Søgning på: matematik b 2008 december HHX. Resultater: 19541 til 19560 af 108576
-
Opskriv et matematisk udtryk?
ForumindlægHej Jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg skal opskrive et matematisk udtryk ud for nogle informationer men kan ikke finde hoved og hale i hvordan jeg skal løse det. Er der nogle der kan hjælpe mig? Jeg har vedhæftede opgaven (opgave a og b) -
Skrig hjælper barn med lektier men har glemt ligninger kordinat systemer o lign
ForumindlægHej Er der en hjælpsom sjæl derude der vil hjælpe mig.Min søn er kørt fast i afl. i matematik og jeg har glemt alt om ligninger reduktioner kordiatssystemerne osv. sidder med feks Beregn talværdi for når a=8 b=5 -2(3b+3a)+4(2b+2a) 8b-3a+2(a-2b) 50-5(4a+b)+10a 8b-3a+2(a-2b) ... -
eksponentialfunktion
ForumindlægNogle der kan hjælpe med, hvordan man løser følgende opgave? Hvor mange gange større bliver modstanden, når diameteren halveres? På forhånd tak -
Vektorer: Prikprodukt/skalarprodukt regneregler bevis
ForumindlægHejsa, vi skal i matematik kunne bevise de vedhæftede regneregler. Nogle der kan hjælpe mig med R3, R4? :) -
Spørgsmål om funktioner
ForumindlægHej der ude:) Jeg har et spørgsmål angående matematik som jeg ikke rigtig kan finde ud af. 1. Hvordan finder man en funktion til en parabel, ud fra en figur? -
Areal af trekant
ForumindlægSidder med en enkelt opgave der forvirrer mig lidt:Punkterne A, B og C har koordinaterne (1,2), (4,-6) og (6,-5). Find arealet af den trekant der udspændes mellem punkterne.Det er uden hjælpemidler, så det går ikke at bruge 1/2*a*b*sinC.Jeg kan selvfølgelig give mig til at finde længden af AB og ... -
funktion for cirkelbue
ForumindlægHej En cirkel med centrum i O(5,0) og radius 4, går gennem 3 punkter: A(1,0), B(5,5) og C(9,1). b) Gør rede for at cirkelbuen, der starter i A, går gennem B og ender i C, er graf for en funktion f med forskriften f(x) = sqrt( -9 + 10x - x^2 ). Jeg har naturligvis en funktion, g(x) = (x-5)^2 + ... -
Bevis for eksponentiel funktion
ForumindlægHeeeeej :) Så nærmer det sig jo eksamenstid, og jeg er så heldig at jeg har trukket matematik, som er det bedste fag på jorden (baaaah)... Men nu sidder jeg og ser, at jeg skal bevise eksponentielle funktioner, og jeg synes ikke rigtig der står noget i den ellers fremragende bog jeg har. Så er de... -
Potensfunktioner
ForumindlægJeg er virkelig dårlig til matematik og jeg skal have det forklaret detaljeret, hvis I vil det :-) På forhånd tak! Jeg har fået en opgave der lyder på: "e) Udnyt hvad du ved om potensfunktioner til at beregne den faktor tiden vokser med, når man fordobler distancen." Og jeg ved at for... -
STX eller HTX << Læge >>
ForumindlægHeya jeg har besluttet mig for at være læge ^^ -.- Men er det så HTX jeg skal tage eller STX? Hvad er bedst. Og hvilke fag? Havde tænkt mig A-Mat A-Fysik B-kemi ?? Kunne i komme med nogle gode råd? Skal jeg tage biologi istedet for ... hvad? Tak tak :D OG VIGTIGT: Synes i jeg burde tage 10. k... -
STX vs. HF
ForumindlægHvad er reelt forskellen på en alm. studentereksamen og på en HF? Jeg mener hvorfor tage en studentereksamen hvis en HF giver adgang til de samme uddannelser? Der må være mere forskel end at man ikke for årskarakterer på HF og skal op i alt.. Hvordan kan man argumenterer for en studentereksamen... -
HJÆLP! Statistik ???
ForumindlægHej jeg har forsøgt at lave disse to opgaver men er ikke sikker på om det er rigtigt håber nogen vil hjælpe. Opgave 1. Antal Fejl 0 1 2 3 4 5 6 7 Hyppighed 2 4 2 1 3 6 1 1 a. Angiv observationssættets størrelse - Jeg lægger hyppighedens data sammen således: 2+4+2+1+3+6+1+1 = 20 b. Angiv typetal... -
Bestem konstanterne for f
ForumindlægHej, Jeg er i gang med opgave 5, c i sygeksamen fra matematik skriftlig eksamen htx august 2009 (link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Htx/090828_opgave_matA_htx.ashx) Jeg er er i tvivl om hvordan man skal bære sig ad. Jeg har fåtet den rette linjes konstante... -
Andengradspolynomie
ForumindlægHej Jeg står i den situation, at have mistet noter fra en god matematik time. Hvor vi blev belært om hvilke værdier i forskriften der gjorde hvad ved andengradspolynomiet. Altså forskriften f(x) = ax^2+bx+c. Hvad sker der hvis man ændrer a? Hvad sker der hvis man ændrer b? Hvad sker der... -
Faktorisering i andengradspolynomium
ForumindlægHej Jeg har et eksamensspørgsmål i matematik, hvor jeg skal vise, hvordan faktorisering kan anvendes til at bestemme rødderne i et andengradspolynomium, men jeg kan simpelthen ikke huske, hvordan man gør. Er der nogen, der kan hjælpe mig? -
Omdrejningslegemer
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=2*sin(0,05*PI*x-0,5*PI)+2 Jeg har lavet en graf for funktionen i intervallet (0;40) I en model kan bicepsmusklen hos en bestemt person beskrives ved det omdrejningslegeme, der fremkommer, når grafen for f drejes 360 grader omkring førsteaksen i intervallet [0;40]... -
Undersøge og redegøre.
ForumindlægHej. Jeg har en samfundsfags opgave for. Jeg skal undersøge, men ikke redegøre. Undersøg hvad begrebet ”indkomstfordelingen” dækker over, og undersøg hvad tabel 8.3 siger om levekår og social ulighed i udvalgte EU-lande 2008 Undersøg hvilken holdning til lighed der fremkommer i artik... -
Linjeskift, grundforløb og måske en lille fejl!
ForumindlægHej. Jeg skal til at begynde på Århus statsgymnasium efter sommerferien, så vi har jo fået en del breve her de seneste måneder. Problemet er bare, at jeg fik at vide, at jeg havde fået min 1. prioritet både skole og linje(Mat A Fys A (linje 7)). Så jeg fik brevet: "Tillyke, du har fået ... -
Lommeregner
ForumindlægHey! Jeg ville bare lige høre om, I kender forskellen mellem TI-Nspire TouchPad & TI-Nspire CAS Touchpad? Jeg er i tvivl om hvilken jeg skal købe, men prisen er det samme for begge modellerne. Jeg ville bare spørge, hvilken der vil egne sig bedst for mig? Jeg skal snart starte i gymnasium og... -
Manglende pensum MAT A?
ForumindlægHej. Jeg havde på MAT C og B en række emner, som læreren gennemgik. Jeg husker dog tydeligt, at min lærer sagde, at han ikke ville undervise os i trigonometri, da vi mødte ham det første år og snakkede om de kommende 2 år. Umiddelbart blev jeg glad, da jeg aldrig forstod meningen bag trigonometri...
