Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 psykologi. Resultater: 18221 til 18240 af 179765
-
Omskrivning til cirkellining
ForumindlægHey. Jeg skal omskrive følgende ligning til en cirkellining: x2 - 6*x + y2 + 8*y=0 Som jeg har omskrevet til (x - 3)2 + 9 + (y + 4)2 + 16 = 0 Jeg kan godt se der er noget galt, hvis jeg flyttede "+9 og +16" til højre side af liningen, skulle jeg tage kvadratroden af noget negativt, hvil... -
eksamens opgaver
ForumindlægHej! sidder lige og øver mig til min terminsprøve imorgen, og vil gerne vide om jeg har lavet rigtigt.så hvis i gidder hjælpe ville det være alletiders.opg.7.033I et koordinatsystem er linjen l givet ved ligningen y=4x-1.Bestem en ligning til linjen m, der er parallel med l og går gennem punktet ... -
ligning for tangent - svært
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=x^2*ln(x) bestem en ligning for tangenten i punktet P(e,f(e)) Punktet har jeg så udregnet til P(e,e^2) Men så er det jeg kommer i tvivl - skal jeg "bare" differentiere funktionen og indsætte punkt og derved udregne hældning osv? Jeg får bare den mest un... -
Reducer
ForumindlægJeg skal reducere (a+2b)2 - (a+2b)(a+b) Jeg har først brugt regnereglen: (x+y)*(x+y) = x2+y2, Min ligning kommer så til at hedde (a+2b)2 - a2+2b2, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre bagefter, og er det overhovedet rigtigt, det jeg har gjort indtil videre? På forhånd tak. -
Differentialregning - tangentens parallel
ForumindlægHej sidder og har lidt problemer med denne opg.: Grafen for funktionen med forskrift: f(x)=x^3-6x^2+21x+1 har netop en tangent der er parallel med linjen med ligning: y=9x+11 Bestem ved håndkraft en ligning for denne tangent. er så kommet frem til, at hvis man sætter hældningen af tangenten li... -
vektor
Forumindlæg1)Beregn afstanden fra punktet R(3,5) til linien n: y= 3x - -2. 2)Angiv derefter en ligning for den cirkel, derhar R som centrum og n som tangent. 1) Jeg får denne opgave til Dist( P , l ) = 3,67, men jeg er ikke 100% sikker på opgaven . Håber jeg I vil skrive et svar. Venlig hilsen Magnus -
omdrejningslegemer
ForumindlægVed hjælp af formlen for omdrejningslegemer skal du eftervise nedenstående 2 rumfangsformler -
hurtigt og nemt, har bare lige glemt...
Forumindlæge^2*(-0,5*0,5^-2) = -2e^2er det ikke korrekt? -
Cirklens ligning
ForumindlægEn cirkel har ligningen x^2+y^2-4x+2y=2 Bestem en ligning for den cirkel, der er koncentrisk med c og som går dennem (6,4) x^2+y^2-4x+2y=2 (x-2)^2+(y+1)^2 =2+4+2 og så kan jeg ikke komme videre...nogen der kan hjælpe mig lidt videre? -
Ligninger
ForumindlægHej! Hvis jeg har 14x+2 og x=5, giver det så 70x+2??? :| På forhånd, tak. -
reducering af brøk
ForumindlægJeg har lige fået følgende opgave:a^2 x b^3 x c^3 x 3.rod(a^4) x kvadratrod(b^2)/2 x c . kvadratrod(a) x b^2 x c^2Jeg hæver rødderne til vha reglenn,de rod af a^m = a^m/ntila^4/3 og a^1/2 og b^2/2efter at have forkortet eksponenterne i faktorerne ender jeg med:a^13/6 x b x c^-2/2Er det helt ved s... -
INTEGRAL!!!!!!!!!
ForumindlægHjælp! Skal afleverer i morgen. En funktion f er bestemt ved f(x) = x^2 - 4x + 7 Bestem en forskrift for den stamfunktion F til f, hvis graf har linjen med ligningen y = 3x +1 ______ har sagt F'(x) = f(x) = 3 fik x = 2 og indsatte 2 -> F(2) = 26/3 og sidst fik jeg K til at være 0 ???? hj... -
Differantiation
ForumindlægHvordan skal denne løses?x^2+(y+44925)^2-45000=0Jeg kan ikke få den til at passe med min facitliste (som er korrekt) -
Andengradsligninger
ForumindlægJeg er udemærket klar over hvordan man løser denne slags ligninger.. jeg har bare et problem.. jeg ved ikke hvordan man skal skrive dem korrekt op mht tegn.fx. hvis man har ligningen 2x^2 - 5x - 12.2x^2-5x-12<=> D = (-5)^2-4*2*(-12)<=> D = 1212x^2-5x-12<=>(-(-5) (+/-) kvrod(121)... -
Hjælp til et par matematik opgaver!
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe med disse to opgaver? - Det håber jeg.1. opgave:Et andengradspolynomium p er bestemt ved, at p(x)= ax^2 + bx + cBestem tallene a,b og c, således at grafen for p går gennem punkterne P(0,6), Q(7,2,5) og R(-2,16).2. opgave:I et koordinatsystem er en cirkel bestemt v... -
HJÆLP OM GALLIIES FALDLOV! Det er en nødsituation
ForumindlægHej Jeg skal bestemme g, ud fra formlen S= 1/2 g*t^2 Jeg forstår ikke, hvordan man kan omskrive den. Nogle der vil hjælpe, please :) -
Svært integrale
ForumindlægS sin^2 (3x) * cos^3 (2x) dx Hvordan løser jeg den? :S -
Faktorisering
ForumindlægHej. Er der nogle der kan forklare hvordan man kommer fra: ax^2+bx+c til a(x-x1)(x-x2) Det er mat. A -
differentialligning!!
ForumindlægJeg skal gøre rede for, at funktionen f(x) = 2 e ^1/2x^2 - 1 er en løsning til f ' (x) = x f ( x) + x. er kommet frem til at f ' (x) = 2x e ^ 1/2x^2 og det skal være lig med x * 2 e ^ 1/2 x + x . Kan virkelig ikke se hvordan de kan være lig med hinanden og hvad jeg har gjort forker... -
Problem med et reaktionsskema
ForumindlægJeg skal lave reaktionsskema over denne: CU^2+ + PO4^3- Jeg kan ikke finde ud af det når de opløftede tal kommer med. Det ville være dejligt hvis der var nogen der ville forklare. på forhånd tak
