Søgning på: fysikabbogen 2. Resultater: 19561 til 19580 af 176327
-
sygeplejebøger 1 modul September 2014
ForumindlægHej. Jeg søger følgende bøger til mit kommende studie som sygeplejerske. Anatomi og Fysiologi - Hånden på hjertet. Munksgaard 2012 Basal Biokemi - med klinisk perspektiv. FADLs forlag 2012 Sygdomslære - Hånden på hjertet. Munksgaard 2013 Sygeplejebogen 1 og 2 - GADS forlag 2012 Sygeplejens ... -
verdens største fisk - matematik
Forumindlæghvalhajen er verdens største fisk. Den kan blive op til 15-16 meter lang og kan opnå en vægt på 13-14 tons. Hvalhajen spiser plankton, mindre fisk og blæksprutter. Den bruger sin kæmpe mund (1,5 meter bred) som net og kan filtrere ca. 100.000 liter vand gennem munden på en time. 1. Hvor meget v... -
begyndelsespunkt
ForumindlægOpgaven er som følger: Opg. 2.016 I planen er givet et koordinatsystem med begyndelsespunkt O. For ethvert tal t er to punkter P og Q bestemt ved P(1 + t; t) og Q(2 - 3t; 4 - t) For t = 1 udspænder vektorerne OP og OQ et parallelogram. 1)Bestem arealet af dette parallelogram:det er 7 2)Bestem d... -
Matematik opgave - hjælp!
ForumindlægHej allesammen :) Opgaven lyder sådan. Af en rektangulær metalplade på 40*50cm^2 skal der laves en kasse ved at bukke en del om til sider, mens enderne, der laves af træ, er uden betydning i denne sammenhæng. Hvor stort et stykke skal bukkes om, når kassens rumfang skal være så stort som muligt... -
Beregning af højden af en spand.
ForumindlægEr der nogen som er god til matematik, kan hjælpe med at løse denne her regnestykke? det jeg har forsygt: 11,5L = 11500cm^2 -> 1150dm^3 radius: 10cm =1,0dm 14cm = 1,4dm 1/3 = 0,33 h = 0,33 * 1150 / 3,14 * (1,4dm^2 * 1,0dm^2 * 1,4dm + 1,0dm) h= 27,98dm^3 Jeg ved ikke hvad jeg gøre galt... -
differentialregning
ForumindlægHej - er der nogle der kan hjælåe mig med disse opgaver: a)en funktion er givet ved g(x) = ex bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(2,f(2)) b) to funktioner f(x)=x^2 + 3 og g(x)=lnx + 2 a)bestem en ligning for tangenten g(x) i punktet (1,g(1)) b) funktionen f(... -
differentialregning
Forumindlægopg 1 differentier flg.funktionsudtryk dvs. find f´(x) a ) f1(x)=3*x^3-5*x+2 b ) f2(x)=2*x*√x c ) f3(x)=2*sin(x) d ) f4(x)=(x^2-5x)^3 e ) f5(x)=x^3*cos(x) jeg er ikke helt så god til det med at differentiere og finde f mærke af noget har lidt brug for hjælp til alle men den sidste... -
Den eksakte afstand
ForumindlægHej jeg har følgende opgave der driller mig lidt. Den lyder som følgende: Bestem den eksakte afstand mellem punktet A og linjen m, når 1) A(7,1) , m : y=2x-1 Her får jeg resultatet 14/ kvadr. af 5 og det passer også med facit. 2) A(2,5) , m: 3x-4y =-4 Her får jeg do resultatet til at være -... -
Hvad er Reducer???
ForumindlægKan ikke huske hvad reducer er - hvad står det her for 7(2a+3b) - 2(6a - 3a), altså det her 2a og 3b?? Hjælp mig!!! -
differention
ForumindlægHejsa derude.. Kunne blive super rart, hvis der var en som kunne hjælpe mig med at finde f'(x) af f(x)= (x+1/x-1)^2 på forhånd tak -
ligning
ForumindlægJeg skal løse denne ligning, mener det er en andengradsligning, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad a, b, c er. 2*x^2-5*x-3=0 -
Hjerting Kirke Gulvareal
ForumindlægJeg skal udregne det samlede gulvareal i en opgave. Der er 2 cirkelafsnit som man kun kender korden og radiusen til. Jeg ved ikke hvordan jeg skal finde v og arealet af snittende. -
isolere h i et udtryk
ForumindlægJeg har fået denne opgave, men jeg ikke om svaret er korrekt, jeg fik h= -0.25*x^2 x-25 -
Hvorfor står det i parentes, og ikke til venstre i en afstemt reaktion?
ForumindlægHvorfor står (NO3)2 i parentes? Vil det sige at det der to ioner? Mere fordi jeg finder det lidt besyndeligt, at en afstemt reaktion skal se sådan ud, for at være korrekt: 2AgNO3 + FeS = Ag2S + Fe(NO3)2 og ikke sådan: 2Ag(NO3)2 + FeS = Ag2S + Fe(NO3)2 Håber virkelig, at der er en der kan s... -
Andengradsligning
ForumindlægHej.. nogen der ved hvordan man bestemmer k i følgende ligning? Ligningen skal få en dobbeltrod.x^2 - (2k-3)x + 2k = 0på forhånd tak.. -
diff ligning igen igen
Forumindlægdy/dt + (1/(t-1))y = 1/(t+2) skal jeg løse den vha. separation de variable -
finde forskrift for 3gradspolynom
Forumindlæghej, jeg skal designe en rutsjebane jeg har to punkter (2,-2.5,2.5) og (2,0,0.25) hældningen i begge punkter er a=0 er der nogen som kan hjælpe?? -
Elektrolyse af saltopløsning
Forumindlæg1.Hvorfor er rumfanget af de to gasser som dannes ved de to elektroder ved elektrolyse af mættet saltvand ikke lige store? 2. forklar hvorfor der ikke iagttages en gasudvikling i reagensglasset ved pluselektroden, når der anvendes opløsninger af natriumbromid og natriumiodid. 3. opskriv r... -
Differentialligning
Forumindlægdy/dx = 3x^2*e^(-y)opgaven lyder som følger:Bestem den løsning til differantialligninge, der går gennem punktet (0,1).Jeg er selv kommet så langt: (S symbolisere integraletegn)dy/dx = 3x^2*e^(-y)S(1/e^(-y))dy = S(1/3x^2)dxNu kan jeg dog ikke komme videre, da jeg ikke kan få det til at passe. Noge... -
Tangent til Parabel??
ForumindlægHey..er lige gået i stå i dette spørgsmål:"I et koordinatsystem er der en parabel med ligningen y = (x^2)+6x+5. Bestem en ligning for tangenten til parablen i punktet P(-2,-3)"jeg kan ik huske det, har virkelig selv prøvet! Jeg tror bare at man skal vælge et andet punkt end (-2,-3) og ...
