Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 18561 til 18580 af 19441
-
Tællemetode - kombinatorik
ForumindlægHej hjælpere. Jeg har denne opgave: Jeg har fået det første spørgsmål til at være: 9!=362880 Det næste med t har jeg fået 7!=5040 Men den sidste ved jeg ikke helt hvordan jeg skal gribe an. -
Svage syrer og baser
ForumindlægBeregn [H3O+], [OH-], pH og pOH i følgende svage syre og base opløsninger: a) 0,35 M CH3COOH (svag syre) b) 0,02 M H3PO4 (svag syre) c) 0,04 M NH3 (svag base) Hvor stor en procentdel af de formelle koncentrationer er omdannet i a) til c)? Nogle der kan hjælpe eller give... -
har jeg oversæt rigtigt på dansk HJÆLP????????
ForumindlægOVERSÆTTELSE PÅ DANSK .. har jeg oversat det rigtigt Los jóvenes de hoy en día sólo escuchan sus propios anhelos y dejan atrás toda enseñanza de vida de sus padres y familiares por querer vivir una vida light, esto es, una vida sin compromisos. Para ellos la... -
2 opgaver/mat
ForumindlægJeg har 2 opgaver! opgave 10 og udfordringen! Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.. jeg er i gang med den nu! Men har en fejl et eller andet sted! -
Ordklasser
ForumindlægJeg kunne godt bruge noget hjælp til den en kort tekst, hvor jeg skal finde alle navneord, udsagnsord og tillægsord. Jeg skriver teksten ned først og skriver så de navnord og udsagsnord jeg selv har fundet. Jeg har brug for hjælp til at finde tillægsordne i teksten. ... -
Klogeste på studi
ForumindlægHvem (fraregnet mig) er den klogeste på studieportalen? :) -
Hjælp til vektorfunktioner matematik
ForumindlægHej Jeg har brug for lidt hjælp !! :( Jeg har vedhæftet opgaveformuleringen, og har selv løst delopgave a,b og c. Men d'eren kan jeg slet ikke finde ud af at løse. Er der nogen der kan finde ud at hjælpe mig med opgaven? På forhånd tak -
Tangent til cirkel
ForumindlægEn cirkel har centrum i punktet (3,-2) og går gennem punktet P(0,2) Bestem en ligning for tangenten til cirklen i punktet P: Jeg har prøvet at bestemme cirklens ligning: (x-3)^2+(y-(-2))^2=kvadratroden af 13^2 Nu ved jeg at cirklen har centrum i punktet (3,-2) og radius 13. Lignin... -
Det binære talsystem
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er igang med at lave en Dokumentation, og skal forklare det binære talsystem, ved ikke hvordan jeg skal formulere det, har været inde og søge om det. Men vil lige høre nogle kloge hoveder om en god måder jeg kan skrive det på? :) I min dokumentation står der bare : For... -
Bederum på skolen?
ForumindlægPå mit gymnasie ville elevrådet (som jeg ikke er en del af desværre) gennemføre en plan om, at få et bederum på vores skole. Bederummet skulle ikke blive specielbygget, men bare være et af skolens lokaler, som man så kunne gå ind og bede i, når det var frikvarter. Planen blev dog afvist til sidst... -
Matematik 12 ligninger med 12 ubekendte
ForumindlægLige et spørgsmål er det overhovedet muligt at kunne få nogle reelle tal ud af de her ligninger for jeg står nu med i alt 12 ligninger med 12 ubekendet de lyder følgende: xD = xC xA = xB a2 = -a1 YA = a1 xA + b1 602 = ( xA - 80)2 + ( yA - 80)2 YB = a2 xB+ b2 ∧ 602 602 = ( xB - 8... -
Resume?
ForumindlægDette er en tekst, som jeg skal skrive om til et resume.. Nogle der vil hjælpe mig. det skal være et resume? Glæden var stor, da 18-årige Rasmus Lund i sidste øjeblik fik en afbudsrejse, så han kunne tage med sin familie til den nu verdenskendte egyptiske badeby Sharm el Sheik. Lørdag nat vågnede... -
Så hold dog kæft!
ForumindlægI elevrådet på min skole har vi snakket om hvorvidt der er problemer med larm/uro/manglende lektielæsning i klasserne. Det viser sig, at ALLE klasser har problemer, men ikke alle elever synes at det er problematisk. Nogle elever bliver meget forstyret af andres småsnak i timerne, mens andre bedre... -
Arabisk matematik
ForumindlægHej Folkens! Nu er SRP på vej, men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal håndtere matematikdelen, da vi i 2.g sprang mange ting over (Forkert lærer) Vi har hverken haft meget om 2. gradsligninger og da slet ikke noget om 3. grads, så hvis nogen har skrevet om dette eller blot om arabisk ... -
Statistik
ForumindlægHvis jeg gerne vil vurdere om der er en sammenhæng mellem alder og en sygdom, hvilket statistisk test benytter man så, når alder er en kontinuert variabel? -
Dansk essay om "hånd"
Forumindlæghej jeg har lavet et essay om ordet "hånd". Jeg ved ikke rigtig om det er godt eller skidt, hvis i kan komme med en analyse og fortælle om der er noget som kan gøres bedre må i meget gerne fortælle det. Her er essayet: Hænder ser vi overalt på vores vej. De kan være smukke, de kan være... -
Afskaf idræt
ForumindlægEr der nogen der deler min holdning om at idræt burde afskaffes som obligatorisk fag i gym.? Hvorfor? Hvorfor ikke? -
Løs ligningssystemet
ForumindlægLøs ligningssystemet -x+3y=6 2x+y=-5 Jeg har aldrig lavet en lignende opgave, så jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe den an. På forhånd tak -
blodkredsløbet
ForumindlægHåber I kan hjælpe mig :) Hvordan kan modstanden i den perifere del af kredsløbet stige, og hvilken reguleringsmekanisme styrer denne stigning? -
Geometri problem!
ForumindlægHej Alle Det er langt tid siden med geometri. Så håber på lidt hjælp. Opgaven er lagt op. Tusind tak på forhånd!
