Søgning på: erhvervsøkonomi case 2. Resultater: 19221 til 19240 af 179441
-
Reduktion
ForumindlægHej, er der nogle, der kan hjælpe mig med denne: (a-b)2 + 2b (a-b) ? :)) -
Kuglensligning
Forumindlægjeg skal bestmme kuglens centrum og kuglens radius. jeg har fået ligningen som er : x^2-24+y^2+8y+z^2 - 2z=123 og jeg har omformet ligningen til (x-0)^2+(y-4)^2+(z-1)^2-16-1-24=123 skal jeg flytte de -16-1-24 over til 123 så det i alt bliver 164 eller skal jeg flytte de 123 over ti... -
Ligninger :i
ForumindlægHeej, har hjælp til en ligning! y = -2x^2 + 4x Hvad giver den og pleeease, skriv også lige hvordan i regner den ud.. -
Ækvivalente mængder?
ForumindlægSidder her med følgende opgave som jeg ikke kan løse, håber derfor på lidt hjælp! Opgaven: Man laver ammoniak ved reaktionen: 3H(2 forneden)+N(2 forneden) --> 2NH(3 forneden) er 12,5g H(2 forneden) ækvivalent med 25,3g N(2 forneden)? Hvordan gør jeg? Hvordan kan jeg som det er ævivalen... -
Trigonometri
ForumindlægHejsa nogle der kan hjælpe med disse 2 opgaver? På forhånd tak! :) -
Forskellig matematik
ForumindlægHej alle. Er i gang med noget matematik som jeg simpelthen ikke kan huske. F.eks denne: a=2 b=5 1. 3a^2(Altså 3a i 2)-b=? 2. 3a-b+3=? Hvis i ville forklare mig hvordan man gjorde ville jeg blive glad. Og hvad får i denne til: 5gange(-7)-2gange(-8) Håber det er overs... -
opløs tæller og nævner i faktorer og forkort
Forumindlægjeg har denne her brøk: 9x^2+4+12x/9x+6 Hvad gør jeg? -
kvadratrod x
Forumindlægjeg har om differentialregning, og jeg har en ligning der hedder 2√x. hvordan løser jeg den? -
Intregration
ForumindlægHvad bliver ex^2 når det integreres? Jeg synes ikke det lyder helt rigtigt med e^1/3x3 -
Løsning af kompleks ligning
ForumindlægHej alle, hvordan løses den komplekseligning: z(c.c+j)=2, hvor c.c. er den kompleks konjugerede? -
det haster
ForumindlægHar siddet 2 timer seriøst og regnet men opgiver hvem vil hjælpe? billede vedhæftet -
Bevis: Sinus relation for sfærisk trekant
ForumindlægHej, jeg sidder som så mange andre med Srp her for tiden. Alt går strygende, men jeg har nu siddet i 2 timer og set diverse andre tråde på siden og læst nogen andre opgaver fra studienet. Mit problem er at jeg ikke bare vil skrive af, men også forstår det. Alt går fint, men så går jeg i stå:... -
probs med mat.afl.
Forumindlægjeg har fået en opgave som lyder således: en cirkel har centrum i punktet C(1,2) og går gennem punktet A(2,4) bestem en ligninng for cirklen. dette har jeg gjort og er nået frem til denne ligning: (x-1)^2+(y-2)^2 = kvadratroden af 5. 1. bestem koordinatsættet til hvert af cirklens skærin... -
regneregler
Forumindlæg20/(3-2*4)-(8-2)*3 2(9+3)+3(6*(-2)-2)/(6-2)(-3)-10 -
opgave uden hjælpemidler
ForumindlægFunktionen f (x)=b* x^a opfylder, at og . f (2)= 2 og f (4)=16 Bestem tallene a og b. er der nogen der kan hjælpe med denne? bemærk uden hjælpemidler -
Differentation af brøk
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med at differentiere brøken, f(x)=(x^2+1)/(x^2+x) idet jeg ikke kan få det samme som mit regneprogram. Den får f'(x)=1/x^2. Nogen der kan hjælpe? -
Lineær Funktioner
ForumindlægHeej Forskriften for en lineær funktion: y = ax + b og i dette tilfælde: y = 0,32x + -8. Hvis en opgave lyder løs ligningen f(x)=2 Skal man så indsætte 2 på x´s plads? Dvs. y = 0,32 gange 2 + -8 ???? -
faktoriser og cirklensligning
Forumindlæger ved at læse til skriftlig eksamen til i morgen:S og har lige nogle problemet:hvad menes der med Faktoriser:ved fx: 2^2x+3x-10og så har jeg regnet en opgave med cirklens ligning, som jeg lige vel se om den er rigtig:en cirkel har ligningen: x^2+y^2+10x-14y-7=0bestem cirklens radius og koordinat... -
koordinatsæt
Forumindlæghej:) i en opgave for jeg 2 funktioner: f´(x)=((x+3)(x+q)^2(x-1) g(x)=3x-e^x grafen for g har en tangent t, der er parallel med tangenten til grafen for f i punktet P(-2,f(-2)) bestem koordinatsættet til røringspunktet for t? på forhånd tak:D -
Integration opgave 3.002
ForumindlægHej jeg har set at opgaven allerede er herinde, men der er ingen af stederne der er givet hjælp til den svære del (: Jeg skal gøre rede for at F er en stamfunktion til f. f(x) = (x/(x+1))^2 ; x > -1 F(x) = x+1 - 1/(x+1) - 2ln(x+1) ; x > -1 dvs. vi differentierer F(x).. Hertil kommer jeg...
