Søgning på: respiration formel. Resultater: 18401 til 18420 af 21820
-
reducere
Forumindlæghej hvordan vil I reducere det her: (-1-t)*(4-t)*(-t)+3*(-1-t)? -
Bestem højden h2 HASTER. hjælp
ForumindlægJeg har problemer med 3 opgaver Opgave 5 a) bestem højden h1 af affaldskurven Her tænkte jeg på om H1 ikke bare er 0,35..... da det er intervallet og h(x) beskriver jo højden mon 0,35 så ikke er H1? b) Bestem volumet af omdrejningslegemet ? c) Bestem højden h2 ? se f... -
hjæææælp Fysik
ForumindlægI(x)=I_0*(½)^(x/x_½ ) I ovenstående ligning er I(x) intensiteten målt efter x mm materiale, I_0 er intensiteten ved 0 mm af materialet, x er tykkelsen af materialet i mm og x_½ er halveringstykkelsen, som er den tykkelse der lige præcis halverer mængden af stråling vi måler ... -
Finde volumen af beholder ud fra trykket.
ForumindlægJeg har rodet med det et par dage og kan simpelthen ikke forstå at få drejet det rigtig rundt.. Jeg har en beholder på eksempel 10 litter med 2 bars tryk. Hvis jeg så har en utæthed på 0,5 litter i minuttet hvordan regner jeg det så om til hvor meget tryk jeg taber i minuttet... Kan det ikke pa... -
løsning til dif
ForumindlægHej Undersøg om f(x)= e4x - 2x2 - x - 1/4 er en løsning til differenttialligningen dy/dx= 4y + 8x2 I min bog står der : Den linæere differentialligning af 1. orden y' + a(x)*y = b(x) Har den fuldstændige løsning y(x)= e-A(... -
Maskerede andengradsligninger
Forumindlæghej.. er der en der kan løse denne ligning for mig? og fortælle hvordan? er kørt fast i den og kan ikke rigtig komme videre. håber der en der vil hjælpe:) x4 - 29x2 + 100 = 0 -
Matematik årsprøve
ForumindlægVil bare lige spørge til 1g årsprøve i matematik. Hvad vil der typisk være til det stykke uden hjælpemidler. Nogle der har ideer ? -
Strukturen i et bevis (II)
ForumindlægDenne tråd er i forlængelse af https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=530045 Jeg sidder og repeterer beviser for løsningen af differentialligninger: y' = ky har løsningen f(x) = c*e^(kx). Beviset består af to dele (citat): "a) Hvis f er en løsning, så er f af formen f(x) = ... -
HJÆLP MED FYSIK PRØVE VIGTIG DET ER TIL IMORGEN....
ForumindlægHejsa jeg kunne godt tænke mig et 12 tal i min fysik prøve så derfor håber jeg at i kan hjælpe mig med de her sidste spørgsmål som jeg mangler, andre har sikkert lavet sådan en magen til da de gik i 7.klasse. og ja p.s jeg går i 7.klasse så det skal være skrevet som lidt af en 7.klasser men her k... -
matem
ForumindlægBetragt rækken ∑∞, n=0 (3n + 2n ) / 5n Bestem rækkesummen. får den til 13/6 er det rigtig? -
Faldlove og faldrendeforsøg - HJÆLP!
ForumindlægJeg har et par spørgsmål til Galileis faldlove og faldrendeforsøg: I et af hans argumenter for, hvorfor tunge og lette legemer bevæger sig lige hurtigt siger han følgende: Hvis man forener to sten, en hurtig (med en fart på 8 enheder) og en langsom (4 enheder), så vil foreningen af de to give ... -
Talteoretisk brøk igen (TP)
ForumindlægJeg har også selv haft problemer med at åbne opgaven på fremmede computere, så til dem, der gerne vil kunne åbne PDF'en forsøger jeg igen. Grisehønen har løst opgaven i mit gamle indlæg - jeg har endnu ikke tjekket dennes løsning. Her er PDF'en igen. http://peecee.dk/upload/view/118677 ... -
Bestem koordinatsættet til projektion af vektorerne
ForumindlægJeg har brugt formlen; Se link Men i sidste fase får jeg det til; √-3 * Og da man ikke kan tage kvadratroden af minus-tal, ved jeg ikke hvad jeg har gjort forkert, hat prøvet at regne den ud flere gange uden lykke. Nogen der kan hjælpe? -
Tangentligning
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til denne opgave: Bestem tangentligningen til funktionen, f(x), der går igennem punktet P(0,3) f(x)=3x^2+4x+3 -
afbøjningsvinkel
Forumindlægnogen der kan hjælpe med både a og b -
Drivhuseffekten - spørgsmål
ForumindlægHej jeg har et tværfagligt projekt Geografi, Biologi og Fysik-Kemi. Vi begyndte i starten af Februar og der lavede jeg et forsøg som jeg skulle bruge til mit projekt. Men pga. Terminsprøve, uge Sex, brobygning osv.. Så er det flere uger siden nu og kan slet ikke huske hvad der er hvad. Mit forsøg... -
trigonometri & potents vækst opgaver.
ForumindlægHej. Jeg modtog et par forskellige opgaver af min lære, men jeg har et par problemer men nogle af stykkerne. Opgave 1: For bølger på dybt vand kan man regne med, at der gælder sammenhængen y=1,24*x^(0,50) Mellem bølgelængden x og bølgens hastighed y. Bølgelængden måles i meter (m) Og hastigheden... -
Mekanisk energi?
ForumindlægJeg har lige trukket mekanisk energi i dag til fysik eksamen i morgen. Her lyder spørgsmålet så: "Der ønskes omtale af bevægelse i tyngdefeltet" Jeg synes ikke helt jeg forstår spørgsmålet, så er der nogen, som kan forklare mig hvad der er jeg skal? :D -
Differentialligning
ForumindlægJeg er i gang med b), hvor jeg skal bestemme en ligning for tangenten til grafen for g i punktet P. Jeg har i a) fundet frem til, at f er en løsning til differentialligningen, og jeg forstår derfor ikke helt om g så er lig f, siden begge funktioner er en løsning til differentialligningen .. ? ... -
Hydrogens spektrum
ForumindlægJeg sidder med en rapport om hydrogens spektrum og er en lille smule forvirret over hvordan jeg bør bearbejde mine data. Mit formål er, at "undersøge det synlige lys, der udsendes af hydrogen og beregne de tilsvarende energiovergange og niveuer. Jeg ved jeg skal: -udregne nogle bølgelængde...
