Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 19721 til 19740 af 60202
-
HJÆLP til beregning af isens smeltevarme
ForumindlægHvordan beregnes isens smeltevarme? er evt. en formel -
trig.
Forumindlægopgave a: 107, 52 opgave b: Hvorfor får jeg et l... tal? Min metode 180 - 78,1 = 101,9 b^2 = 107,52^2 + 72,5^2 - 2 * 107,52 * 72,5 * cos(101,9) / 2 * 107,52 * 72,5 = 0,8782... ?? -
Politik: venstre & højre, hvad er forskellen?
ForumindlægHej... Jeg sad lige og tænkte, hvad er egentlig difinitionen på venste og højre skala i politik? Altså jeg ved at enhedslisten, sf og socialdemokraterne ligger på den venstre side og alle de andre på den højre, men HVORFOR? Skal snart til eksamen og ville bare være sikker:) Taaak... -
Vis toppunktsformlen for x, via. differentialregning
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet følgende opgave: Vis vha. differentialregning formlen for x-værdien til toppunktet for andengradspolynomierne. (jeg skal vise at x= ). Jeg gætter på at jeg skal differentiere noget, men hvad? Håber nogle kan hjælpe :):) -
Diff-ligning
ForumindlægJeg har absolut ingen ide om hvordan man løser flg. opg: Bestem det 2. grads polynomium som er en løsning til y' = y -x^2. Bare giv mig et hint, jeg vil gerne prøve at løse den selv. -
antal atomer i 1kg Kulstof!
ForumindlægHvordan finder jeg ud af, hvor mange atomer der er i 1kg Kulstof??? -
Hvordan skal jeg beregne massen af NaOH?
ForumindlægI en titrering skal jeg lave en opløsning af NaOH. Det skal være en 100mL opløsning af 0,100M. Jeg skal regne ud hvor stor en masse NaOH der skal afvejes til at fremstille denne opløsning. -
HASTER ;(
ForumindlægHey jeg er i gang med en aflevering, men mangler kun denne opgave og ved slet ikke hvad jeg skal udregne den -
syre-base puffer systemer
ForumindlægNogen som kan hjælpe med at forstå? 50,00 mL vandig HCl-opløsning af ukendt koncentration bliver titreret med en vandig 0,1524 M opløsning af NaOH. Ved titreringsendepunkt er der brugt 33,32 mL af NaOH-opløsningen. Bestem koncentrationen (M) af den oprindelige HCl-opløsning. -
Differentialligninger
ForumindlægHej, sidder med nogle opgaver inde for seperable deifferentialligninger. Er lige begyndt på emnet, og opgaven lyder: Beregn den partikulære løsning til differentialligningen, hvis integralkurve går gennem punktet P(π , 2) dy/dx = y * cos(x) En anden opgave lyder: Beregn den partiku... -
Vilkårlige trekant - 1 vinkel, 2 sider
ForumindlægHej Hvilke formel skal jeg bruge, hv is jeg i en vilkårlig trekant kender vinkel A, side a og side b? På forhånd tak! -
Transformering af udtryk vha. parametre
ForumindlægEr det muligt at definere vha. to parametre . Jeg har selv prøvet, men kan simpelthen ikke få det til at gå op. Jeg ville derfor høre, om det overhovedet er muligt. -
Bestemmelse af en værdi for vands specifikke fordampningsvarme v. 100 grader via graf?
ForumindlægHej alle. Jeg er blevet stillet spørgsmålet: Bestem ud fra ovenstående graf en værdi for vands specifikke fordampningsvarme ved 100 grader. Jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg helt nøjagtig skal gøre. Er der nogle, der kan hjælpe mig videre? Billedet er vedhæftet som en fil. På forhånd tak. -
Hjælp!!
Forumindlæghåber nogle ka hjælpe :) antallet af individer N(t) i en population til tiden t opfylder den logistiske differentialligning. N'(t)=a*N(t)*(M-N(t)) N(0)=3000 N'(0)=3600 og N(t)->15000 når t->Uendelig -bestem tallene a og M -bestem en forskrift for N(t) -
Påstand
ForumindlægSkriv en påstand om hvad der skal til for at en række trekanter har samme areal. Hvad skal jeg så sige Nogle der kan hjælpe på forhånd tak -
Trekanter
ForumindlægJeg har vedhæftet en opgave, som jeg simptelthen ikke kan finde ud af. Er kommet så langt til at nabovinklen til en vinkel er summen af de to øvrige vinkler, men akn simpelthen ikke forstå det helt. Så please hjælp! Gerne med ord, så jeg også forstår hvorfor man gør som man gør. Tak på forhånd &l... -
Kugleflade
ForumindlægCirklen skærer y -aksen i to punkter A og B. Beregn koordinaterne til A og B Har virkelig brug for hjælp? Ved ikke helt hvad jeg skal. -
Beregn bølgelængden af den udsendte stråling
ForumindlægJeg har fået det her spørgsmål: Et kobberatom har to tilstande med energierne 3,82 eV og 1,39 eV. Når kobberatomet henfalder, udsendes der stråling. Beregn bølgelængden af den udsendte stråling. Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal gribe der spørgsmål an, håber i kan hjælpe. -
Kaliumchlorat
ForumindlægSidder fast med spørgsmål d og e -
Hvad er q-værdi
Forumindlæghej er der nogen der vil forklare mig hvad q-værdi er for noget. og hvad det bruges til?? på forhånd tak:D
