Søgning på: erhvervsøkonomi case 1. Resultater: 18181 til 18200 af 152771
-
Bestem den spidse vinkel mellem linjerne n og m, når
ForumindlægHar vært så dum og glemt mine matemartik noter i skolen, og skal lave en hjemmeregning :(.. Hvordan kommer jeg igang her? :) Bestem den spidse vinkel mellem linjerne n og m, når n : 2x - y = 1 m : -x + 3y + 5 = 0 -
ligning for linje
ForumindlægHvordan løser jeg opgaven: En linje l er givet ved ligningen 2x - y +1 = 0 . Bestem en ligning for den linje, der står vinkelret på l og går gennem punktet P(4,3) . Den er uden hjælpemidler. -
Skriftelig/mundtlig karakter på beviset?
ForumindlægHvordan regnes det egentlig ud? Jeg nemlig lidt forvirret over hvordan mit forløbige (har afsluttet 2g) eksamensbevis ser ud på Lectio... F.eks har jeg fysik på B niveau, som jeg lige har aflsuttet, og der fik jeg 7/10. Jeg var overbevist om at hver af de 2 karakterer tæller for 0,75, så et B-niv... -
Vinklen mellem to linjer?
ForumindlægHey peeps Jeg har to linjer med ligningerne 1. y = 2x-40 2. y = 0,5x+30 Jeg skal så "Bestem den spidse vinkel mellem de to linjer" Hvodan gør jeg dette? -
Bestem F(x) til 1/kvadratrodet af x
ForumindlægHej Vel overskriften siger det meste. Jeg har omskrevet 1/kvadratrodet af x til 1 divideret med 1/3*x0.5 men kan ikke kommer videre herfra. Håber nogen har tid til at hjælpe, ellers fortsat god aften :) -
fremgagnsmåde, differential
ForumindlægHvad er fremgangsmåde, når man skal bestemme en ligning for en tangent - og funktionen samt punktet P(1,f(1)) er angivet. Det der forvirrer mig er, at det er en tredjegradsligning. Men så slog det mig - om jeg måske skulle bruge en anden formel, fremfor denne - f'(x)=2axo+b - når man udregne ... -
funktion
Forumindlægder er givet en funktion f(x)=2x-7 a) løs ligningen f(x)=1 og derefter undersøg om punktet (100,193) ligger på grafen for f skal man ldifferencere funktionen? og hvordan gør man lige kan ikke huske det -
Differentialregning
ForumindlægHej jeg har lavet en aflevering og jeg håbede der var en der især ville tjekke opg 1+2+8. Jeg kan slet ikke få nr 8 til at lyde rigtigt. På forhånd tusind tusind tak -
Integral regning
ForumindlægPå figuren ses grafen for funktionen F, der er stamfunktion til f, og desuden er g(x) = f(x) – 1. bestem integalerne. De er vedhæftet som billede da de ikke kan skrives ind samt grafen :) -
En cirkel og en linje
ForumindlægEn cirkel c og en linje l er bestemt ved x^2-4x+y^2+2y=11 og y=x+1 Bestemt koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem l og c. Jeg indsætter x+1 på y's plads i c(x) og har efterfølgende nogle problemer med reduktion: x^2-4x+x^2+1+2x+2=11 x^2-4x+x^2+2x=8 x^2-4x+x^2+x=4 x^2-x+x^2+x=... -
Bestem cirkel radius fra en ligning
ForumindlægHej Jeg øver mig på skriftlig matematik, og der er en opgave uden hjælpemidler, hvor jeg har fået en ligning på cirklen, og skal bestemme radius og koordinatsættet til centrum. Ligningen er: x2+2x+y2-4y=4 I frividen's besvarelse har de omskrevet den til: (x+1)2-1+(y-2)2-4=4 Det, j... -
Beregn partikulære løsning til DiffLigningen
ForumindlægHejsa folkens. Jeg er igang med 2 ordens differentialligninger, og er kommet til en opgave der lyder således; "Beregn den partikulære løsning til differentialligningen". Fremgangsmåden er faktisk ret let. Ligning: 2y''(t) - 4y'(t) + 3y(t) = 0 som opfylder at ... -
Differentialligning
ForumindlægHej, er der nogle, som ved hvad løsningen til denne differentialligning er: y'' = 0, y(2) = 1, y'(2)= -1 -
hvilke fortegn kan et andetgradspolynomium have når de ikke står skrevet.
Forumindlægjeg ved at fx. hvis der bare står x^2 så er a 1 men hvad med c og b? hvis der ikke står noget... hvad er de så, også bare 1? -
Matematik parameterfremstilling
Forumindlæg1) Undersøg. om punktet P ligger på linjen gennem A og B, når: A(3,2,5), B(-1,4,7), P(-1,-2,13) -
omskrivning af phytagoras
ForumindlægHeej:) når man omskriver phytagoras sætning til: a^2 + b^2 = (b+1)^2 hvor man så ender med at finde b = (a^2 -1) / 2 men hvordan kan man bare påstå at c = b+1 ?? er dette her relevant at tale om i forhold til eksamen? på forhånd tak! -
Funktioner
ForumindlægHejsa Ja nu er den gal igen. Jeg er i gang med en opgave som lyder: En funktion har forskriften Y=3-x^2 Bestem y-værdien for x=-2. Facit er= Y=-1 men jeg kan ikke finde ud af opgaven: Bestem x-værdierne for hvilke er Y=2 Hvordan udregner jeg den? -
hjælp :)
ForumindlægPå et kirkeorgel er frekvensen af den dybeste tone 16,35 Hz. Hvad er den effetkive længde af orgelpoben, når denne er er en kvartbølgerresonator? Skal man ikke bruge formlen L = 1*bølgelængde/4 L = 1*16,35 Hz / 4 = 4,0875 m kan det passe? :) -
Hurtigt svar: En funktion
ForumindlægOpgaven lyder: 1) gør rede for at ligningen f(x)=c har netop én løsning for alle c 2) hvor ligger kvadranterne (1. 2. 3 og 4.) i et koordinatsystem? -
integration af produkt og sammensat f(x)
ForumindlægHej Hvordan integreres følgende udtryk: 5*x^(4)*e^(x^5+1) Ovenstående er jo både et produkt samt en sammensat funktion (e^(x^5+1)). Vil gerne bruge partiel integration og substitution, men hvordan bruges disse på samme tid?
