Søgning på: spansk noter. Resultater: 18081 til 18100 af 20423
-
HURTIG HJÆLP - Standardentalpi
ForumindlægHej SP Jeg skal finde standarentalpien af 2 CaSO4 * 2 H2O (s) -> 2 CaSO4 * 1/2 H2O (s) + 3 H2O (g) Jeg har slået værdierne op, men ved ikke om det er rigtigt bl.a. for 2CaSO4 * 2H2O, jeg slår den op til 194,1 J/kg* mol? Er det rigtigt? Men når jeg så beregner standardentalpierne skal jeg så ga... -
HO-C6H4-CH=CHCOOH
ForumindlægHO-C6H4-CH=CHCOOH hvordan reagerer dette stof i følgende tilfælde (vis reaktioner) 1. ved at tilætte en fortyndet opløsning af NaOH til stoffet 2. ved at opvarme stoffet med methanol og brug H2SO4 som katalysator. 3. ved at opvame stoffet med eddikesyre og bruge H2SO4 sm katalysator -
differentiere
Forumindlæghej jeg skal differentiere følgende : x^4*sqrt(4) kalder den for f(x) =x^4 og g(x) =sqrt(4) så siger jeg f'(x)*g(x)+g'(x)*f men er sqrt(4) overhovedet differentiabel? nogen der kan hjælpe? -
Antikke Grækenland - SRP hjælp!!!!
ForumindlægJeg står i en situation i SRP, hvor jeg skal "diskuter den antikke græske verdens betydning for vore dages videnskab og samfund" Jeg har tænkt lidt over komme ind på emner som demokratiet. Er der nogle som har andre forslag, og evt. nogle links som kan hjælpe mig, det må også meget ge... -
Nogle som måske ville rette min tysk oversættelse på 11 linjer :)
ForumindlægEines Tages sah ich eine Anzeige in unserer Zeitung war. Eine dänisch-deutsche Paar in Köln wurden für ein Mädchen, das im Haus helfen könnten suchen. Als Au-pair war ein Wunsch, den ich schon lange genossen. Nun hatte wahr! Die Familie lebte ich mit hiess Weber. Freundliche Menschen, die schon ... -
Lille matematik opgave
ForumindlægEn af dine venner tilbyder dig 100 kr, hvis du kan gætte hvilket tal mellem 1-20 han tænker på. - Hvad er chancen for at tallet er: 1) 19? 2) et kvadrattal? 3) et primtal? _______________________________________________________________________________________________ Hvad er en variationsbredde? -
Jernindhold i ståluld. Får for stort et resultat
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver på en kemirapport, der skal afleveres hurtigst muligt. Jeg skal ved hjælp af redoxtitrering finde jernindholdet i ståluld. Problemer er bare, at jeg får massen af jernet til at være 102% af ståluldets vægt. Jeg tror, at jeg har fået opgivet eller afskrevet forkert masse... -
Hvordan siger man "Skinnet bedrager" på engelsk?
ForumindlægHjæææælp... -
reaktion mellem cyclohexan og brom
Forumindlæghej jeg har et problem jeg ved godt at reaktionsligning for reaktionen mellem<span style="font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman""> cyclohexen og brom er <span style="font-size:12.0pt;font-family:"Calibr... -
Stil om skoleudflugt til Berlin haster lidt
ForumindlægHej Jeg skal skrive en stil om en skole udflugt til Berlin på tysk og den skal være i nutid jeg skal skrive om hvad jeg ser og oplever da jeg har problemer med tysk synes det er meget svært at finde ud af ville jeg høre om i havde nogle gode råd til hvordan jeg kunne blive bedre og nogle til mi... -
Integrale
ForumindlægBestem integralet ∫_8^1(8x^3+e^x)? dx (1 øverst og 8 nederst) Nogle der kan hjælpe?:) -
Essay
ForumindlægHvordan kan man afrunde et essay på en god måde? -
Havre producenter
ForumindlægHej Kan nogen nævne 4 største havre producenter i verden? Altså lande. Jeg kan ikke rigtig finde det på nettet. På forhånd tak -
Redoxreaktioner
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe. Vi skal afstemme nogle redoxreaktioner men jeg er lidt på bar bund med disse to jeg kan nemlig ikke få o til at passe :( Tak på forhånd 1) Mangaten bliver i dette forsøg ”brunsten” (MnO2) Reaktionen har følgende grundelementer: SO32- + MnO4- ? SO4... -
PH
ForumindlægHej Jeg er igang med en kemi quiz. Jeg har problemer med at komme frem til resultatet af fire opgaver (vedhæftet) Jeg har forsøgt at starte på opgave 20 men jeg er i tvivl om det er korrekt. Er der nogle der ville kunne hjælpe med formler og måder jeg kan komme frem til resultatet på? -
Definition
ForumindlægGodmorgen Studieportalen Hvad er den korekte definition på kvadrødder. n√x ? På forhånd tak -
Kan I se mine fejl igennem???
ForumindlægHej, jeg har 10 sætninger oversat fra dansk til engelsk. Kan I se efter om der er fejl? -
sammensat funktion h(x)=e^2x+1
Forumindlæghej studieportalen. jeg sidder med en sammensat funktion, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal løse. opgaven lyder sådanne: en sammensat funktion h(x)=f(g(x)) er givet ved h(x)=e2x+1 jeg ved, at man først skal regne den ene ud og sætte resultatet ind i den anden funktion, men præ... -
isolere y fra 2x+y-6=0
Forumindlægja som overskriften siger. jeg vil gerne isolere y fra ovenstående ligning. kan det passe y = 2x-y men y bliver vel negativ? :S altså opgaven går ud på at finde ud af om en cirkel med punktet (-2,1) og r = 5 skærer 3x+y-6=0 og jeg indsætter x og y i ligningen og konkludere at lingingen ik... -
Beregn Torque magnituden
ForumindlægHej, Jeg har virkelig brugt tid på denne opgave, og jeg er ikke sikker overhoved om det er rigitigt den måde jeg tænker. Er det rigtigt nok, at Til der hvor kraften er vinkelret på aksen mellem kræftens angrebspunkt og omdrejningspunktet bruges formlen T=F*L, hvor L er radiusen og F er kraften,...
