Søgning på: respiration formel. Resultater: 18441 til 18460 af 21820
-
pH
ForumindlægHej Jeg jeg skal udregnde den teoretiske pH af 50 mL demineraliseret vand efter tilsætning af NaOH Jeg ved den teoretiske pH før er 7. Nogle der kan hjælpe? -
Vands varmefylde, forskel fra tabelværdi?
ForumindlægHej. Vi har lavet et forsøg (med en elkedel) hvor vands varmefylde er fundet til at være omkring c=5200 J/kg*C. Dette er altså omkring 1000 højere end hvad tabelværdien/teorien (c=4186) lyder på. Det skal kommenteres. Så hvorfor er der denne forskel? Tak (: -
BNP
ForumindlægHej, Hvis man nu kender et land, som UK's GDP (eller også på dansk: BNP), både fra flere 100 år siden og fra i dag, hvad kan man så bruge det til ? - altså hvad kan man få at vide ud fra det.. på forhånd taak :) -
1g kemi
ForumindlægVi fik denne aflevering for, for ca 2 uger siden og den skal afleveres imorgen, jeg mangler stadig 2 opgaver. Jeg har ingen ide om hvordan og hvilke metoder jeg skal bruge for at lave den.. Jeg håber nogle kan hjælp mig, det er opgave 1 og 2 Tak på forhånd.. Ses i vedhæftet dokumentet -
Mekanik M32 Rutschebane
ForumindlægJeg vil gerne have lidt hjælp (helst kun hints, ikke løsninger) til punkt c i denne opgave, men skriver hele formuleringen for forståelsens skyld: M32 Rutschebane Turen i en bestemt rutschebane starter med et lodret fald fra 60,0 meters højde over jordoverfladen. a) Beregn den største fart, som... -
ARGH! er der virkelig ingen som kan hjælpe? :O
ForumindlægHej jeg sider lige med en mat aflevering til imorgen og er helt lost i en af opgaverne?? måske du ku hjælpe mig med at regne dem for kan ikke finde ud a Sinus og Cosinus selvom jeg ved det er det man skal bruge!. på forhånd tak :) PS: jo flere indlæg jo bedre :) opg. 2 arealet af en Trekant er 9,... -
Differentialregning
ForumindlægOpgaven lyder således: en regneforskrift som hedder p(h) = 226e^(-0,157(h-11)) Opgaven går ud på at man skal fine p'(15)... Det jeg har gjort er bare at differentiere som en sammensat funktion. Dvs, følgende: p'(15)=0*e^(-0,157(15-11)) + 226*e^(-0,157(15-11)) Jeg får p'(15) til at v... -
Matematik - hjælp! Rente
ForumindlægPå en bankkonto indsættes 30.000 kr. til en årlig rente på 1,125% - Hvor meget står der på kontoen efter 7 år? En der kan hjælpe og forklare mig hvodan man kommer frem til resultet, via mellemregninger, osv. -
Integralregning
Forumindlægf(x) = √(13-x2) , -√(13) < x < 3 g(x) = √( 10-2x) , 3 < x < 5 Grafen for f, koordinatsystemets førsteakse og linjen med ligningen x=3 afgrænser en punktmængde M, der har et areal: a) Bestem arealet af M: Hvordan laver jeg den?? og er linjen x=3 ... -
Vektorer: 2 opgaver
ForumindlægHej, Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til 2 matematikopgaver. Jeg har ikke fået løst opgaverne (surprise surprise), men jeg har gjort mig en del tanker omkring de pågældende opgaver. Jeg ved ikke om det er mine tænkerier der er grunden til, at jeg ikke kan løse opgaverne eller om jeg simpelthen er... -
Har virkelig brug for hjælp, tak!:-)
ForumindlægOm en potenssammenhæng oplyses, at grafen går gennem punkterne (1,2) og (2,8(. a. Indsæt efter tur punkternes koordinater i forskriften y=bxa, så der fremkommer to ligninger i a og b. b. Løs ligningerne, og angiv en forskrift for sammenhængen. -
AT-metode
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvilken matematisk metode jeg gør brug af?? TAK på forhånd:) Matematikken bag kædelinjen En kædelinje beskriver ligevægtsstillingen af en ensartet kæde ophængt i sine to ender. Galileo Galilei var den første, der studerede kædelinjer, og han opfatt... -
Gange parenteser ud
ForumindlægHej Kan nogle af jer hjælpe mig med disse opgaver? har svært ved at regne dem ud:) (tjek billede) Tak på forhånd:) -
Geometri
ForumindlægEr der nogen, der ved, hvorfor man tegner højden i en trekant? Har ikke beviset, så har brug for et svar...! -
Differentialkvotienterne
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med følgende opgaver? Bestem differentialkvotienterne til følgende funktioner uden brug af hjælpemidler: -
Vektorer 3D vinklen mellem to linjer muligt?
ForumindlægHej :) Jeg prøver at sammenligne vektorer i 2D og 3D. Jeg undrede mig derfor om ligesom man kan finde en vinkel mellem to vektorer i 2D, også kan finde den i 3D, eller om det skal være ved skæring mellem linje og plan el plan og plan- Og i så fald, hvordan? På forhånd tak -
Beregn pH i titrering af cola
ForumindlægJeg har titreret cola (fosforsyre) med NaOH(0,1M) Jeg har fået lavet en kruve, og har fået en opgave: At beregne pH 2 steder, også sammenligne med kurven. Opgaven siger jeg skal bruge syre/base teorien. Jeg har prøvet mig lidt frem med nogle forskellige formler, og har da også fået et resultat de... -
klasser på UNI??
ForumindlægHey Venner! NOgen som ved hvilke klasser der er på Panum?? og hvordan et helt års forløb er?? vil virkelig gerne vide det.. også det med klasser.. f.eks på gym eller folkeskoler er der A,B,C ... X,Y,Z klasser.. hvad med medicin studerende på Panum??? Hilsen Andreas -
Finansiel regning - rente-og annuitetsregning
ForumindlægHej igen Sidder igen fast i noget forberedelse til eksamen, nu med dette spørgsmål... "Vis hvordan formlen for en fremtidsværdi af en annuitet An = y*(1+r)n-1 / r kan omskrives til formlen nutidsværdien af en annuitet (gældsformlen) og annuitetsydelsen A0 = y*1-(1+r)-n / r ,og y = A0 * ... -
opgave om differentialligning
Forumindlægbestem til differentialligningen: dy/dx + 3y = 20 den løsning hvis graf går gennem punktet P(0,4) er blank.. håber på hjælp.
