Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 17361 til 17380 af 18758
-
hvad er fordoblingstiden
Forumindlægville bare vide hvad tallet betyder , hvad fordoblingstiden går ud på? -
idealisme og realisme, georgien konflikt.
ForumindlægJeg skal analysere Georgien- konflikten udfra både realistens og idealistens synsvinkel. Men jeg er helt på bar bund. Nogle der kan hjælpe? På forhånd tak. -
polær - upolær
ForumindlægJeg har svært ved at finde ud af om et stof er upolært eller polært. Fx HCN. Hvordan finder jeg ud af om det er polært eller polært. Jeg ved, at man skal finde elektronnegativiten. Men hvordan trækker man elektronnegavitet fra hinanden når der er tale om tre forskellige stoffer. Altså: H... -
Monotoniforhold ! Hjæælp !
ForumindlægHej alle Kan nogen hjælpe mig med at bestemme funktionernes monotoniforhold udfra tegningen som er vedhæftet. Jeg har lånt og læst flere bøger omkring monotoniforhold, men kan seriøst ikke fatte hvordan jeg skal svare. De tre funktioner er: f (x) = x^2 + x - 2 g (x) = x^3 - x^2 - x + 1 h (x) = x^... -
Kringlet spørgsmål - dibrom
ForumindlægVi skulle bestemme iodtallet af et fedtstof, hvor vi i stedet for diiod brugte dibrom. Når vi tilsatte det, så skulle det stå i et mørkeskab i 30 minutter, så der ikke kunne foregå en substitutionsreaktion ml. dibromen og fedtstoffet. Først ville der ske en radikaldannelse (hvis det ikke stod... -
Kinetisk energi
ForumindlægVi ser på en bil, der vejer 1150 kg. Beregn bilens kinetiske energi ved hastighederne 40 km/h og 80 km/h. Begynd med at omregne hastighederne til SI-enhed. Sammenlign de to værdier af den kinetiske energi. Her bruger jeg formlen Ekin=1/2*m*v2. Hvordan skal jeg omregne hastighederne til SI-en... -
Differentialregning uden hjælpemidler
ForumindlægHej med jer! Jeg sidder med en opgave jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an. (vedhæftet) Nogen der kan fortælle mig hvad det er jeg burde vide ud fra teksten? På forhånd tak! :) -
Opgave uden hjælpemidler
ForumindlægNu er det godt nok opgaver uden hjælpemidler, men har brug for hjælp til at forstå disse to spørgsmål og fremgangsmåden. Opgave 2 Omskriv 4x^2-12x+9 til formen (ax+b)^2. Opgave 6 vedhæftet. -
Hjælp til monotomiforhold
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave . Der er lagt to billeder ud. -
Rettelser til sæt uden hjælpemidler
ForumindlægHej. Jeg har siddet og løst disse 6 opgaver uden hjælpemidler. Vil nogen lyn hurtigt kigge dem igennem, og se om jeg har dem rigtigt? Jeg er helt sikker på at opgave 2 er forkert, så hvordan skal den forstås? På forhånd tusind tak! -
Skal jeg tage eksamen om?
ForumindlægHej! Jeg gik til eksamen i mat A i dag, og jeg har på fornemmelsen, at det ikke gik særlig godt. Skide ærgeligt! Mit spørgsmål er, at hvis jeg i årskarakter har karakterene 4 og 7, men dumper eksamen, skal jeg så stadig til en ny prøveeksamen, eller består jeg uden at skulle op igen? -
Facit/løsninger for matematik B hf 1. juni 2018 gl
ForumindlægTil jer der har interesse. -
Vekselspændingskurven
ForumindlægHej... (: Jeg sidder med min fysikraport, I PÅSKEFEREN (!), og er stødt på et problem... "Hvordan forklarer man om vekselspændingskurven?" Jeg ved godt, at det lyder som et blondinespørgsmål for mig, der har valgt fysik på a på gym, men vores lærer kan bare ikke forklare det til vores n... -
Mat aflevering :(
ForumindlægHej herunder kan du se hvordan jeg tror de her opgaver (vedhæftet fil) skal løses: Opgave. 1 a) y = 168000 * 15-2= 746,66 b) Indsætter +2: 3000 = 168000 * x-2+2 Kan ikke huske hvorfor jeg tog kvadratroden af 3000. :( eftersom 2 blev fjernet. Kvadratroden af 3000 = 168000 = 168... -
Smeltepunkt
ForumindlægVI skulle finde smeltepunktet af acetylsalicylsyre i et smeltepunktsapparat... Hvad vil det betyde for smeltepunktet, hvis acetylsalicylsyren ikke er helt tør? -
f(x)=b*e^kx og den naturlige eksponentialfunktion
ForumindlægHej! Jeg er ved at klargøre mine synopsis til mundtlig matematik eksamen på B-niveau. I en af dem skal jeg forklare om eksponentielle funktioner på formlen f(x)=b*e^kx, hvilket har forvirret mig en smule. Jeg har været inde og læse om det og er endt med at læse om den naturlige eksponentialfunk... -
Vektorer og monotoniforhold
ForumindlægOpgave 8 og 9 Tak på forhånd :) -
Definition på kemisk ligevægt
ForumindlægHej! En god definiton på kemisk ligevægt? Det eneste jeg har er nemlig: Der dannes hele tiden noget af det ene, men samtidig dannes der noget af det andet (verdens ringeste definiton). -
Hvorfor får jeg negativt fortegn?
ForumindlægMin opgave lyder på at jeg skal finde det areal, som nedenstående banekurve danner: r(t) = cos(t) = esin(t) ... hvor 0 ≤ t ≤ 2π For at beregne arealet, som banekurven danner, finder jeg først arealet under kurven i intervallet [0 ;π] og herefter arealet under kurven i intervalle... -
monotoni forhold og differencialregning
Forumindlægjeg er kørt lidt meget fast her, og den skal afleveres i morgen.. jeg har formlen: f(x)=4*x^½-½x^2 Bestem monotoniforholdene for f . Grafen for f og koordinatsystemets førsteakse afgrænser i første kvadrant et område M, som har et areal. Dette gør jeg ved først at differencer form...
