Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 18241 til 18260 af 111527
-
'formalitet' til den mundtlige eksamen i matematik A.
ForumindlægJeg selvstuderer mat A, og beviser har altså ikke været et fast led i min undervisning, heller ikke specifikt op til eksamenen. Derfor har jeg lidt svært ved at afkode, hvad der forventes fra de forskellige slags spørgsmål. Er der f.eks. forskellige forventninger knyttet til ordene "redegør&... -
Substitution og addition med cyclohexan, cyclohexen og bromvand
ForumindlægFormål: At demonstrere og sammenligne alkaner og alkeners kemiske egenskaber. At undersøge de kemiske egenskaber ved spiseolie. Fremgangsmåde: Reagensglassene mærkes A, B, C og D. 1. Glas A og glas B tilsættes hver 2 ml cyclohexan, derefter tilsættes lidt brom-vand til begge glas, glass... -
hjælp til Blodtype-bestemmelse
Forumindlægmoderens blodtype barnets blodtype 0 A A 0 AB B B ... -
vektorer
ForumindlægHej..Jeg har problemer med følgende opgave:I et koordinatsystem er givet vektorernea= (2,-5) b=(-6,4) c=(11,0)vektorerne a og b udspænder et paralleogram.beregn længden af hver af diagonalerne i paralleogrammet.nogen der kan hjælpe? -
Haster
ForumindlægJeg kan ikke felt finde ud af hvad b er i en andengradsligning. Jeg ved at a = betydningen for om der er sur eller glad mund. c = skæring med y-aksen. men hvad er b? er det den som bestemmer bredden af parablen? -
Talteori
ForumindlægEn simpel opgave, som jeg slet ikke kan gennemskue, selv efter et par dages spekulering: Vis, at hvis a^3|b^2, så vil a|b. ...hvor |-tegnet betyder "går op i". Nogen der har et lille hint? -
trekant.
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? I en trekant ABC er |BC|=4/3|AB| og |AC|=2|AB|. a) Bestem vinkel A - Skal man bruge cosinusrelation? Ved ikke rigtig.. b) Bestem |AB|, når h_b=4 -
HA almen spg.
ForumindlægOhoi! Jeg har da lige et par spørgsmål ang. den almene HA. Min historie: Jeg har færdiggjort en HHX i sommers med et snit på 8,4. Jeg havde tre A niveau fag EØ, ENG og IT. Færdiggjorde altså matematik på 2. år, og det gik altså ikke helt godt, kom ud med et 6 tal. Dette år arbejder jeg så, er... -
matematik haster :(
ForumindlægHej Skal regne (a+b)^4 ud Ved at jeg skal starte med (a+b)*(a+b)*(a+b)*(a+b) og har fået mange underlige løsninger på det. hvor jeg får 8 led og 16 .. :( Håber I kan hjælpe -
Angående stilistik
ForumindlægJeg vil gerne hører om der er nogle herinde der lige hurtigt vil forklarer: begrundelsen på hvorfor denne sætning ikke skal hedde sådan: The audience is reminded of that smoking is not allowed during the show ? Men i stedet: The audience is remninded of the fact that smoking is not allowed du... -
Hjælp til rettelse af stil
ForumindlægEr der nogen der gerne vil hjælpe med at rette den engelske tekst nedenfor? Auggie Wren´s Christmas Story Auggie Wren´s Christmas Story was written by Paul Auster in 1990. A man from New York Times asked Paul Auster if he want to write a short chritsmis story. Paul Mus... -
Gini-koefficienten
ForumindlægEr gini-koefficienten defineret som a/a+b eller a/b? jeg er forvirret hvornår bruger man hvad? -
Regneregler for parantes.
ForumindlægHvordan udregnes dette ? (a*b)(c-d) -
Gang ud i parenteser?
ForumindlægJeg har fået nogen opgaver og kan bare ikke finde ud af at regne dem ud.. Håber nogen vil hjælpe mig med dem her 3: Gang følgende parenteser ud: (-4+b)(b+3) (3*x-y)(x+y) (2x+y)(y-3x) kan bare ikke finde ud af hvordan jeg skal gøre:/ -
Eksamen retfærdig ?
ForumindlægHey Alle. Jeg har et spørgsmål, som jeg godt kunne tænke at høre folks meninger om. Synes i, at eksamen generelt er retfærdig? Når man tænker på hvilke fag man trækker, samt hvilket emne man trækker i den enkelte eksamen. Man kan hurtigt få en dårlig karakter i et fag man er god til, hvis man er ... -
En vurdering af en dansk stil
ForumindlægHej folkens Som så mange andre håbefulde danske gymnasieelever (STX) modtog jeg i dag mine skriftlige eksamenskarakterer, heriblandt et 4-tal for min præstation i skriftlig dansk. Normalt svinger jeg mellem 10 og 12 i mine stile og endte med at få 12 som årskarakter. Jeg er derfor naturligvis e... -
Disjunkte? - Sandsynlighed
ForumindlægHej.Jeg forstår ikke hvad der i opgaven menes med "disjuknte"?opgaven:I et sandsynlighedsfelt oplyses om hændelserne A og B, at P(A) = 1/3 og P(A U B) = 2/3. Bestem P(B) når A og B er disjunkteMange tak.. -
Reducering
Forumindlæg4a*(a-5b)+20ab = ... (7a+b) - (7a-b) = ... -
Engelsk haster
ForumindlægEr der ikke nogle der lige vil hjælpe mig med at få dette her til korrekt engelsk, for jeg synes at det lyder helt forkert.It can be difficult to put yourself in another person’s place and understand the person’s situation if you have never tried to go through something like the same. -
Engelsk sætning..?
ForumindlægHey!Jeg sidder og tåger for groft. Jeg kan ikke engang huske hvordan man siger 'Det var ikke meningen, at...' på engelsk.. Nogen der er søde at hjælpe?På forhånd tak!
