Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 18021 til 18040 af 19441
-
Nogen der vil kigge på min stil/vurdere den?
ForumindlægDen er 3 sider lang litterær artikel. Nåede ikke perspektiveringsdelen eller konklusionen, ellers er jeg sikker på at jeg kunne få 12. Jeg er bange for at mangel på konklusions- og en perspektiveringsdelen kommer til trække ned, selvom analyse og fortolkning var meget god. Ville være dejligt, h... -
Ligninger 7 klasse niveau
ForumindlægLøs ligningerne ved omformning. Hjælp til at løse disse opgaver? 1) 15 – 4x = 17 + x 2) 1/8x = 4 På forhånd tak :-) -
Spørgsmål angående at blive gymnasielærer
ForumindlægJeg går på gymnsiet i 2.g og overvejer kraftigt efterfølgende at blive gymnasielærer. Jeg har efterhånden fundet ud hvordan det hele kører universitetsmæssigt mht. at blive gymnasielærer, men jeg har lige et par ting jeg ikke kan udrede: 1. Som gymnasielærer tager man jo to fag på universitetet... -
oxoniumkoncentration og hydroxidionkkoncentration :-)
ForumindlægHej alle rare lektiehjælpende individer! jeg er gået i stå med en opgave (2 opgaver), som jeg håber nogen kan hjælpe mig med . Lyder sådan her: Hvad er oxoniumkoncentrationen i opløsninger hvor <p class="MsoListParagraphCxSpFirst" style="margin-left:7.1pt;mso-add-space:aut... -
Logistisk effektivitet
ForumindlægMin gruppe har om virksomheden Stelton og i det materiale de har fået udleveret udtaler virksomheden sig om at de har produktion i Øster og fra produktionsstedet til deres lager (i Danmark) er leveringstiden på 5-6 uger, hvilket er en rimelig lang leveringstid - dertil skal hun have fundet nogl... -
Hjælp til mat
ForumindlægHej jeg er i gang med at regne opgaver i matematik. Jeg har lidt svært ved at løse opgave b,da jeg er i tvivl om hvilken formel jeg skal bruge. Jeg håber der er nogle der vil hjælpe. Venlig hilsen Karl -
Problemer med chapterstyle daleif1
ForumindlægHej, Nu er jeg ikke den store latex nørd, men fandt følgende pdf: http://www.tex.ac.uk/tex-archive/info/MemoirChapStyles/MemoirChapStyles.pdf , hvor jeg kunne tænke mig at implementere kapitelstilen på side 28 (Daleif1). Umiddelbart har jeg forsøgt at sætte det ind i en preamble, som vi har brugt... -
kJ spørgsmål
ForumindlægHelp me: En dreng drikker 3-4 dele energidrik som indeholder 1107 kJ/liter dvs. 1 liter energidrik indeholder 1107 kJ ikke? også skal jeg finde ud af hvor mange kJ 3-4 dele energidrik indeholder? og 3-4 dele er jo 75% kan jeg så sige 1107 divideret med100*75% ?? får jeg så det rigtige svar? -
Etos, logos og patos
ForumindlægNogen, der ved om man kan sige at sammenhængen mellem en tekst og et billede er etos? Altså at det er det, der skaber troværdighed? Altså hvis billedet understøtter teksten? -
Funktioner af flere variable
ForumindlægHej Der er to spørgsmål, jeg ikke helt forstår, hvad der bliver spurgt om: 1) "[...] Find an equation for and sketch the graph of the level curve of the function f(x,y) that passes through the given point, (2√(2) ; √(2)) [...]". f(x,y) = 16 - x2 - y2. 2) "[...] Find a... -
Gang trekanten med 2 omkring punktet P.
ForumindlægAfsæt punkterne (5,3) (-2, -4) og (3,-3) i et koordinatsystem (er gjort) Forbind punkterne så du får en trekant. (er gjort) Afsæt punktet P i (1,-1) (er gjort) Gang trekanten med 2 omkring punktet P. Jeg forstår ikke hvad de mener med gang trekanten med 2 omkring punktet p. .. nogle der kan ... -
2 spørgsmål angående trigonometri
ForumindlægHej Jeg skal snart op i skriftlig mat b årsprøve og vil derfor gerne have nogle ting på plads, Håber I kan hjælpe 1) Når jeg bruger sinusrelationerne, hvornår/hvordan ved jeg så om det er: sin(C)/c=sin(A)/a eller c/sin(C)=a/sin(A) 2) Når jeg bruger pythagoras' lærsætning, hvornår er d... -
Gør rede for A, B, C og D ud fra fire sinus funktioner
ForumindlægJeg skal gøre rede for graferne og bestemme hvilken funktion hører til hvilken graf. Jeg har funktionerne: f(x)=sin(x) g(x)=2+sin(x) h(x)=sin(2*x) i(x)=sin(x+2) Jeg har ingen ide om hvordan jeg gør det her, så jeg har vedhæftet billedet af graferne. -
reduktion
ForumindlægHvordan reducere jeg de her 2 udtryk. Jeg har forsøgt at kigge på den her tråd, men jeg er ikke helt sikker på hvordan man gør det helt præcis.. https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=1090049 1.(a+b)^2-2a·(b-a) 2.(2x+y)·(2x-y)+y·(y+x) -
newton impuls (til imorgen?
ForumindlægNewton skrev også F=m*a som F= d(m*v) over dt. jeg forstår det hedder m* (dv over dt), da a=dv over dt. men hvorfor skal det være dm? Desuden har man 0,5*m1*u1^2+0,5m2*u2^2=0,5*m1*v1^2+0,5m2*v2^2. Hvordan kan det blive til v2-v1=-(u2-u1)? -
Stærke og svage syrer
ForumindlægJeg har læst at svage syrer ikke afgiver alle deres hydroner, mens stærke syrer afgiver næsten alle. Men hvilken betydning har dette på makroniveau? Er stærke syrer mere ætsende end svage syrer? -
Forlæng brøkerne med 2? 7 klasse
Forumindlæg3/4 7/2 13/27 17/7? Metode til dette? På forhånd mange tak -
Simpel billedbeskrivelse på begynder spansk
ForumindlægLa foto muestra un pescadero moderno. En la foto están siete personas. Comprador muchos vienen a comprar pescados. El pescadero en primer planto de la foto vende pescado a una mujer musulmana, y la mujer musulmana paga la pescadero con billete de banco. La mujer es agria, y tal ves es por... -
Bjergrumdiagram
Forumindlægen der ved hvad ækvivalenspunkterne i det vedhæftede bjergrumsdiagram fortæller noget om? -
Oversæt
ForumindlægHej jeg sidder med en tekst fra romantikken som er skrevet på gammel dansk. Det er "morgen vandring" af Adam Oehlenschläger.
