Søgning på: matematik c 2017. Resultater: 19241 til 19260 af 84121
-
Friedmannligninger
ForumindlægHej folkens jeg er næsten færdig med min studieretningsopgave nu. Jeg mangler lige nogle enkelte detaljer, et af dem er at forklare hvordan (4.2) bliver til (5.3) på følgende billede: http://img159.imageshack.us/img159/6371/problemow8.jpg Hvis der er nogen der kan give et hint, vil jeg være tak... -
Funktioner
ForumindlægEn sjæl der kan hjælpe med denne opgave? kan slet ikke finde ud af opave b? Opgaven kan ses i linket hernede! [ http://peecee.dk/upload/view/103517 ] Jeg siger mange, mange tak på forhånd! :) -
Bionmialsandsynlighed
Forumindlæghej allesammen jeg sider her med en sandsynlighedsregning og kan ikke ikke rigtig forstår den. det er: vi kaster med en symetrisk terning 3 gange og interesserer os for, om vi får en 2´er eller en 3´er. disse udfald betegner vi under ét som `succes`, mens der et fiasko at få 1, 4, 5, eller 6 øj... -
Ligning
ForumindlægLinjen l går gennem punktet P(3,-2) og står vinkelret på linjen med ligningen Y=5/2x+8 jeg skal bestemme ligningen for l er der nogen som kan hjælpe og forklare mig hvordan jeg skal løse den? -
Angiv molekylformel og navngiv dem
ForumindlægJeg har selv prøvet at løse opgaven Men har brug for hjælp til at forklare mig om opgaven og tjekke om mine svar er korrekt Er ikke så stiv i det med organisk kemi osv. Se venligst vedhæftede fil -
Ligning for højden
ForumindlægLad der i planen være punkterne A(2,6), B(7,1) og C(5,-6) Bestem en ligning for højden i trekant ABC (på formen ax+by+c=0) Kan nogen hjælpe med den? -
Samfunds- eller naturvidenskabelig studieretning...
ForumindlægHej SP. :) Jeg skal have bestemt mig for, hvilken studieretning jeg skal på her efter sommerferien. (STX) Jeg ligger mellem følgende to linjer: Samfundsdag A - Matematik B - Mediefag B Matematik A - Fysik B - Kemi B Jeg hælder mest til førstnævnte, da man på denne studieretning skal h... -
Hvad skal jeg gøre? - har brug for en god vejl.
ForumindlægHej Alle sammen! Jeg er en udenlandsk pige og har brug for jer som danskere til at rådgive mig til en god fremtid her i Danmark. Jeg bor i DK 7 år og kæmpede meget for at lære dansk så godt som muligt. Mine lærere er glad for mig og tror at jeg vil have en god fremtid. Min drøm er at være læge o... -
Brøker
ForumindlægEr i gang med at tage denne test inde på Emu http://www.emu.dk/elever7-10/fag/mat/quiz/broeker.html Det er det sidste spøgsmål, som er problemet. De skriver, at 6 / 1/3 er 18, men får det til to. For man skal da enten gange nævneren med det hele tal eller dividere tælleren med det hele tal. H... -
kemisk test
ForumindlægHey er der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave. På forhånd tak -
bevis
ForumindlægJeg er lost inden for beviser. nogle der kan hjælpe med denne her? -
Den topologiske dimension
ForumindlægHejsa, tænkte om der er nogen der kunne forklare mig hvad definationen på den topologiske dimension er? Og gerne komme med et eksempel på hvordan den beregnes for et eller anden objekt. Der findes alt for meget om det på nettet til at jeg lige kan danne mig et overblik. Så ville være super hvi... -
y'' + k^2 y = 0 - Hvor k er et reelt tal!!!!! HJÆÆÆPÆLP SRP!
ForumindlægHej alle! Jeg sidder med en 2. ordens differentialligning! y'' + k^2 y = 0, hvor k er et reelt tal! Jeg skal udlede formlen for den fuldstændige løsning til denne! Skal jeg snakke om komplekse tal i dette tilfælde, når jeg har fået oplyst at k er et reelt tal? Med venlig hilsen! P.S. Skal... -
1.6 Skæringslinjen mellem to planer
ForumindlægHej allesammen, Sidder fast med denne opgave: To planer er givet ved formlerne ?: -903,626y+1860,599z+25934,702=0 β:31559,59x-26533,3z=0 Beregn skæringslinjen mellem disse to planer, hvordan beregnes det? Forstår ikke hvordan jeg skal beregne det. Håber der er en der kan beregne d... -
Bestemme f(g(x)) og g(f))
ForumindlægHej ER der nogle, der evt. kan fortællemig, hvordan jeg løser denne opgave og gerne med noglelignenden opgaver medløsninger,så jeg kan få det repeteret igen. -
Spørgsmål til log og potensfunktion
ForumindlægHvordan beregner man med log? F.eks. når man skal beregne a-værdien i en potensfunktion skal man bruge log, men hvordan gør man det uden hjælpemidler? I min grundbog har de givet et eksempel: a = log(23)-log(3)/log(12)-log(5) = 2,33 Hvis det blev beregnet uden log, ville det ca. blive 2,8571. H... -
Konvergens
ForumindlægHej Ville lige høre, om nogen vil se på/ læse det jeg har lavet til opgave 1.5 i den vedhæftede fil, og kommer med noget kritik hvis der er noget :-) Tak på forhånd -
Hvordan er den perfekte opgave
ForumindlægJeg skal skrive 3.g opgave i matematik. Men inden jeg vælger hvilket område jeg gerne vil skrive om så er der nogle ting jeg gerne vil have afklaret. Hvordan er den perfekte SSO i matematik?Det er klart at det gælder om at prioritere og formidle stoffet. Og vise at man behersker området ved at lø... -
Matematikbutikken (haster)
ForumindlægHej,Jeg er 3.g matematiker, og overvejer at købe facitlisten fra matematikbutikken til bogen "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik - 1-årigt forløb til A-niveau" derfor ville jeg gerne høre om der er nogle, som har bestilt facitlisten og hvad de synes om den?Mvh Line- -
SSO
Forumindlæghej jeg har tænkt mig at skrive i matematik (3.g's opgave). jeg vil srkive om emnet "matematik og økonomï", men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om,altså (underemner)hvad jeg skal komme ind på. Håber at der er nogle der kan hjælpe...
