Søgning på: antal eksamener. Resultater: 18001 til 18020 af 22257
  • Alkyl, alkan, alken... Hvad er forskellen?

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle som ved hvad forskellen på alkaner, aklener, alkyler er?? Tak... :)
  • Hvad menes der?

    Forumindlæg
    HVad menes der med: Giv en statistisk beskrivelse af materialet således at du kommer ind på obersservationsættets størrelse, typeinterval, and so on.. Men hvad emnes der med observationssættets størrelse??
  • Test af hypotesen: b1 = b2

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder med et data sæt, der er kortlægger amerikanernes fødevareforbrug i to forskellige årrækker. Forbruget (Y) påvirkes af to faktorer: Indkomsten (I) og prisen (P). De to årrækker (Å1 og Å2) består hhv. af 12 og 13 år (perioder). Jeg har opstillet en simple lineær regression i Mat...
  • HASTER: Konfidensinterval for middelværdien

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et stort problem. i et eksamensspørgsmål står der : I forlængelse af din redegørelse skal du komme ind på hvad der forstås ved er konfidensinterval for middelværdien μ i normalfordelingen. Vis ved hjælp af eksempler hvordan du bestemmer konfidensintervallet ¯ for en s...
  • Skal jeg tage et sabbatår, hvis jeg ikke kan få hurtigstartbonus?

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg bliver student i næste uge her, og har et snit på 9,5 uden tidligt start bonus og på 10,3 med det. Planen har hele tiden været at jeg skal tage et sabbatår nu og søge ind på min videregående uddannelse næste sommer. Med bonus, har jeg jo et relativt godt snit, som åbner op for mange dø...
  • Reaktionen, hvor propan forbrændes fuldstændigt

    Forumindlæg
    Jeg skal til årsprøve i kemi, og i et af spørgsmålene, som jeg kan trække skal jeg vise reaktionen, hvor propan forbrændes fuldstændigt. Er der en der kan hjælpe mig med denne reaktionsligning?
  • Eksponetialfuntioner - hjæælp!

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen.dk Jeg har en matematik opgave for som skal afleveres fredag. Jeg går på Virum Gymnasium og har matematik på C niveau. Jeg skal bruge hjælp til følgende spørgsmål: Et radioaktivt stof aftager med 4% i timen. Det antages at der til tiden t = 0 er 100g radioaktivt stof. a) Opsk...
  • Hjælp haster

    Forumindlæg
    Hej min lommeregner fucker? jeg solver; solve(350000=b*e^(k*5), b and k) jeg får ikk noget resultat.. er det kun min lommeregner? Ti-89..
  • Volume

    Forumindlæg
    Jern reagerer med dihydrogensulfat og der dannes dihydrogen (gas) og jern(II)sulfat. a) opskriv reaktionsligningen og afstem den Fe + H2SO4 -> FeSO4 + H2 (mangler bare at afstemme den) b) hvis der anvendes 24,5 g jern og 32,6 g dihydrogensulfat, hvilken af de to reaktanter vil så være den ...
  • Gitterligningen

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal finde gitterkonstanten af disse, men jeg forstår det simpelthen ikke? Nogle der kan hjælpe mig? Se bilag med skemaerne.
  • Rente og eksponentielle funktioner

    Forumindlæg
    Hej nogle der kan hjælpe med disse 2 opgaver PDF er lagt
  • Mættet, umættet

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe med denne opgave? PS; Den er vedhæftet
  • f test og t- test

    Forumindlæg
    Hej Er det rigtigt forstået at f - test = f fordeling og t - test = t fordeling? tak
  • Hvad har jeg overset?

    Forumindlæg
    Opgaven: "Vis, at den aktuelle begyndelseskoncentration af hydrogenperoxid er 0,235 M i deleksperiment 4." Jeg har forsøgt at regne den aktuelle begyndelseskonc. af hydrogenperoxid, men den bliver hver gang forkert. Er der nogen, som ved, hvordan den skal regnes og forklare det?
  • formel til at beregne danmarks bnp x år efter 2017

    Forumindlæg
    i 2017 var Danmarks bruttonationalprodukt (bnp) 2178 mia. kr der forventes at danmarks bnp i de efterfølgende år vil vokse med 2% pr. år a) opstil en formel til at beregne Danmarks bnp x år efter 2017 er formlen er y = b · a^x ? hvordan skal talene indsættes
  • Afstemning af reaktionsskema

    Forumindlæg
    heej, jeg sidder IGEN med kemi reaktionsskema, jeg har nogle stoffer der skal afstemmes i en rapport, men jeg er ikke helt med hvordan man gør, altså hvad princippet er, er de rnogen der kan forklare med ord hvordan man gør, det er til imorgen. Eks. NaSo4 + KNO3 ?
  • Kombinatorik

    Forumindlæg
    hej, kan jeg høre jeres bud på hvordan man løser følgende opgave: Forestil dig, at du spiller plat eller krone med en ven. I har i alt 10 mønter med lige stor sandsynlighed for at få plat som krone. På hvor mange måder kan man opskrive en sekvens af 4 plat og 6 krone Har prøvet med formlen f...
  • Sandsynlighedsregning - Hvordan laver man disse opgaver?

    Forumindlæg
    https://gyazo.com/8772b0766c7d6baed88818338d3aa554
  • Udregning af pH ved blanding af to syrer

    Forumindlæg
    Opgaven lyder at 20 mL 0,120 M HNO3 blandes med 80 mL 2,5 * 10-3 M HCl Jeg har først brugt denne formel: pH = -log cs pHHNO3 = -log(0,120) = 0,921 pHHCl = -log(2,5* 10-3) = 2,602 Her har jeg så fundet pH, og bruger det til at finde mængden af oxoniumioner i de to syrer H3O+= 10^-0,921 M = 0,...
  • Fremstilling af alkoholer -redoxreaktioner?

    Forumindlæg
    Hej I min bog står der at alkoholer kan dannes ved reduktion af aldehyder og ketoner. Er der nogen der ved hvordan fremstillingen af alkohol kan kombineres med redoxkemi, og hvordan afstemningen af redoxreaktionen sker. (f.eks. hvordan man finder oxidationstal osv.) På forhånd tak!