Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 17961 til 17980 af 18758
-
Stigende kriminalitet
Forumindlæghej Nogen der kan fortælle mig, hvorfor kriminaliteten er steget fra år 1980 til 2007? Hvad kan årsagen/årsagerne til dette være? tak :) -
HF Skr. Eksamen Matematik B - 31.05.2013
ForumindlægHej :) Jeg har været til skriftlig eksamen i dag (HF B niveau) og jeg vil i den anledning høre om der er nogle der kan se åbenlyse fejl i min aflevering. Kunne være lækkert med lidt feedback :) -
Bestem integral - nem
ForumindlægHint til at løse denne opgave? bestem integralet ∫21 3x2dx uden hjælpemidler tak :) -
solve ligning = false
ForumindlægHej Mangler eksperter til løsning af denne ligning, jeg bruger TI-NSPIRE CAS og har nemlig solve problemer. skal finde tidspunkt når der er 9000 fugle sådan har jeg tastet den ind på TI-nspire solve(9000=12/(1+0,7143*e^(-0,0045*12t),t) = false nogen ved hvorfor den gøre det? på fo... -
matematik funktion
Forumindlæg. Der gælder med tilnærmelse, at CO2 - indholdet i søen kan beskrives ved en funktion af formen f(t)=9,4⋅sin(0,26⋅t+0,99)+17,0, 0 ≤ t ≤ 24,, hvor f ( t ) er CO2 - indholdet, målt i mg/L, og t er tidspunktet på døgnet. Beregn CO2 - indholdet kl. 6 om morgenen. har jeg klaret - gi... -
det moderne gennembrud
ForumindlægHej Jeg sidder og læser op til en mundtlig dansk årsprøve og jeg er lidt i tvivl om nogle ting i forbindelse med det moderne gennembrud: Hvad karakterisere det moderne gennembrud? og hvad vil det helt præcis sige at "sætte problemer under debat?" På forhånd, tak! -
når man sætter en funktion lig med 0
Forumindlæghvad er det man får når man sætter en funktion lig med 0 og hvad er det man får når man sætter en differentieret funktion lig med 0 -
Tre spørgsmål
ForumindlægHej, har problemer med tre opgaver.. a) En vare koster 342 kr., efter at der er trukket 10% rabat fra. Hvad kostede den før? b) Hvis den kvartalvise rente er 3 % hvor stor er da den årlige rente? c) Hvis den årlige rente er 12%, hvor stor er da den kvartalvise rente? -
Bevis statestik
ForumindlægHvordan skal dette bevises. Jeg en nogenlunde en ide om at det er via differentialregning kan dog stadig ikke se hvordan. -
Procent og renteregning
ForumindlægHar brug for hjælp med denne opgave: "Gør rede for procentbegrebet. Du skal tale, om procentvis ændring beregning vha. fremskrivningsfaktor, samt renteformlen" Forstår ikke helt hvad procentbegrebet er eller hvordan man finder den procentvise ændring -
Exponentielle funktioner
ForumindlægJeg har fået disse opgaver for som lektie og kan ikke finde nogle forklaringer på hvad jeg skal gøre. Er der nogle som kan løse dem? -
løse ligning og find f'(x)=0
ForumindlægDer er vedhæftet et billede af opgaven Når jeg differentierer funktionen får jeg Har jeg gjort det rigtigt? Hvordan får jeg x ud af brøken? -
Please hjælp :(
ForumindlægJeg har en aflevering til imorgen. Har lavet alle afleveringer mangler kun en opgave, som jeg ikke ved hvordan jeg skal løse. Jeg håver en der kan hjælpe eller flere taak. opgaven: En bestemt dag er temperaturen inde i et bestemt hus 20 grader C, og udetemperaturen er konstant. Varmeanlægget i h... -
Skæring mellem linjer
ForumindlægEt flyselskab fløj i år 2001 med 42800 passagerer mens det i 2009 kun havde 35200 passagerer, og antallet af år der er gået siden 2001 bestem ligningen for denne lineære sammenhæng, og forklar hvad tallet a viser om flyselskabet passagerantal bestem grafens skæringspunkt med x-aksen, og fortolk... -
Hvad kendetegner de?
ForumindlægHejsa =) Hvad kendetegner de tre ideologier: - Konservatisme - Liberalisme - Socialisme n_n -
jeg kan ikke finde ud af at dividere ...
Forumindlæg:( ville i forklare det for mig? -
Fagudtryk
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl, om hvad "Yield Criteria" betyder: Nogen, der kender det ovennævnte fagudtryk? Tak på forhånd. -
Parameter fremstilling
ForumindlægHej kan jeg få lidt hjælp til denne opgave? a) Gør rede for, at afstanden mellem Pog Qkan beskrives ved funktionen d(t)=√(173+120*cos(t)+20*sin(t)), 0≤t<2π. På særmbilledet er der uddybende forklaring. -
hjææææælp miiiiig
ForumindlægHeeeeeej Folkens :-) Imorgen har jeg en samtale med min lære, hvor de skal snakke om uddannelsesparathedsvuderet. Og jeg ved at min lærer vil sige at jeg skal tage 10.klasse, som jeg under ingen omstændigheder gider. Men tror i at mine lærer ombestemmer, og siger til mig, at jeg er uddannelsespa... -
arealet af OPQ!!!!
ForumindlægHej!! Hej jeg er pludselig blevet i tvivl om jeg har løst opgaven korrekt.. å figuren ses grafen for funktionen f, der er bestemt ved f(x)=-x^2+4x For 0<x<4 danner punkterne O(0,0) , P(x,f(x)) og Q(x,0) en retvinklet trekant OPQ a) bestem arealet af denne trekant når x=1 og bestem arealet...
