Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 18221 til 18240 af 18758
-
FEDME
ForumindlægHvad mener I derude skal gøres for at forebygge at overvægt bliver en folkesygdom? -
Matricen
ForumindlægKan I hjælpe mig med denne opgave? Jeg har lavet opgave a uden at opstille en ordenlig hypotese om hvordan de hænger af n. Determinanter i maple er udregnet; 0, -1, 2, -3, 4, -5, 6, -7, 8, -9 Jeg kan se at, det(Fn+1) = -(det(Fn) ± 1) Man ser, at der er plus/minus på højre side. Hvis de... -
Privatiseringen/liberaliseringen går ud over de svageste!
ForumindlægJa, vi får mere frihed ved lavere skatter og mindre forpligtelser fra bl.a. den offentlige sektors side. Men det går ud over det svagest stillede, som ikke kan klare sig selv! For hvis den offentlige service forringes og formindskes til minimalt lidt service, hvor de løber fra deres ansvar med at... -
Er nogen der vil se min stil igennen og bedømme den til en karakter
ForumindlægHeyy! jeg var til studentereksamen(STX) i dansk skriftlig i tirsdags.Jeg valgte at skrive om opgave 1, som var et essay. Jeg tænkte på om der er nogle herinde, som ville læse den og bedømme den til en karakter. På forhånd tak mvh Gökhan NB: jeg kan sende stilen til jeres mail for dem der inte... -
Kan jeg det?
ForumindlægJeg går i 7. klasse og er fantastisk til matematik. I timerne arbejder jeg med at gennemføre pensummet for A-niveau på gymnasiet, men jeg er snart færdig med det. Jeg er virkelig træt af mine matematiktimer, jeg skal vælge mellem at arbejde selv, som udfordrer mig, men det er ret ensomt, eller ... -
f(x)=(x 1)^0,5 (x 1)^-0,5
ForumindlægPunktmængden M begrænses af koordinatsystemets akser, grafen for f og linjen med ligningen x = 3. a) Beregn arealet af M. b) Beregn rumfanget af omdrejningslegemet, som fremkommern, når M drejes 360 grader om koordinatsystems førsteakse. (Sikkert da noget med at finde stamfunktio... -
Fordomme om jurastudiet ?!
ForumindlægHej alle! Jeg er en pige på 19 år, der overvejer at starte på jurastudiet til sommer (tænker KU). Jeg har - som så mange andre uundgåeligt har - nogle fordomme mht. studiet og dem, der studerer jura. Man hører om, at studiet er tørt og udenadslære og at man skal terpe, terpe og terpe en masse pa... -
Studier og prestige
ForumindlægI disse dage bliver folk enten optaget på deres drømmestudie eller ikke. Jeg undrede mig bare over, om der er nogen som har valgt studie efter prestige (jeg ville ikke selv gøre det). Jeg har hørt mange sige, at de enten vil læse medicin eller jura - og man får tit fornemmelsen af at de vælge net... -
Skriftlig eksamen uden hjælpemidler
ForumindlægEr der en derude der kan hjælpe mig med at løse følgende: (x2-4)*(logx-5)=0 jeg er kommet så langt at jeg har ophævet paranteserne: logx(x2-4)-5(x2-4)=0 men det ser meget forkert ud.. og det en opgave der skal kunne løses uden hjælpemidler... =/ -
Logaritme
ForumindlægHej med jer :-) Er der nogen der kan forklarer logaritme helt fra bunden :-) På forhånd tak Den håbløse :-( -
MONOTONIFORHOLD
ForumindlægHåber, at der sidder en som kan hjælpe mig lidt videre med opgaven -
Differentialligninger - Hvad gør jeg forkert?
ForumindlægSe opgave vedhæftet - Har også vedhæftet et par screendumps af mit forsøg på at løse opgaven - disse er vedhæftet i kommentarerne. -
Kilder - Kampen om ligestilling mellem sorte og hvide i USA
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal i fagene engelsk A og historie A skrive om kampen for ligestilling mellem sorte og hvide i USA i perioden 1950'erne og 1960'erne. Jeg skal derfor analysere nogle taler (engelskvinkling). Men da årets emne er "Kampen for det gode liv" skal je... -
Eksponentiel funktion
ForumindlægHvordan opstilles en model når man ikke får angivet hvor stor en udvikling der er procentvis? Føler ikke jeg forstår de 2 første mht. procent og modelopstilling. -
HJÆLP!!!! bil og acceleration
ForumindlægHej alle Jeg sidder min en lidt træls opgave, som jeg simpelhen ikke kan gennemskue, selv efter nogen timer. Jeg håber derfor at der er nogle af jer, der vil hjælpe mig med den. OPGAVEN ER VEDHÆFTET Mvh. -
Søger en "guide" i matematik på C-niveau
ForumindlægJa i hørte rigtigt, jeg søger en som jeg kan spørge om hjælp hos i forhold til opgaver. Jeg er nemlig ved at forbrede mig til matematik skriftlig eksamen, så kunne godt tænke mig en som kan fortælle om jeg laver mine opgaver rigtigt. -
Optimering.
ForumindlægJeg har en kasse, der har kvadratisk bund med sidelængden x, og højden afkassen er h. Kassen har et cirkulært hul i låget med en diameterpå 0,8x. Det oplyses, at kassens rumfang er 10, og at 1≤ x ≤10. Min opgave går så ud på følgende: "Bestem h udtrykt ved x. Bestem den værdi af x, de... -
så er det de to tangenter til en cirkel der går gennem et punkt.
Forumindlægcirklens ligning er C=(x-2)^2+(y-3)^2=9 der er her 2 tangenter der går gennem punktet p=(7,9) jeg får retningsvektoren til cirklen til (2,-sqrt(5) min normalvektor er så (sqrt(5),2) nu skal jeg finde de 2 punkter på cirklen til tangenterne. parameterfremstillingen vil da være for den hvor punktet... -
kønsforskel....
ForumindlægBestyrelsesmedlemmer i DKs 500 største virksomheder mænd: 97,1 % kvinder: 2,9 % Indsatte i danske fængsler mænd: 95,4 % kvinder: 4,6 % Hvorfor dominerer mænd både i de største virksomheder og i fængslerne, mens kvinderne beg... -
Hjælp til matematik
ForumindlægFunktionen f er bestemt ved, at f (x) = 2x + 1. Om den lineære funktion g oplyses, at dens graf går gennem (7,2), og at den skærer grafen for f i (2, f (2)). Bestem en forskrift for g, når Vm(g) = ]-1,8]
