Søgning på: spansk delprøve 1. Resultater: 18621 til 18640 af 153440
-
hjælp til opgave
ForumindlægHej sidder her med en opgave om renteafskrivning jeg håber at i kan hjælpe mig med.hvilket regnformel skal jeg bruge her. Har en vindmølle der koster 2961248 kr, skal afskrive den med 20% om året, hvad koster den efter 1 år -
Kombinatorik
ForumindlægHvis vi har m1 = 3 (rød farve) og m2 = 2 (grøn farve), så er der 5!/(3! 2!) = 10 mulige måder. Men når jeg skal teste det grafisk, kan jeg kun lave 8 måder. Se billede i #1. Hvad mangler jeg? -
vinkelrette linjer
ForumindlægHej Hvad menes der med vinkelrette linjer a1*a2 = -1 ? Ikke fordi jeg ikke ved hvad vinkelrette linjer er, men forstår ikke forklaringen der. Hvad er vigtigt at man kan mht. vinkelrette linjer uden hjælpemidler på A-niveau? -
differentialligning med Derive
ForumindlægHej, den nedstående differentialligningen skal løses med Derive, men jeg ved ikke hvordan!bestem til differentialligningen dy/dx= (x*y)/(kvadratrod(x^2+1))den løsning, der går gennem punktet P(kvadratrod8, 2).MVH saba -
Reduktion
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at reducere to udtryk: (2a-b)2-(b+1)(b-a) og 2x2+4x-6/x2+6+9 Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an... Håber i vil hjælpe!!!! Så hurtigt som muligt! Tak. -
HASTER MEGET!
ForumindlægJeg skal skrive reaktionsskemaet op for den fuldstændinge forbrænding af : 1)Pentan: C5H12 + O2 ---> CO2 + H20 rigtigt? 2) 2,4-dimethylpentan: C6H14 + O2 --> C02 + H20 ? Nogle som kan finde ud af at afstemme den? 3) 2,3,4-trimethylheptan Den ved jeg ikke med ..? -
Skæring mellem kugle og z-aksen
ForumindlægHej.. Håber der er nogen der gider hjælpe mig.. Hvordan bestemmer man skæringspunktet mellem kuglen og z-aksen, når: Ligning for kugle: (x+1)^2+(y-1)^2+(z-4)^2=38 Hvilke oplysninger har jeg brug for, for at kunne besvare spørgsmålet? Mange tak..!!:) -
Matricer HJÆLP! Afl.til imorgen
ForumindlægLøs ligningen vha.matrix.... 2x-3y+z=8 x+2y-z=-1 2x+3y+2z=3 Har ikke forstået detttttttt, please, findes der en venlig sjæl der kan forklare det til miggg grundigt:( -
Bevis for y´=k*y^2 - Differentialligning
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder igang med SRP og har brug for jeres hjælp. Er der nogen der ved hvordan jeg beviser at y´=k*y^2 har løsningen y=1/-k*x+c? Mange tak på forhånd :) -
Fortegnsfejl.
ForumindlægJeg har en funktion: f(x)=x2-4x-5 For at udregne d: d=b^2-4ac <=> d=(-4)^2 - (4*1*(-5) = 16-(-20) = 36? :) -
Komplekse tal
ForumindlægVis, at de komplekse funktioner sinus og cosinus opfylder grundrelationen sin^2(z)+cos^2(z)=1? HJÆLP... Jeg skal aflevere opgave på fredag og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre! -
Stamfunktioner
ForumindlægHej Er der nogle der vil hjælpe mig med denne opgave? Jeg anvender forresten programmet CAS. Find den stamfunktion til f(x)=2x^(2)-x+2 der opfylder, at F(1)=2 Tak på forhånd. -
vektorer uden hjælpemidler
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet er to vektorer a og b givet ved: a=2,-2,4 b=1,2,-1 Bestem de værdier af t, for hvilke a +tb er vinkelret på a-tb ...Tænker at det er noget med krydprodukt, men kan ikke helt finde ud af det.. -
Integral
ForumindlægJeg har en opgave der lyder (opgave uden hjælpemidler) Bestem integralet ∫ (10x4+2x)dx hvor integralet går fra 1 til 2 Vi er lige begyndt at lære dette og jeg ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig? -
organisk kemi
ForumindlægHephey Skal op til eksamen i Kemi B og har nogle få spørgsmål til kemi: Hvordan ved man hvor C-atom nr. 1 er i en cykloalkan/alken? Findes der cykliske alkyner? (med triplebindinger) Håber der en nådig sjæl :) -
Differentiabilitet
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe med dette: Funtionen f med forskriften f(x)=x5+2x er givet. 1) Vis at f-1 eksisterer 2) gør rede for, at f-1 er differentiabel. 3) Bestem f-1(3) -
stamfunktion
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x) 10x^4+1/x hvor x>0 a) Bestem den stamfunktion F til f , der opfylder, at F(1) = 25 . -
Ti-89 Titanium!
ForumindlægEr det muligt at tjekke sine resultater når man har differentieret? f.eks. vi jeg nu har at: f(x)=6x2+x og x0=1 er det muligt at se hvad det giver vha. Ti-89? Lidt alla solve? -
Stokastisk matrix
ForumindlægHej SP, Nogen, der ved, om der er en regel, der siger at Limes A^(n), for n gående mod uendeligtl = En matrix hvor hver indgang er ens? Medmindre matricen er en matrice med kun 1 eller 0 i alle indgange. -
Ellipsen
Forumindlæghej jeg er i gang med en mat opgave. men jeg sidder ret meget fast. jeg skal bestemme halvakserne a og b og excentriteten for en ellipse udefra ligning 9x2+16y2= 1 nogen der kan hjælpe mig XD?
