Søgning på: Bestem f'(x). Resultater: 18401 til 18420 af 76732
-
Forskfit udefra sildeben
ForumindlægHejsa, nogen der kan hjælpe med dette spørgsmål: Find den lineære forskift vist i nedenstående sildeben: Har forsøgt, at tegne noget, men det bliver slet ikke rigtigt, idet facit siger, at det er: f(x)=3x-2 -
familie af funktioner
Forumindlægf(x)= a/x + 4x , x>0grafen for en af funktionerne har vandret tangent i det pkt der har førstekoord. i 1bestem a for den tilhørende funktion.Er der nogen der har en ide til hvordan jeg kommer i gang -
Værdimængde
ForumindlægHej, Jeg har en funktionsforskrift, der lyder således: f(x)=3x-4 Jeg ved, at DM tilhører de reelle tal, da der ingen indskrænkninger er, men hvad kan vi sige om værdimængden, VM? Tilhører den også reelle tal? -
Stamfunktion
ForumindlægJeg skal gøre rede for at g er en stamfunktion til f...f(x)=x(2lnx+1) g(x)= x^2 * lnxmen jeg kan ikke få det til at passe!! hvad gør jeg forkert? -
diff.ligninger
ForumindlægHej. Jeg sidder med følgende opg.Bestem en linær funktion f(x) = ax+b, der er løsning til diff.lignigen:y' = 2y - 4x +3Er der nogle der ka hjælpe med denne opg? -
Harmonisk svingning
ForumindlægHey.Skal beregne frekvensen b. f(x)=2* sin(b*x+0,5PI)+1 , x € [0;PI]f har periode p = PIMen hvordan skal jeg finde frekvensen? er på bar bund, der er jo to ubekendt både b og x... -
hjælp til differentialligning
Forumindlægsidder og arbejder med denne opgave, men kan ikke lige hitte ud af hvordan jeg skal løse den: vis at funktionen f(x)=3e^-x^2 er løsning til begyndelsesværdiproblemet y'=-2xy, y(0)=3 håber der er nogen der kan hjælpe? -
Gør rede for.. ARHH!
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x)=x*e^x - gør rede for at f er løsningen til differentialligningen dy/dx=y/x=1 Hvordan alverden gør man rede for det??? Nogle der vil komme med nogle hints? -
Differentiering
ForumindlægHej er dette rigtigt: f(x) = sqrt(x) + 4/x f'(x) = 1/ 2 sqrt(x) f(0) = sqrt(0)+ 4/0 = 0 f'(0) = 1 / 2 sqrt(0) = 0 -
punktmængde
ForumindlægHej allesammen, hvordan regner man den nedenstående opg? Ved 1'eren. finder jeg den anden grænse ved at sætte f(x)=0 så får jeg det til 2 http://peecee.dk/upload/view/220395 -
Grænseværdi for tredjegradsligning..??
ForumindlægJeg har fået en opgave, som lyder: Find med lommeregner grænseværdien for følgende funktion for x → 8: F(x) = (x3 - x2 - 44x - 96)/(x-8) Er der nogen, der lige kan hjælpe mig lidt her? :) -
Integral og differentialkvotient
ForumindlægJeg har forstået at integralet til en funktion og differentialkvotienten af en funktion er to modsatte processer (F'(x)=f(x)), men hvorfor? Jeg kan ikke se sammenhængen mellem arealet under en graf og tangenthældningen til en graf. -
differentialligninger
ForumindlægHej :) har problemer med disse to opgaver: undersøg om y=f(x) er en løsning til differentialligningen når a) y = x*y'-x^2 og b) dy/dx = x+y nogen som kan hjælpe -
Faktorisering?
ForumindlægHejsa, findes der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med at faktorisere udtrykket: f(x) = x^2 - 6x + 9 Jeg er ikke helt klar over, hvad faktorisering egentlig indebærer, så en lille forklaring til ville være super :) På forhånd tak!! -
hjælp til geogebra
Forumindlæghej. jeg har fået en funktion, som lyder: f(x)= ( x - 1 ) * ( 2 * 3√x-1-1) men jeg er gået i stå, fordi jeg ved ikke rigtig, hvordan funktionen skal skrives i geogebra? -
differentialligning
Forumindlægf er løsning til diff. ligningn:dy/dx = (x-3)/y , yog går gennem P(0,-4)Bestem forskrift og DM for f.jeg brugte seperation af de variable og fik:y^2 = x^2 - 6x + 2k (*)<=>y = sqrt(x^2 - 6x + 2k) , yhmm ja lidt svært da y altid skal være positiv.Men jeg brugte (*) til at finde frem til følg... -
hvilken en er rigtigt?:)
Forumindlæghej, det er fordi der står at grafen for F går gennem to punkter betyder det så at der skal findes to k værdier eller skal man bare går med 1. -
2 opgaver..
ForumindlægHej alle.. Har problemer med disse to opgave, håber nogen ka hjælpe.. 1)"Vis at funktionen med forskrift f(x) = x^3 - 4x^2 + 7x + 3 er en voksende funktion." 2) "Vis at funktionen med forskrift f(x) = exp(x) - 117exp(–2x) er voksende." Nogen der ka se hva jeg ska gøre.... -
opgave med fourierserie
ForumindlægJeg har den vedhæftede opgave, men jeg er lidt i tvivl om, hvordan den skal løses. Jeg tænkte man kunne bruge Bessels ulighed: For en stykkevis kontinuert 2π-periodisk funktion vil fourierkoefficienterne opfylde: Σlcnl^2 ≤ 1/2π ∫f(x)dx, hvor der integreres over en period... -
Kan en definitionsmængde findes vha. CAS eller?
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og laver følgende opgave, men jeg har svært ved at lure, hvad definitionsmængden kan være. Kan CAS være behjælpelig her eller? Det er opg b. Forskriften har jeg fået til at være: f(x) = (x^2/2+x-1)^2. På forhånd mange tak :-)
