Søgning på: afsætning b eksamen. Resultater: 19901 til 19920 af 114307
-
HJÆLP MATEMATIK
ForumindlægNogen der kan forklare mig, hvordan jeg finder b-værdien, uden at give mig resultatet. a(a-b) = 23. -
parallelle vektorer
ForumindlægHjælp mig :-) I et koordinatsystem er givet vektorerne a = (t-1 ; 2) og b = (3 ; t) Bestem de værdier af t, for hvilke a og b er parallelle. -
Matematik
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har glemt lidt om hvordan man reducere i matematik A) A/B * 5a/b er det ikke A * b÷ 5a·b svaret er 5a2 ·2b -
Halverings- og fordoblingskonstant?!
ForumindlægHej matematikere. Jeg skal til eksamen i matematik C, hvilket IKKE er min stærke side. Jeg sidder og forbereder dispositioner til spørgsmål om vækst, men er lidt usikker på en ting... Hvis nu min lærer eller sensor spørger, hvad er det så lige, man skal bruge halverings og fordoblingskonstanter t... -
LIneær Algebra - Att: Esmil
ForumindlægHej, jeg vil gerne se udregningerne.Jeg kan ikke helt forstå flg:C³ = BEB^(-1)BEB^(-1)BEB^(-1) = BE³B^(-1).Burde det ikke give: B^3 E^3 B^-3 ? -
Areal af markerede område
ForumindlægHvis jeg skal beregne arealet af market område skal man bruge formlen A=int(f(x)-g(x),x,a,b) Men hvordan beregner man det? Skal man beregne int(f(x),x,a,b) - int(g(x,a,b) eller hvad? -
Isolere x i eksponentiel og potens
ForumindlægHvordan isolerer man x i henholdsvis y=b*a^x og y=b*x^a. Er jeg på rette vej her?: log(y)=x*log(a)+log(b) -
udledning af Phi
ForumindlægHej Jeg ville lige spørger om hvilken regneregel man bruger for at a^2/ b^2 skal i parentes og desuden hvorfor bliver ab/b^2 til a/b. Håber i kan hjælpe mig -
Andengradsligning
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med forberedelse til matematik eksamen. Det er en selvvalgt opgave, hvor jeg forsøgsvis har skulle inkludere så mange emner fra mit pensum. Jeg vil derfor gerne spørge om hjælp til andengradsligninger, og få så megen forklaring som muligt. Min opgave lyder; Et individ ... -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej allesammen har virkelig brug for hjælp til at løse en opgave log(a^b) + 3 * log(b/a) - log (b*10)^3) -
VEKTORER :S
ForumindlægUndersøg om vektorerne a og b er parallelle når: vektor a = (21 over 33) og vektor b = (-35 over -55) kan man finde ud af om de er parallelle ved at dividere dem med hinanden? og hvis løsningen er den samme, at de så er parallelle eller er jeg helt væk? :S -
Bestem længden af siden BC
ForumindlægHvis man får oplyst at A er 32,8 grader og B er 41,5 grader og lille b er 17,6 hvordan regner man så ud hvad længden BC er? Hvordan bestemmer man højden hc fra C??? Igen på forhånd tak:) -
Vektorregning
ForumindlægJeg skal vise at den normale formel for vektor a's projektion på vektor b er det samme somvektor a1 = (vektor a * enhedsvektoren)*enhedsvektorennår enhedsvektoren er en vektor der er parallel med vektor b... Jeg kan slet ikke se hvordan det kan være det samme så jeg håber der er nogen der vil... -
Matematik opgaver
ForumindlægHey...jeg har lige haft en prøve-eksamen i matematik!problemet er bare at jeg har fået den tilbage, hvor der er enkelte fejl...Min lærer har ikke haft mulighed for at komme med de rigtige løsninger, grundet tidsmangel, da vi er igang med et andet emne, der ligger udover pensum...derfor kunne det ... -
Forskrift
ForumindlægHej Jeg sidder og kigger på denne opgave 7 i linket. Men kan en eller anden ikke hjælpe med opgaven. Altså opgave 7; a, b og c http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/... -
Maksimering/minimering
ForumindlægHej, jeg har fået denne meget svære opgave efter min mening. Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal får opstillet en ligning der kan differencieres ud fra den.. Opgaven er vedhæftet . De tegninger der er lavet, er nogle min lærer har lavet, så de indgår ikke i den originale opgave.. Det ... -
Hjælp med reducering
ForumindlægDer er vedhæftet to udtryk som skal reduceres, er der nogle som kan hjælpe? -
Differentialligning?
ForumindlægHej alle Jeg har problemer med en opgave, så jeg kan ikke komme videre Opgaven lyder således: "I en model for udviklingen af befolkningstallet i Mexico efter 2007 antages det, at den årlige vækstrate r er en funktion af tiden t (målt i antal år efter 2007), som tilfredsstiller d... -
17 år og matematik ikke mig!
ForumindlægHej jeg er 17 år, og går på gymnasium, jeg jeg er ikke den skarpeste ske i skuffen til matematik, jeg har det lige nu på B niveau, det ikke fordi jeg ikke kan klare det, tror godt jeg kan slæbe mig igennem gym med en karakter på 02 - 4.. men ellers ville gerne ha' det sådan jeg ikke skulle s... -
srp - mat spørgsmål
ForumindlægTil metoden gør Longomontanus brug af følgende formel for vinklerne A, B og A’=90°-A: sin(A)sin(B)=½[sin(A’+B)-sin(A’-B)] Formlen kan også skrives på følgende form: sin(A)sin(B)=½[cos(A-B)-cos(A+B)] Dette er også den form vi kender i dag, hvor den går under nav...
