvordan man laver opg. 2, 3, 5 og 6. Jeg forstår ikke opgaverne :( på forhånd tak! -
Differentialregning
ForumindlægEr det rigtig regnet ud? Filen vedhæftet. -
Andengradpolynomier
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave i matematik Et andengradspolynomie f er bestem ved f(x) = x^2 - 4x + 3 a) løs andengradsligningen f(x) = 0 b) Tegn grafen for f c) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(0,3) Disse opgaver SKAL udregnes i hånden. -
hjælp til opgaven
ForumindlægHej. er min opg. a korrekt og er der en fremgangsmåde til at løse b og c? -
problemregning
Forumindlæger der nogen der har lavet noget om bistader,bier osv. -
Delprøve uden hjælpemidler
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en delprøve uden hjælpemidler til i morgen - bare som lektier. Ville derfor høre om det var muligt at få lidt hjælp. Det er matematik på A niveau i gymnasiet. Opgave 1 Reducer udtrykket (a-b)2+2b(a-b) og reducer udtrykket (3x-3y)/(x2-2xy+y2 Opgave 2 I et koordinatsystem er t... -
eksamen b-niveau..
Forumindlæghey er der nogen der læggeer med nogle resultater til samligning fra eksamen idag 2årig-b niveau.. er bare lidt nervørs.. -
KEMI A: Skr. eksamen
ForumindlægTja, i morgen er der skr. eksamen i kemi. Har I nogle påmindelser eller gode råd? Jeg håber ikke sættet er som det, vi fik til terminsprøven. Der var mange forklaringsopgaver. Helst ikke så mange af dem. Derudover håber jeg heller ikke vi får en "vis hvilken reaktionsorden reaktionen følger... -
HJÆLP MED DIFFERENTIALREGNING OG INTEGRAL
ForumindlægHJÆLP MIG MED LAVE FØLGENDE, VILLE VÆRE EN SÅ STOR HJÆLP Find rødder, faktoriser: opgave 1: f(x) = X2 + 3X – 4 opgave 2: f(x) = 2X2 + 6X – 8 opgave 3: f(x) = X2 - 16 opgave 4: f(x) = 2X2 – 32 opgave 5: f(x) = 2X2 – 4X opgave 6: f(x) = X2 – 6X + 5 opgave 7: f...
