Søgning på: afsætning a. Resultater: 19481 til 19500 af 144021
-
Bevis for Cos og Sin
ForumindlægHej! Er der nogle der kan fortælle mig beviset for en Cos og Sin i en retvinklet trekant, og hvordan de fungerer? PÅ forhånd tak :) -
Kongruenser.
ForumindlægJeg har desværre ikke helt styr på kongruenser endnu, og derfor har jeg brug for lidt hjælp, da jeg ikke kan finde et svar noget sted. Lighedstegnet " = " betyder i dette indlæg "Kongruent med". Jeg ved, at: 72 = 2 (mod 10). Men hvorfor går det galt når jeg siger: 4 - 72 = ... -
Bevis?
ForumindlægJeg skal bevise at: ?f/h=(ln(1+(h/x)))/h jeg ved at Δf= ln (x+h) – ln (x) Jeg skal bruge logaritmereglerne.. noget matematikgenier der lige kan gennemskue den? -
Pythagoras - regning
ForumindlægHej alle sammen, der er en af opgaverne som jeg ikke helt forstår. Opgaven: En retvinklet trekant har en omkreds på 200cm Den største katete er 3 gange så lang som den mindste katete. Find hypotenusen Jeg håber i kan hjælpe, men hvis ikke så er det ligemeget da det er noget jeg gerne vil lære. -
Vektorer
Forumindlæghttp://img160.imageshack.us/img160/9946/156ic5.gif Er der en der kan hjælpe mig med opgave 158. Jeg aner ikke havd jeg skal gøre. -
elementarreaktion
ForumindlægHej. Hvad er en elementarreaktion helt præcist? Og hvordan defineres de to typer unimolekylær og bimolekylær..? -
Areal af elipse.
ForumindlægHvordan finder man arealet af en elipse, også kaldet oval cirkel? På forhånd tak.. -
Delvektor ud fra to vektorer
ForumindlægHej alle. Jeg håber der lige er nogen der kan afklare noget for mig. Se vedhæftet illustration. Mit spørgsmål er på, hvordan finder man v (lille v), hvis man kender vectoren V (stor V) og vectoren EO? Kan det passe at det er prikproduktet af disse to vektorer? Hvis det er tilfældet, hvordan k... -
Oversætte følgende :/
ForumindlægHejj er lige gået i stå med min oversættelse, nogle som gider hjælpe lidt :) : . Ofte får man først svar meget sent, men pludselig en dag kan der være et brev , så at man kan nå at skrive lidt med den familie, man skal bo hos, og høre noget om familien, om byen, om skolen osv. mange tak på forh... -
Formler for ligesidet sfærisk trekant!
ForumindlægHejsa! Jeg sidder med min studieretningsopgave og skal vise, at der for en ligesidet sfærisk trekant gælder med sidelængde s og vinkel v gælder formlerne: cos(v) = cos(s)/(1+cos(s)) og cos(v) = cos(s)-(cos(s))^2/(sin(s))^2 Nogen der har en fiks idé til dette, så jeg ka komme igang? :) -
Rank
ForumindlægHvad betyder ordet "Rank"?! - Det står i min bog om Lineær Algebra.. -
2 mat. opg. HJÆLP
ForumindlægHej er der lige nogen der gider hjælpe til matematik..? Jeg er igang med opgaven, men kunne ikke finde ud af de to første opgaver :S http://img153.imageshack.us/img153/1314/unavngivetad8.jpg -
hjælp en opgave uden hjælpemidler
Forumindlægopgaven lyder sådan; trykket i atmosfæren, målt i atm, aftager som en funktion af højden, målt i km, over jordoverfladen med god tilnærmelse som en eksponentiel udvikling P med en halveringshøjde på 5 km. det jeg så skal opskrive er et regneudtryk for P, som funktionen af højden h, idet trykk... -
Integral
ForumindlægJeg har lige en opgave, hvor jeg skal finde integralet, hvilket jeg ikke lige er helt sikker på! f(x) = 17 - cos(0,0628x) Jeg skal så finde rumfanget af det omdrejningslegeme, der fremkommer, når M drejes 360 grader om y-aksen. Skal jeg så starte med at bruge partiel integration og så Subst... -
ALT Geometri + Trigiometri..
ForumindlægHej SP Jeg skal til "prøve" i matematik (på højniveau)i morgen. Det er kun noget med Geometri g Trigiometri, dvs. Pythagoras, cos, sin og tan, og de co-si-ta-relationerne mm. 1. Del må vi ikke bruge hjælpe midler. 2. Del må vi bruge alt (bortset fra nettet + snakke med hinanden) .. M... -
Bevis for to trekanter
ForumindlægHejsa! Er der nogen, som kan hjælpe mig med denne opgave? Ønsker blot at få et skub i den rigtige retning :) Opgave er vedhæftet Følgende link er i opgaven: https://bevissamling.systime.dk/index.php?id=189 -
lineær - eksponentiel ??
ForumindlægHvad er forskellen på tilvæksten for en lineær og en eksponentiel funktion? -
Funktionforskrift
ForumindlægHvordan opstiller jeg en funktionforskrift for de her to grafer https://imgur.com/a/yP1CN -
pyramide??
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med en opgave som jeg er lidt usikker på.. opgaven lyder sådan her .. Figuren viser en pyramide med kvadratisk bund. pyramidens sider består af fire ens trekanter med højden 55 m og grundlinjen 70 m. hvor høj er pyramiden. er det ikke bare høje gange grundlinje... -
Reducering uden hjælpemidler
ForumindlægHej Folkens... Nogen der kan hjælpe med den her reducering?? (x-y)^2+2x(y-x)+(x+2y)(x-2y)
