Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 18141 til 18160 af 114887
  • Påbevisning af 2 trekants arealformler.

    Forumindlæg
    Hej! :) Jeg skal bevise to formler, hvor den sidste i hvert fald er til at beregne en trekants areal. Den første er jeg lidt mere i tvivl om hvad meningen rent faktisk er med. 1) 4RT = abc 2) T = 2R^2 * Sin(A) * Sin(B) * Sin(C) Hvor T er trekantens areal og R er radius i trekantens omskrevne ...
  • Forståelsesspørgsmål om mængdeberegninger!

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i tvivl om svaret til det her spørgsmål: For reaktionen 2 Ag+ + SO4^2- <--> Ag2SO4 er startstofmængderne af Ag+ og SO4^2- 12 mol for begge stoffer. På et senere tidspunkt måles n(Ag+) = 6 mol. Hvad er stofmængden af SO4^2-? Hvad er stofmængden af Ag2SO4?
  • Redox

    Forumindlæg
    Hej Jeg kan ikke få følgende redoxreaktion til at passe: NO3 - + Al -> NH3 + Al(OH)4
  • HJÆLP TIL MATEMATIK

    Forumindlæg
    Er kommet ud i et spørgsmål hvor jeg skal finde L-B-H når rumfanget hedder 48 Hvordan gør man?
  • fællesnævner

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan fortælle mig hvordan finder en fællesnævner for det brøk 2/3 og 4/5? jeg har virkelige bruge for noget hjælp. Tak på forhånd.
  • hjælp til udregning af bredde højde og længde ud fra rumfang

    Forumindlæg
    hej er der noget der kan hjælpe mig her spørgsmålet lyder på en æske har et rumfang på 1296cm3 angiv længde, bredde og højde 2decimaler hvordan regner jeg den ud er kørt lidt fast
  • Lineær algebra

    Forumindlæg
    Er der kan hjælpe mig igang med disse to opgaver?
  • hjææælp

    Forumindlæg
    Efter o-løbet har pigerne lyst til en tur i vandet. Pernille har fået lov til at låne naboens pool. Poolen er 9 m lang, 5 m bred og 120 cm dyb. Hvor mange liter vand kan poolen indeholde, hvis den fyldes helt op? [Dette billede indeholder måske grafik som skal ses for at kunne svare på spørgsm...
  • Densitet og rumfang

    Forumindlæg
    Densitet for guld er 19,3g/cm3 altså 19,3g*1*1*1?. Men vil det så sige at densiteten for 2 cm2 er 19,3*2*2*2? Det virker bare som en stor forskel i resultatet. Derudover, hvad betyder skråstregen mellem g og cm? Er det et divisiontegn, eller?
  • et spørgsmål omkring integration af en funktion ganget med en anden funktion?

    Forumindlæg
    Er der en derude der kan hjælpe mig med et lille problem? jeg skal integreret Jeg kender løsningen som er -3/2*e^(t^4/2), men har svært ved at forstå hvordan det er kommet dertil. Hvad jeg har læst mig til skal jeg bruge integration ved substitution.. men forstår ikke helt dette når man skal...
  • Redoxreaktioner

    Forumindlæg
    Hvordan afstemmer man nedenstående redoxreaktion? Den foregår i et neutral miljø? IO_3^- (aq)+I^- --> I_2
  • Store koefficienters metode

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke formuleringen på denne opgave. Kan en hjælpe mig ? :)
  • vektor regning - haster

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælpTrekant ABC er bestemt ved punkterne A(-2,1) B(1,5) og C(x,-1)Bestem værdierne af x om opfylder, at |AC|( der skal står vektor AC ) = kvadratroden af 40
  • Elimination

    Forumindlæg
    Hej skal lave opgaven, som lyder sådan: Elimination af vand fra 4-methylexan-2-ol? Betyder det ikke man skal fjerne vand fra dette stof? Hvilket så burde give 4-methylhexen, da det bliver en alken når man fjerne et h-atom, men hvad sker der med ol, og er det rigtigt det jeg laver? Nogen d...
  • stamfunktio

    Forumindlæg
    Bestem ved håndkraft for hver af funktionerne den stamfunktion til funktionen hvis graf går gennem punktet med koordinatsæt (1,6): a) f(x) =9 * (3x - 1)^2 hmm har prøvede rigtige mange gange men kan ikke ?
  • 1ligning u. lommeregner

    Forumindlæg
    Hvordan udregener jeg denne opgave uden brug af lommeregner? 3x^2+10x-8=0
  • pH-beregning

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg har denne opgave jeg har lidt problemer med Beregn pH i en 0.10 M opløsning af kobber(II)nitrat - Cu(NO3)2 Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an, og kan ikke finde pka-værdien i nogle opslagsværker?
  • Vinkel v skal findes.

    Forumindlæg
    a) Bestem vinkel v, mellem grafen l og y-aksen grafen l= -3x+2y+1=0 Man kan lave grafen l om til en vektor og det samme med y-aksen og derefter finde vinklen mellem to vektorer. Spørgsmålet er om nogen ved hvordan man gør det??? forresten: Hvis jeg har et andet spørg...
  • Titrering af ethansyreethylester+NaOH

    Forumindlæg
    Jeg har lavet et forsøg, hvor jeg blander ethansyreethylester og natriumhydroxid. Efter et bestemt stykke tid begynder jeg at titrere blandingen med saltsyre, og jeg noterer så den mængde saltsyre, der behøves for at nå ækvivalenspunktet. Målet med forsøget er, at finde den aktuelle koncentrati...
  • Dm(f)

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal finde Dm(f) i denne funktion (4x - 12)^0,5 Hvordan er det lige jeg gør det? Mvh Louise