Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 19661 til 19680 af 60202
  • linjer i rummet

    Forumindlæg
    Hvis man har to parameterfremstillinger for linjer i rummet som er vinkelrette på hinanden, og t tilhører alle reelle tal.\n\nKan man så ikke sige at de to linjer også skærer hinanden fordi:\n\nda t tilhører alle reelle tal vil de to linjer også skære hinanden idet de er vinkelrette på hinanden.
  • Regulær Sekskant - Trigonometri

    Forumindlæg
    Jah - Så starter 2006, og hvad er bedre end at starte med lidt hård hjernegymnastik efter en "lang" ferie? - Jeg kan umiddelbart ikke gennemskue denne.. =S\n\nJeg har fået til opgave at vise at S er 3760 mm og D ca. er 3256 mm - Udfra en regulær Sekskant som skal forestille et lille lys...
  • nitrobenzoesyremethylester

    Forumindlæg
    kan nogen hjælpe mig med finde en struktur: \n\nhvis men nitrerede nitrobenzoesyremehylester videre, hvad får men så.. (men får nogen dinitroforbindeelse) men hvordan ser den ud..kan ik lige rigtigt tegne den..\n\nhåber at nogen kan hjælpe mig..
  • Trigonometri: Vinkelhalveringslinje

    Forumindlæg
    Hej søde medmennesker. Jeg får fortalt at ?ABC er a = 9.01, b = 6.34, ∠A = 82.3o ∠B = 44.2o Jeg skal så derfor beregne vinkelhaveringslinke til a, Va. Hvordan gør jeg dette?
  • Pi- og sigmabindinger

    Forumindlæg
    "Alkenes typically undergo addition reactions in which the pi bond is converted to two new stronger sigma bonds."Forklaring uddybes venligst. Er det, fordi pi-bindinger er meget reaktionsvillige, eller hvordan skal det forståes?
  • Syre & Base

    Forumindlæg
    Hej, hvordan beregner jeg hydronolysegraden generelt? Altså dens formel. F.eks. vil jeg gerne finde hydronolysegraden til 0,035 M CH3COOH
  • nem matematikopgave

    Forumindlæg
    GodaftenJeg får oplyst, at en linje går gennem Q(-3,1) og er ortogonal på linjen med ligningen 2x+3y=6Jeg skal så beregne m´s skæringspunkt med y-aksenJeg har skruplet frem og tilbage, men jeg kan ikke helt skue den. 2)Linjen l_k med ligningen kx-3y=10 er parallel med linjen m: y=2x+4, og k ønske...
  • kJ, kV, Colomb

    Forumindlæg
    Det er nogle hurtige spørgsmål, men kan ik finde det i min bog, hvordan kommer jeg fra kV til kJ ? Og er der en anden måde at skrive Colomb på? Altså som fx. S^-1
  • tangent

    Forumindlæg
    (x-7)^2+y^2=25P(4;4) ligger på cirklen.ligning fir tangenten t til cirklen i punkt P.x0=4f'(x0)=f(x0)=hvordan finder jeg f'(x0) 0g f(x0)???
  • differentialligning

    Forumindlæg
    Om en funktion f oplyses at f er løsning til differentialligningen 5y'-2y=0 og at f ' (0)=2. Bestem en forskrift for f. Hjælpemidler i tilladte!
  • Lynets afstand

    Forumindlæg
    Jeg har fået stillet til at opgave at besvare hvorfor man tæller antal sekunder fra når man ser lynet til man hører det første brag og så ganger med 3, for at finde ud af hvor langt væk lynet er. Jeg er ret forvirret...
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Håbet at nogen kan hjælpe med noget matematik, har brug for hjælp til opg 1 i PDF filen. Har brug for hjælp til opg. E, F, G... håber at nogen kan hjælp. På forhånd TAK
  • isolation af udtryk

    Forumindlæg
    hej jeg sidder med en opgave, der volder mig en del besvær. Jeg har et udtryk som følger nedenfor, hvor man skal isolere t: t^2 - 6t +1 - s^2 = 0. hvordan kommer jeg videre med den? på forhånd tak.
  • Trekants problemer

    Forumindlæg
    Jeg regner på opg e) herindehttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/UD0582.pdfDen første del af opgaven har jeg brugt reglen at a1/A1 = k og ved hjælp af k regnet mig frem til omkreds af trekant ABCMen del 2 hvor jeg skal finde højden fra B på siden AC, jeg har formelen T = 1/2*h...
  • Hjælp til beregnelse af pH

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har fået stirret mig blank på denne opgave - er der nogen som kan hjælpe? Hvad er OH- i 0,0040 M NaOH? Beregn dernæst H3O+ og pH. Beregn pH i 0,0040 M Ba(OH)2 På forhånd tak.
  • potensregning

    Forumindlæg
    Som denne: z i 5'endene / z i -5'endeneEr det z i -1'endene?
  • Andengradpolynomier

    Forumindlæg
    God aften :) Jeg har trukket matematik B mundtlig og skal op snart. Under andengradspolynomium skal jeg komme ind på grafens egenskaber ud fra forskriften og bevise formlen for andengradsligningens rødder. Lidt beskrivelse og hjælp til ovenstående, ville lægge på et meget tørt sted ;) Mvh Erik
  • Lidt hjælp!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg vil lige spørger om der ikke er nogen der kan hjælpe mig med noget substitution, addition og oxidation. f.eks når Bromvand reagere med ethanol, (hvad er det så substitution, addition og oxidation)eller når den reagere med KMnO_4 og så kan jeg heller ikke finde ud af at skrive det op. ...
  • 1ligning u. lommeregner

    Forumindlæg
    Hvordan udregener jeg denne opgave uden brug af lommeregner? 3x^2+10x-8=0
  • Andengradsligning

    Forumindlæg
    Jeg skulle gerne kunne få denne ligning til en andengradsligning, men ved ikke helt hvordan, håber i kan hjælpe mig: x^2 - 4x +(x+1^2) + 2(x+1) = 11 Håber på hjælp :) og har bøvlet med den en time nu :(