Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 19501 til 19520 af 109301
  • hjælp til sandsynlighedsregning

    Forumindlæg
    En terning kastes 2 gange, og antallet af `øjne` terningen viser i `første` og andet kast noteres. 2. A angiver hændelsen, at“Det totale antal øjne er lige”, og B angiver hændelsen, at “Begge terninger viser et lige antal øjne”. Angiv hændelsen B som en delmængde af udfal...
  • ligning

    Forumindlæg
    Hej har lidt problemer med en ligning... håber nogen kan hjælpe mig :) jeg skal løse ligningen med hensyn til b. x= 3/(a+b)+4
  • trigonometri (areal)

    Forumindlæg
    Hvordan finder man arialet af en trekant nåt man kender alle siderne altså A, B, C, a, b, c?
  • Mangler 2 vinkler og 1 side i en vilkårlig trekant

    Forumindlæg
    Hej! :) Jeg skal beregne de manglende stykker i en vilkårlig trekant. Jeg kender vinklen A= 30º og siderne a=4,9 og b=9,8. Er der nogen der kan hjælpe?
  • Logaritmer

    Forumindlæg
    Nogen der kan forklare mig meget simpelt hvad logaritmer går ud på? er igang med at læse til eksamen til mat mundtlig b-niveau, men jeg forstår virkelig ikke bogens betegnelser!
  • Partialbrøksopsliting

    Forumindlæg
    Hej alle sammen.. jeg skal opsplitte det nedeste partial brøk.. nogen der kan give et hint? . b(x)=(65-4x)/((x^2)+(5x)-50))
  • trekantsberegning

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe lidt med denne her opgave: I en trekant ABC er siden BC dobbelt så lang som siden AB, og siden AC er halvanden gang så lang som siden AB a) bestem trekantens vinkler den har jeg svaret på, fik cos(A)=10,47 grader, Cos(B)=46,56 grader og Cos(C)=28,95 Det oplyses, at læng...
  • Hjælp til lineær

    Forumindlæg
    udgifterne var i 1986 = 43,8 milliarder og i 1998 88,5 miliarder. Bestem den linær forskrift. jeg har fundet a til a være = 3,7250 men hvordan finder jeg B ?
  • Beregning af vinkler (trigonometri)

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig brug for hjælp her, selvom det er en meget simpel opgave. Jeg har regnet opgaven ud, men vil gerne hører om den er lavet korrekt. Jeg skal beregne vinklerne i en trekant ABC. a= 12 b= 17 c=22 beregner man ikke vinkler ved hjælp af cosinus? f.eks cos(12) = 0,97 grader cos( 1...
  • Studenterhuen

    Forumindlæg
    Hey!Blev student d. 15. Juni, og ville bar li høre hvor længe man kan/"skal" gå rundt med huen???:) Har hørt at det normalt stopper ved Skt. Hans...!?!? tak
  • Bedre til faget?

    Forumindlæg
    Jeg vil utroligt gerne blive bedre til faget engelsk. Jeg synes jeg læser det utroligt godt. Men når det kommer til det skriftlige så er det ikke lige så godt som læsningen. Har i nogle gode råd til at blive bedre skriftligt?
  • Omvendt ordstilling eller ej?

    Forumindlæg
    Hej! Er der altid ligefrem ordstilling (subjekt og verballed) på engelsk? fx: Actually, Nelson Mandela was a civil rights leader. Actually, was Nelson Mandela a civil rights leader.
  • Bad stress good stress

    Forumindlæg
    Hejsa :) Har det virkelig svært i engelsk og skal til at aflevere denne opgave i aften. Vil ikke gang på gang aflevere en skod opgave ( selv om jeg gør mig umage) er der en der måske har tid at se på den og sige mig om jeg kan tillade mig at aflevere den ? På forhånd tak :)
  • Oversættelse af et digt

    Forumindlæg
    Fra dansk- engelsk "Syng din sang og træd din dans, vend dig ud mod verdens blå, skjul dig aldrig men træd frem, ellers går din blomst i stå."
  • Nulpunkter

    Forumindlæg
    f(x)=ax^2+bx+cMan skal finde en hurtig måde at finde nulpunkterne på. Man kender nulpunktsformlen, og kalder det ene nulpunkt x1 og det andet x2.vis at x1*x2=a/cVis at x1+x2=-b/cJeg kunne godt bruge lidt hjælp til denne her opgave. På forhånd tak :D
  • Hjælp til omskrivning af ligning

    Forumindlæg
    Hej (Studie)folkens.. Jeg sidder her med et lille problem, noget med at omskrive en ligning. F.eks. (x-a)²+(y-b)²=r² Der vil jeg gerne lige vide hvordan jeg kan få y til at stå alene. Håber der er en der kan forklare mig det på en rimelig let måde. M.v.h. Baron Von Flødebolle :D
  • Hjæælp linie

    Forumindlæg
    Bestem ligningen for den linie 1, der går gennem P(2,-3) og som er parallel med linien gennem punkterne A(17,-3) og B(-9,-22) Kan det passe med at resultatet bliver y = 0,95x - 4,9 håber nogen vil svarer på det
  • sandsynlighedsregning

    Forumindlæg
    kan nogen finde ud af den her opgave ? på forhånd tak ;) Ved kast med en symmetrisk terning betragtes følgende tre hændelser: A: der slås ulige B: der slås 5 eller 6 C: der slås 3 eller 5 Undersøg for hvert par af hændelser, om de to hændelser er uafhængige.
  • mængde

    Forumindlæg
    kan nogle tegne et venn-diagram ? eller om i kan forklare det med ord som tidligere tråde 1) A∪B=B∪A 2) A∪A=A 3) A∩A=A 4) A∩Ø= Ø 5) A∪Ø=A
  • Maple (hastighedsfordeling)

    Forumindlæg
    Halløj. Jeg er i gang med at lære programmet Maple at kende. Jeg har følgende opgave: Maxvell-Boltzmann fordelingen for en (ædel)gas er sandsynlighedsfordelingen for molekylernes hastighed og er givet ved funktionen: f(v) = 4*pi*(m/2*pi*k*T)3/2 * v2 * exp[(-m*v2)/(2*k*T)], hvor m gassens moleky...