Søgning på: spansk noter. Resultater: 18961 til 18980 af 20423
-
hurtig grammatik
ForumindlægHey guys, har lige et problem håber i kan hjælpe. Det handler om at analysere denne sætning, om hvilke led de har: Daniel ist einem Lehrer im Hamburg. Hvad er subjekt, verballed, indirekte og direkte objekt? Jeg ville mene, at det var sådan, men er ikke sikker: ist - verballed Daniel - subjekt im... -
Geometri
ForumindlægLinjen l er givet ved ligningen l: y=0,75x-8 Bestem hændlingsvinklen for l. Skal man bruge formlen : a = tan(v) Vil det sige man skal sige tan(0,75)? -
ligning
ForumindlægJeg har følgende funktion f(x) = - (1/2)·ex - (1/2)·e-x + 2. Jeg skal finde finde skæring med x-akse. jeg sætter da f(x) = 0 jeg ved ikke helt rigtig hvordan jeg skal skrive ligningen 0 = - (1/2)·ex - (1/2)·e-x + 2 til at blive til en andengradsligning? Nogen d... -
Ordforråd
ForumindlægHej allesammen :-) Det er lige gået op for mig, at jeg faktisk ikke har et særligt godt ordforråd. Jeg kan sagtens kommunikere med andre mennesker og debattere, men det er ikke altid, jeg kan udtrykke mig selv korrekt. Er det ret normalt? Jeg er ikke særlig god til at argumentere, men jeg vil ger... -
integral regning
ForumindlægHej jeg har problemer med tre opgaver, håber der er nogen osm kan hjælpe mig på vej. a) ∫ (x6 + 7x4 − 5)dx b) ∫ 3x3 -- 1/7 x2 + 2x - 5) dx c) ∫ ( -4x-7 - 6/x5) dx på forhånd tak :) -
Reducér ved at sætte på fælles brøk - hjælp! :)
ForumindlægHej Allesammen :) Jeg har en aflevering for og sidder og kæmper med den sidste opgave => (2a+3):4+(a-1):2 Jeg har bare brug for lidt hjælp til, hvordan jeg griber sådan en opgave an, for jeg forstår det ikke helt :) -
Hvordan udregnes P(A∪B^C)?
ForumindlægHej, Har et spørgsmål, som jeg håber I kan svare på. Jeg ved, at følgende udregnes således: P(A∪B)=P(A)+P(B)-P(A∩B) Men hvordan udregnes P(A∪B^C)? Er det således: P(A∪B^C)=P(A)+P(B^C)-P(A∩B^C) Håber der er nogen der kan hjælpe. Mvh. -
Er dette snyd?
Forumindlæger det snyd at finde en identisk SRP på nettet, tage hans ideer i forbindelse med f.eks. analysen og så omformulere hele lortet? Jeg er i den situation, at jeg skal analysere en roman, men har svært ved at gøre det. Jeg har fundet en opgave på nettet hvori personen analysere den rigtig godt. M... -
Syntese af ibuprofen
ForumindlægHej. Jeg er i gang med mit studieretningsprojekt, der har emnet smerte og smertebehandling. I den sammenhæng vil jeg høre om der er nogen der ligger inde med en grundig beskrivelse af ibuprofen syntesen? Altså hvad der sker i de enkelte trin? På forhånd tak. -
vinkel på 37 grader
Forumindlæghej. kan i hjælpe mig med at lave en vinkel på 37 grader uden brug af vinkelmåler. min email: [email protected] -
mikro - walras og POT
ForumindlægHej, nogen der kort kan forklare forskellen mellem walras ligevægt og en paretooptimal tilstand? er lidt forvirret, dels pga. 1. velfærdsteorem der siger: Første velfærdsteorem lyder: ”Hvis alle forbrugere har umættelige præferencer, da er en Walras ligevægtstilstand en Pareto optimal tilst... -
Læge
ForumindlægKan man arbejde som læge hvis man har studieretningen samfund på gym. ? -
Kvote 2 Jura - Hjælp motiveret ansøgning
ForumindlægGoddag allesammen :) Nu er det sådan, at jeg drømmer om at studerer jura. Jeg har tænkt mig at søge ind på kvote 2, da jeg mener det er min bedste chance. Har tænkt over den motiverede ansøgning, som man skal skrive, og vil rigtig gerne have noget hjælp til den. Jeg har en aftale med en studiev... -
Vektorer - matA
ForumindlægHej! Håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig med denne opgave, da jeg ikke lige mindes vi har lært dette - præcist - og derfor sidder lidt fast i min hjemmeopgave :-) Den lyder således: Lad A (4,5), B(2,-1) og C(-4,3). Bestem (Har lavet første opgave) 2. fodpunktet af højden fra A ... -
Vektorfunktion
ForumindlægHej :-) Jeg har et spørgsmål ang. vektorfunktioner, hvordan opstiller man en vektorfunktion, hvis vx ikke kendes? På forhånd tak! -
vektorfunktion
ForumindlægHej! jeg har brug for hjælp til hvordan man bestemmer retningsvektor for tangent og tangtligning? Håber i kan hjælpe mig :) -
AT EKSAMEN DNA register
ForumindlægHej, Jeg skal op i AT på mandag, og er meget i tvivl om stort set alt. Jeg har som sagt om DNA register i biologi og engelsk og min problemformulering lyder således: Hvorfor er et landsdækkende DNA register endnu ikke blevet indført i England? Og hvad kan konsekvenserne være hvis dette skete? J... -
Differentalregning
ForumindlægSidder med et mundtligt matematikspørgsmål som lyder sådan: Gør rede for differentialkvotient. Kom herunder ind på sekant, tangent og differnskvotient. Opstil en definition for at en funktion f er differentiabel i X0. bevis at mindst en af funktionerne f(x)= ax+b og f(x)=ax2+bx+c er differentabe... -
Eksponentialfunktion
ForumindlægJeg sidder fast med følgende opgave, jeg kan ikke helt se hvordan jeg skal bestemme de manglende funktionsværdier? -
differentialkvotient og tangent
ForumindlægHej! Jeg skal gøre rede for begreberne differentialkvotient og tangent. Jeg har styr på differentialkvotient, man hvad hvad kan man sige om tangenten som ville være relevant?
