Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 18541 til 18560 af 111527
-
Øvre og nedre grænser
ForumindlægNogen der kan lige kigge på min besvarelse for følgende spørgsmål? Om to ikke-tomme delmængder A, B af de reelle tal R gælder at ethvert a ∈A er en nedre grænse for B. a) Tegn en illustrativ figur af situationen. b) Vis: Ethvert tak b ∈B er en øvre grænse for A. c) Vit: Sup A ... -
Et spørsmål om en lineær ligning
ForumindlægHvordan forholder a og b sig i forhold til hinanden i en linære ligning? Kunne man ikke sige at de forholder sig propotionelt til hinanden? Eller omvendt propotionelt, eller noget andet smukt matematisk? -
Bestem en ligning for (2,3) og (5,7)
ForumindlægJegskal til at aflevere en opgave imorgen, og jeg har helt glemt hvad læren forklarede, jeg er helt blank. mit problem er at jeg ikk ved hvordan jeg skal finde ud af hvad b er :( -
engelsk rettelse
ForumindlægEn der vil rette denne her stil.. My name is Rikke. I am 19 years old. I came to Denmark when I was 9 years old. When I started school I started from 2.klasse. When we had English class I had another class to learn Danish. So I have not quite English respawn until I was in class 7. I s... -
reflektion eller totalreflektion?
ForumindlægOverskriften siger det hele. Skal til fysik eksamen i morgen og har om lysets brydning. Er der en der kan fortælle mig forskellen på reflektion og totalreflektion(ved godt det er spejling) men er de begge det? eller hvad er forskellen? :-) På forhånd tak! -
66^6+126^6+186^6+246^6+306^6
Forumindlæg66^6+126^6+186^6+246^6+306^6 Hvad er den nemmeste at udregne dette ved? det er en matematikprøve, hvor tidene er knap.man kan nemlig ikke plusse tallene og så sætte 6 i eksponenten, da tallene nederst ikke er korrekt? -
Trekant med 2 ubekendte
ForumindlægHvordan finder jeg siden a og c når jeg kender b=5 og A=36 B=119 C=25 man kan jo kun bruge cos relationerne når man kender 2 sider ik? -
Hjælp
ForumindlægVis, at a/(b+(c/d)) = ad / c+ bd og at (1/a+1/b)/(1/c+1/d) = cd(a+b) / ab(c+d) Nogen som kan forklare/hjælp mig med denne opgave ? På forhånd tak. -
Forskrift for linie
ForumindlægHej Jeg skal skrive en forskrift for en ret linie vha. y=ax+b. Hvis man kender hældningskoefficienten a og kender liniens skæring med x-aksen, hvordan finder man så liniens skæring med y-aksen, b? Mvh. Anders -
Rettelse..
ForumindlægEr der en, som har lyst og tid til at rette min korte engelske stil på lige under 2 sider? Stilen var en novelle, og jeg skulle gøre følgende: 1. Skriv et resumé af novellen. 2. Karakteriser Linda 3. Kommenter titlen. 4. Diskuter hvor stor omfang du skal lægge din lid til din partner om at ... -
Eng. oversættelse
ForumindlægHey, jeg har en nagende fornemmelse af at der er nogle grusomme fejl i min oversættelse. Så jeg ville være glad hvis nogle kyndige mennesker ville af- eller bekræfte mine anelser.---Ifølge sagkundskaben har omkring halvdelen af den danske befolkning en ualmindelig dårligkondition. Vi bevæger os s... -
At være gymnasielærer
ForumindlægAndre end mig der har overvejet at blive gymnasielærer? Jeg går stadigvæk i 1g, så meget kan ændre sig, men jeg hat altid gerne ville være lærer. Efter gymnasiet har jeg tænkt mig at tage et år som lærervikar på min gamle folkeskole, men jeg tror alligevel hellere jeg vil være gymnasielærer end f... -
Bøvl med kausalanalyse
ForumindlægJeg sidder og river mig i håret over en kausalanalyse, der ikke rigtig synes at give mig det resultat, jeg forventer (se vedhæftet for bud på løsning). Synes jeg plejer at kunne lave en trappe, hvor hver variabel bliver beskrevet på hver sit trin. Har glemt at beskrive de enkelte variabler i ve... -
Omskrivning til Herons formel
ForumindlægJeg har problemer med følgende opgave: Herons formel. Vi har følgende formel for trekantens areal: T = ½*a*b*sinC . I det næste skal vi skrive om på denne formel, så vi kommer frem til Herons formel: T = s*(s-a)*(s-b)*(s-c) , hvor s er trekantens halve omkreds: (a+b+c)/2 . Inden vi går i ... -
!!
Forumindlægb(a-b)-(a2-b2) Har brug for noget hjælp, til reduceringen af denne opgave. :) -
Reducering
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til reducering af udtrykket: (a + b)2 - 2a(a + b) Nogen, der har styr på reglerne inden for reducering? På forhånd tak. -
Hjælp til Potensudvikling
ForumindlægJeg har lidt problemer med hvilken betydning a og b har i ligningen y=B*Xa kan du hjælpe?? :) -
mængder
ForumindlægOm tre mængder A, B og C ved vi at 2 ∈ A, 2 ∈ B og 2 ∉ C. Kun to af følgende udsagn kan være sande. Skriv i disse to tilfælde eksempler på mængder A, B og C der gør udsagnene sande. A ∪ B = C A ∪ C = B A ∩ B = B A ∩ C = B Er der nogen der vil hjælpe? -
geometri
ForumindlægHej, jeg har denne opgave: I trekant ABC er vinkel A = 72 grader , b = 4,1 og c = 3,8 . a) Tegn en model af trekanten, og beregn længden af siden a. - jeg har fået den til 12,2 ved at bruge tan(v)= 4,1* tan(72), er det rigtigt ? b) Beregn længden af højden på siden b. er der nogen, der kan gi... -
airbag
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med denne opgave i Kemi, og er gået lidt i stå.. er det rigtig det jeg gør her: Opgave 1: Idealgasligningen og kemisk mængdeberegning Når stoffet natriumazid (NaN3) opvarmes til en temperatur over 275 °C, spaltes det til natrium og dinitrogen: 2NaN3(s) → 2Na(l) ...
