Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 19741 til 19760 af 23489
-
Pufferområde
ForumindlægHej. Et pufferområde er i intervallet pH = pKs-1 og pKs+1 Men har ikke rigtig forstået, hvems pH's værdi det er. Er det den syre man evt. putter ned i puffersystemet, som ikke må have en pH over pKs (-1/+1)? Eller er pufferområdet de pH værdier pufferen kan fastholde? Hvis man fx ønsker at fa... -
integration ved substitution
ForumindlægJeg kan ikke få følgende opgave til at passe. Bestem integralet: ∫2x/x^2+3 dx t=x^2+3 t ' = 2x ∫2x/x^2+3 dx = ∫ 1/2x 2x/t dt = ∫1/t dt = ln|t| = ln|x^2+3| = ln(x^2+3) Hvor kommer 1/2x fra i ovenstående? -
Solsystemet
ForumindlægHey,,, har brug for lidt hjælp... har ikke forstået det rigtigt... 1. I løbet af 24 timer drejer stjernehimlen 361 grader... Hvorfor drejer den 361 grader og ikke 360 grader??? 2. Med hvilken fart bevæger man sig, når man står på ækvatoren (jordens rotation= 6371 km) Min lærer har forklaret også ... -
SSO - Speciel Relativitet - selvvalgte opgaver
ForumindlægGodaften. Jeg er igang med at få skrevet min fine SSO om den specielle relativitetsteori. Jeg har følgende problemformulering: - Der ønskes en eksperimentel bestemmelse af lysetshastighed. - Der ønskes en udledning af tidsforlængelse og længdeforkortning. - Endvidere ønskes Lorentztransformat... -
Dumme mig :)
ForumindlægHej Nogle gange får jeg en type af opgaver som jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal regne.. fx. hvor mange gange er 567 større end 89 ..?? eller hvor mange gange er 89 mindre end 567.? Jeg ved simplehen ikke hvad jeg skal sætte som divisor og dividend.. Jeg har hørt at det er lige meget,... -
Grammatik-fejl
ForumindlægHej, jeg har fået nogle sætninger hvor jeg skal finde en fejl i hver sætning, men der er nogle enkelte som jeg har problemer med. Det der grammatik er ikke lige min stærke side. Håber i kan hjælpe. Skriv helst hvad i gør og hvorfor 1. Where do I change train? 2. Women were becoming more political... -
10 i gennemsnit
ForumindlægEr der nogen af jer, der indtil videre, har et gennemsnit på 10. Hvis ja, må I da have nogle gode råd. Er det fordi I er stræbere, eller får I dem bare?! -
Dansk eksamen STX 2012 - Litterære artikel Tyngde :)
ForumindlægHej søde mennesker :) Jeg frygter lidt, det som jeg har skrevet til dansk eksamen. Jeg vil gerne oploade min opg., hvis en af jer er interesseret i at læse den igennem, og se hvor den ligger hen.. Jeg er bange for at have misforstået opgaven .. :( Tusind tak på forhånd! -
en lignong jeg ikke kan komme videre med
Forumindlægdenne ligning volder mig lidt problemer jeg kan ikke komme videre pga jeg ender i nul. hvad gør jeg lige de to første ligninger er opgaven resten er mine mellemregninger. 2x+3y=1 3X+y=3 X=(3-y)/3 2((3-y)/3)+3y=1 2(1-1/3y)+3y=1 2-2/3y+3y=1 2-1=2y-3y Y=-3 X= -
OXFORD OG HARVARD UNIVERSITY
ForumindlægHej mennesker. Jeg er en 1.g, som er meget ivrig efter at studer på enten Harvard eller Oxford university. Er der nogle som ved hvornår man senest skal sende en ansøgning? I må derudover meget gerne skrive en masse andre krav, som i ved univeriteterne kræver. -
Bedste slanketips
ForumindlægNogle af jer der har gode slanketips? Dårlige eller usunde- kom med dem?! -
Differentiering af f(x)=x^n
ForumindlægHej Jeg forstå ikke følgende fremgangsmåde til at differentiere f(x) = xn Specielt første skridt, hvor det står an - bn =.... (Hvad foretages der helt specifikt her?) Benyt denne formel, der gælder for hvert naturligt n > 0 : an - bn = (a-b)·(an-1 + an-2·b + an-3&midd... -
Procent
ForumindlægHej SP Jeg har opgaven, der lyder: Hos vinkekrabber har hannerne en overdimensioneret klo, om bl.a. bruges til territoriekampe. Sammenhængen mellem vægten af K af den overdimensionerede klo (målt i mg) og vægten M af hele krabben (målt i mg) er for en speciel type meget små vinkekrabber givet ve... -
Synopsis.. Må man gerne læse dele af sin synopsis?
ForumindlægDet som man har skrevet i synopsis må man gerne sige det? eller skal man lave det hele om? -
rettelse af opgave..
ForumindlægHej.. er der nogen der gerne vil rette min fransk opgave. der er også nogle ord på dansk som jeg ikke kan finde ud af at oversætte til fransk.. Une interview entre un journalist et un sans-abri. Jean-Paul: Bonjour. Je m’appelle Jean-Paul et je suis journaliste pour le journal français qui s’appe... -
Tre ligninger med tre ubekendte
ForumindlægJeg har tre ligninger med tre ubekendte. -Hvordan løser jeg opgaven? d1=(300.000m/s)*t d2-d1=(24.000m/s)*t 2=(d2-d1)/d1 -
uni i Skotland
Forumindlæghej Jeg går i 3.g, og har altid drømt om at læse på et universitet i udlandet. I begyndelsen af året forsøgte jeg mig med USA, men måtte temmelig hurtigt give op. Jeg går på et ganske almindeligt STX i udkantsdanmark, og alle mine lærere nægtede at hjælpe mig med ansøgningen (nok mest fordi d... -
Jern indholdet i ståluld (databehandling)
ForumindlægHej, jeg skal skrive denne her rapport der omhandler jernindhold i ståluld. Jeg har lidt svært ved noget af databehandlingen. (Vejledningen er vedhæftet) Spørgsmålene som jeg har lidt svært ved er: 1. Beregn stofmængden af KMnO4 (og dermed MnO4−) der er tilsat ved ækvivalenspunktet. 2.... -
Religion?);
ForumindlægForklaring på hvad :: Regeletik, Konsekvensetik og Sindelagsetik er? -
Cosinus: Højden deler trekanten
ForumindlægEn kirke ligger på toppen af en bakke. Trappen op til kirken er 200m lang. På modsatte side af trappen er der en svævebane, som er 500 m lang mellem trappen og svævebanen. træppen danner en vinkel på 30 (vandret) a) Beregn højden fra kirken ned på grundlinje (er regnet) b) Højden dele trekanten...
