Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 18881 til 18900 af 119027
-
Phi bevis
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med min studieretningsopgave, og har blandt andet om det gyldne snit og phi. Jeg har skrevet og forstået beviset for det gyldne snit, og ligeså har jeg skrevet beviset for phi og forstået første og den sidste del. Men der er lige et lille trin jeg ikke forstår, og jeg... -
Nogle der hurtigt vil rette min engelsk stil igennem?
ForumindlægHer er min stil, den er ikke særlig lang To be a fan is when people like something. It can be many things, it can rather be a person, a group or a thing. I have chosen to write about being a fan of celebrities. I think it's funny that when somebody have been in a movie, people begins to... -
HASTER! Teori om Industrialiseringen
ForumindlægHej Jeg skal i morgen aflevere AT-eksamens synopsis og jeg skriver om damplokomotivets indflydelse på den danske industrialisering, i Historie og Fysik. Hvad kan man tage fat i omkring teorier og videnskabsteori? Mvh. Lin -
Hjælp til matematik
Forumindlægjeg skal have en matematikprøve snart. har fået besked på at jeg kan øve opgaverne: 3.004, 3.013, 3.014, 3.025 de er fra denne bog: Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik, 3-årigt forløb til A-niveau, 1998. men min bog er væk.. nogen der har de opgaver??? skal ikke vide svar eller no... -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHej. Kan jeg spørger en af jer herinde som er supergode til matematik, hvordan jeg svarer på spg. Jeg har stadig ikke helt styr på amplitude, periode og frekvens for harmoniske svingninger, men er i fuld gang med at forstå det. Så det må meget gerne være en let forståelig forklaring - på så lavt ... -
Værdiansættelse af Bang & Olufsen
ForumindlægI forbindelse med min SRP i virksomhedsøkonomi og matematik er jeg ved at lave en værdiansættelse af Bang & Olufsen. Jeg har efterhånden fået tegnet mig et ret godt billede af hvad en værdiansættelse bør indeholde. Nedenfor ses hvad jeg på pågældende tidspunkt har ræsonneret mig frem til... -
Alkener og forbrændning
Forumindlæg2. a. Opskriv og afstem en fuldstændig forbrændingsreaktion for alkanen oktacosan.(husk tilstandsformer, s,l,g) b. Beregn massen af det dannede CO2 ved fuldstændig forbrænding af 10 g oktacosan. c. Hvordan adskiller en fuldstændig forbrænding sig fra en ufuldstændig forbrænding. 3. Hvordan defin... -
Integral
ForumindlægHej :) Jeg skal til skriftlig matematik A-niveau på onsdag og er i gang med at terpe formler. Jeg arbejder ud fra hæftet "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik stx a-niveau 2006". Jeg har problever med opgaver 1015B: Bestem hvert af integralerne integraltegn(2,0)=x^3dx o... -
Sandsynlighed og binomialt
ForumindlægHej. Jeg har et par opgaver som jeg er gået død i, hvis nogle kunne hjælpe mig igennem dem ville det gøre mig rigtigt glad. Jeg har forsøgt mig igennem de forskellige opgaver, men emnet er mig stadig nyt, og jeg bliver nemt forvirret. Opgave 11: her find jeg løst opgave a, men er usikker på hvo... -
Oversættelse
ForumindlægJeg vil bare lige høre om den oversættelse jeg har lavet lyder nogenlunde fornuftig.Og desuden vil jeg gerne høre om I ved hvor meget man må "lave om" på ordene? Altså om det skal oversættes meget præcist eller om man må tage lidt "kunstnerisk frihed"?Anyway, her er den.Klædt ... -
Overs..
Forumindlæghej er der nogen der lige kan kigge min oversættelse igennem... på forhånd tak DANSK: Senere følger mere praktiske råd,f.eks. hvad man skal snakke med jacquline kennedy om, hvis man skulle komme til at danse med hende. Bogens forfatter mener ikke at man skal begynde med at spørge hende hvor... -
hjælp
Forumindlæghar prøvet men resultatet er forkert -
Sidelængder og vinkler
ForumindlægJeg skal bruge noget hjælp til dette spørgsmål: Angiv sidelængder og vinkelmål for en ligebenet trekant med et areal på 32000 m2 HJææææææææææææælp!!!! -
x^2-2x-8=0
ForumindlægNogen der lige hurtigt kan breake den? vh Patrick -
tegn grafen for f og benyt modellen
ForumindlægHej! har problemer med at forstå denne opgave, håber nogen kan hjælpe (se fil) -
Blodkredsløb
ForumindlægHej jeg er igang med en biologirapport hvor jeg skal komme ind på blodkredsløbet. Er der nogen der kan se efter om jeg har forstået det rigtigt: Blodet strømmer rundt i et lukket kredsløb. Vi starter i venstre forkammer af hjertet som fører blodet igennem Aorta som er en den største arter... -
10.009 Lineær funktion
ForumindlægHej hej Jeg sidder med opgave 10.009 i bogen "vejledende eksempler på eksamensopgaver og eksamensopgaver i matematik STX A-niveau 2008" I nedenstående tabel ses den forventede levealder for nyfødte i henholdsvis 1900 og 1975: Årstal ... -
Annuitetsregning HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg har en opgave som lyder på at jeg skal finde antal terminer (altså 'n'). Jeg får at vide at: Hvor mange gange skal der indsættes 2.000 kr til 5% pr. termin, hvis der i alt skal opspares mindst 100.000kr? Altså er: A_n= 100.000 y= 2.000 ... -
Syrestyrke
ForumindlægNogle af tegnene har ændret sig, så hvis det er helt uforståeligt er her et link: http://www.natlex.dk/syrestyrker.html Syrestyrke Hvis S og B er det korresponderende syre/basepar, kan syrens reaktion med vand (protolysen) skrives S(aq) + H2O(l) ® ¬ B(aq) + H3O+(aq) Ønskes et mere præci... -
parameterfremstilling for linje
ForumindlægHej dette omhandler opgave 2061 i vejledende eksamensopgaver. Vi har at L(0,0,3) A(4,2,2) B(0,3,2) C(0,3,0) D(4,2,0) skal så bestemme en ligning for den plan der indeholder punkterne A,B og L. Dette er gjort og fundet til: alpha: x+4y+12z=36. Men nu skal jeg så finde en parameterfremstilling...
