Søgning på: respiration formel. Resultater: 17641 til 17660 af 21820
-
forskrift
ForumindlægHej nogle der kan fortælle hvordan disse to opgaver skal gribes an? altså jeg tænker x=y1-y2/x1-x2? men kan det passe, eller skal man gøre noget andet da det er eksponetiel forskrift? -
ligning..hjælp!
ForumindlægHeej..for at være ærlig så er det første gang jeg prøver på at løse en 2.gradsligning, men det ser ud til at jeg ikke helst har fattet det :Sa^2+ (3a)^2 = (a+4)^2er der nogen der vil løse den og forklare hvordan i gør? det ville jeg blive meget glad for! :)på forhånd tak...sis88 -
Spørgsmål til i morgen!!
ForumindlægMin lærer har givet min klasse en lille opgave for til i morgen. Vi skla finde ud af, hvor lang en ledning er. Vi har disse informationer: R= 5,00 ohm d= 2,00 mm Hvordan finder jeg længden? Hjælp!!! -
oliefelt. Beregning af M'(0) med mere.
ForumindlægHejJeg har lidt problemer med nogle af opgaverne i nedenstående opgave.dM/dt=0,0005M*(160-M)Det oplyses at M(0)=8. (1)Bestem en forskrift for M: Her har jeg fået -160/(1-21*e^0,08t)Er det rigtig?(2)Så skal jeg bestemme tallene M'(0) hvordan gør jeg det? t=o.. men der er jo ik noget t i dM/dt=... -
areal som funktion af x i et reaktangel
Forumindlægjeg har et rektangel ABCD, hvor AB= x (det er den korte side). Afstanden fra hjørnet (a) til midtpunktet af BC kaldes M og er 10. bestem rektanglets areal R(x) som funktion af x. sådan ser mit bud på tegningen ud. det er med garanti rigtigt, derfor skal i ikke rette i det. b--------------m-------... -
Vektor
Forumindlægnogle der kan hjælpe med eksamensopgaver til 1 årig A niveau opg 2001??? -
Jeg har virkelig brug for hjælp
ForumindlægDer er 3 delopgaver jeg ikke kan finde ud af og som jeg har brug for hjælp til. Please hjælp! Se venligst vedhæftede dokument! ¨Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide om det overhovedet er korrekt det jeg har lavet.. -
Atomfysik - haster
ForumindlægHey..Jeg har en opgave som jeg simpelthen ikk ved hvad jeg skal gøre med.. Opgave lyder som følger:Et brintatom ioniseres af en foton. Den løsrevne elektron har energien 2,7 eV.Hvilken hastighed havde elektronen da den forlod brintatomet??Håber nogle kan hjælpe..\\\\det.dean -
ΔE=m∙c∙ΔT (fysik er sjovt)
ForumindlægEnergimæssig opvarmning af vand: Lad os sige at vi skal opvarme 10kg vand til 100grader° =Tilvækst 90° Hertil har vi formlen: Vi har konstanten 4180J ergo må beregning se sådanne ud: ΔE= 10kg·90°·(100-10)=3762000J Dette er korrekt ikke sandt ? Det mp være den energi mængde de... -
Hjælp til Potens Funktion
Forumindlæghar punkterne Tabellen angiver en sammenhæng mellem to variabler x og y X , 2 5 10 20 50 Y, 157 683 2070 6270 27180 Sprøgsmålet lyder på: C) Hvor mange procent stiger y, når x stiger 12% -
Mængdeberegniner
ForumindlægHej, jeg har et problem med følgende spørgsmål: B. Hvor meget oxygen skal der bruges til omsætning af 100g af hver af de 3 stoffer? C. Hvor meget glucose, ethanol og eddikesyre kan man omsætte med 100g oxygen? De følgende 3 stoffer, som der er tale om er glucose, ethanol og eddikesyre, som jeg... -
Spole selvinduktions koefficient
ForumindlægDav! Jeg har lidt problmer med denne opgave. jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte henne. Nogen det kan give mig en vejledning? -
Maclaurin (taylor)
ForumindlægJeg skal opskrive Maclaurinrækkerne for funktionerne f(x)= ln(1+x) og g(x)= ln(1-x) for -1 f(0)=0\nf'(x) = (1+x)^-1 -> f'(0)=1\nf''(x)=-(1+x)^-2 -> f''(0)= -(1)^-2 = -1\nf'''(x)= 2(1+x)^-3 -> f'''(0)= 2(1)^-3 = 2\nf''''(x)= ... -
Methylxanthiners opbygning
ForumindlægNogle forslag til hvad man ellers kan skrive, når man skal redegøre for methylxanthinernes opbygning? (Jeg tager udgangspunkt i koffein, theobromine og theophylline)\n\nJeg har selv skrevet, at de tre stoffer er methylxanthiner, i det at der er et x antal methyl-grupper, som erstatter hydrogen bi... -
aug 2001
ForumindlægJeg har et problem i opgave d) i august 2001 (eksamensopgave). I en 1L målekolbe opløses 80,0 mmol dimethylamin og 90,0 mmol NaHCO3 i demineraliseret vand, hvorefter det fyldes op til mærket med demineraliseret vand.\n\nReaktionen forløber til ligevægt ved 25 grader (kender k=2,59), og den aktuel... -
Puffer og syrebrøk???
ForumindlægDet er tredje gang jeg stiller spørgsmål til opgaven, håber jeg kan få hjælp denne gang.opgaven tilhører eksamensættet fra august 1993 .. Man bestemmer NaOH-opløsningens præcise koncentration ved syre-basetitrering. Til indstillingen anvendes kaliumhydrogenphtalat. Kaliumhydrogenphtalat(forkortel... -
Sinusrelationen!! HJÆLP ):
ForumindlægJeg er rimelig ny her, så ved ikke helt hvordan tingene sker. Men jeg oprrettede et indlæg tidligere, men nu kan jeg ikke finde den /: Jeg har fået denne opgave og jeg kan slet ikke forstå meget af det, da jeg var syg de to dage vi havde om sinusrelationen. Håber der er en eller to der kan sætte ... -
Renter
ForumindlægEn familie regner med at skulle bruge 180.000 kr. til pension i hvert af årene 2011-2030(dvs. 20 år) og opretter i den anledning en pensionsordning, hvor renten er 5,5 % p.a. Familien overvejer 2 muligheder: A: indbetaling af et stort engangsbeløb i 2004. B: Indbetaling af et årligt beløb i... -
Optimering
ForumindlægHej Jeg sidder med det her spørgsmål, som jeg ikke rigtig kan gennemskue svaret på.. "Omkredsen af et område, der har form som en ligebenet trekant, er 200 meter. a) Bestem længden af siderne i trekanten, når dens areal skal være så stort som muligt." Håber nogen kan hjælpe -
Rasonansbetingelse
ForumindlægHej. For stående bølger gælder der v=λ*fn Hvor v er bølgens fart, fn, er frekvensen ved n. partial, og λ er bølgelængden. Jeg er blive bedt bevise at hvis en bølgens fart, v, er den samme for alle fn, så gælder der at formlen, v=λ*fn, er en rasonansbetingelse: Problematisk n...
