Søgning på: historie begreber. Resultater: 19541 til 19560 af 22480
-
ginikoefficienten
Forumindlæg“Undersøg ginikoefficienten for Lorenzfunktionen L(x)=x^2 , x e (0,1)” Hvad er ginikoefficienten og hvordan undersøger man det i forhold til den givet funktion? -
Fiks jeres Latex-formattering
ForumindlægHvis man skal skrive en ligning på sammen linje som der står noget tekst, så kommer ligningen til at stå "løftet" over teksten. Her er et eksempel: Fiks venligst dette. Det ser forfærdeligt ud. Det bedste ville være hvis Studieportalen kunne bruge samme system som StackExchange. -
Algebraisk Struktur / Grupper
ForumindlægHej! En der kender fremgansmåden til at løse denne opgave!? Har virklig brug for hjælp, da jeg desværre ikke kan finde lignende materiale på nettet! Så hvis du kan, gerne forklar til løsningen, da jeg virklig vil forstå så meget som muligt! TAKKER PÅ FORHÅND!!! :) Antag at , hvorved for all... -
Kvadratoden og den første og anden kvadratrod
ForumindlægHvorfor er kvadratroden af 5 det samme som den anden kvadratrod af 5, men hvor den første kvadratrod af fem er noget andet? -
Fase (trigonometriske funktioner)
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig hvad fase er? Jeg skal bruge det til en opgave jeg er ved at skrive, men det er svært at finde materiale om -
facebook
Forumindlæghej skal skrive en opgave, hvor jeg skal skrive om facebook som en selvfremstillingsplatform. er der nogen der kan hjælpe mig med hva jeg kan skrive om .? -
SRP haster!!!
Forumindlæger det muligt at redegøre for en metode med anvendelse af determinanter UDEN at komme ind i vektorer? fordi den eneste definition af determinant jeg kunne finde var i forbindelse med vektorer.. please hjælp- det er SRP folks! -
Keynes og multiplikatoreffekten
ForumindlægJeg har i min srp fået et afsluttende spørgsmål der hedder: "diskuter hvordan multiplikatormodellen forholder sig til den keynesianske teori? Jeg mener at multiplikatoreffekten undersøtter keynes teori om at et forbrug øsges med mere end starforøgelsen øges med, så har meget svært ved at se ... -
English passive
ForumindlægHej Jeg har to spørgsmål vedrørende nedestående sætning, som jeg håber nogen vil forsøge at forklare: “The ice melts at the North Pole constantly due to climate change.” 1) ‘melts’ er umiddelbart objektet i overstående sætning. Hvad er subject i overstående sætning? For jeg er itvivl, om man... -
Ligninger: Regneregler
ForumindlægHey forum. Hvordan regner man denne ligning ud: ((1/x)+(1*x))*2 = 100 Hvis der nogen der gider, at skrive et link til en hjemmeside eller to, som kan forklarer regneregler til ligninger, ville jeg være glad. Tak på forhånd. Christoffer -
Marked og ejendomsret ;-)
ForumindlægEn central forudsætning for markedsøkonomi er den private ejendomsret a) Overvej om privat ejendomsret er en nødvendig og tilstrækkelig forudsætning for en velfungerende markedsøkonomi? b) er øget økonomisk ulighed en nødvendig (og ønskelig) konsekvens af markedsøkonomi? tak på forhånd:) pleass... -
lys partikler og bølger
Forumindlæghej Jeg kan ikke rigtig forstå hvordan lys kan være både bølger og partikler, jeg ved heller ikke rigtig hvad bølger er ! jeg har læst om det men jeg kan ikke rigtig få det ind. kan nogen hjelpe mig -
Politisk selviscenesættelse - materiale?
ForumindlægHej! Jeg mangler noget materiale, hvori det er klart at politikere iscenesætter sig selv gennem medier.. Det burde være ligetil, men kan simpelthen ikke finde noget... Har overvejet Obama's valgkampagne, men jeg vil helst ikke ud i at skulle analysere sidelange taler. Mine fag er samfundsfag ... -
Erhvervsøkonomi almen
ForumindlægHvordan er det at læse HA? Er det svært? Jeg har aldrig haft faget, da jeg gik på STX og jeg er bestemt ikke en haj til matematik. Vil jeg kunne klare uddannelsen? Jeg forstå det på den måde, at de fleste HA studerende har en HHX baggrund, hvor de allerede har et solidt fundament angående erhv... -
Hvorfor sådan?
ForumindlægHvorfor gælder for alle delmængder M af B, M ⊆ f-1(f(M)), hvor f: A → B er en afbildning? Jeg ved at x∈ f-1(f(M)) ⇔ f(x) ∈ f(M), så mener jeg, at M ⊆ f(x) for f(x) ∈ f(M). Men jeg kan ikke forstå helt hvorfor dette skal gælde på den måde. Kan nogen forklare... -
hjælp til mat... ?
ForumindlægEn funktion er givet ved forskriften f(x) = 3x^5-8x^4+2x^3+5x^2-4x+7 a) Bestem monotoniforhold og ekstrema for f b) Bestem tangenten til f gennem P(1,f(1)) og gør rede for at denne tangent har neop ét andet skæringspunkt med grafen for f. Håber på jeres hjælp!! tusinde tak på forhånd! -
At bestemme fortegn for b og c hos parabel
ForumindlægHvordan gør man det? Jeg ved hvis a er positiv eller negativ er parablen konveks eller konkav, og d er afhængig af hvor mange punkter parablen skærer y-aksen, men jeg ved ikke med b o g c. -
Kvalitativ og induktiv = humaniora?
ForumindlægHej! Ville høre om det er tilladt at sige, at man er gået induktivt og kvalitativt til værk hvis man har analyseret en dokumentar eller lign. i dansk (humaniora). Er det lidt for naturvidenskabeligt...?! Hvis man blot har analyseret noget, hvad kan man så sige, at man har brugt af metoder ud... -
(I,U)-karakteristikken
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe mig med de to opgaver vedhæftet? -
Kronik om rappens sprogbrug
ForumindlægHej jeg skal skrive en kronik om rappens sprogbrug, og til det har jeg brug for lidt starthjælp. Er der nogler der kan hjælpe mig med at redegøre for synspunkter, argumentation og sproglige virkemidler i disse to tekster (vedlægger i 2 omgange). Jeg beder jer ikke om at lave min opgave, selvom ...
