Søgning på: idræt b drejebog dans. Resultater: 19921 til 19940 af 89623
  • Bestem koordinatsættet til det punkt hvor de to skibes ruter krydser hinanden.

    Forumindlæg
    Opgaven er vedhæftet. a) 135 minutter b+c) forstår jeg ikke.
  • Bestem h'(x)

    Forumindlæg
    Har prøvet at løse a) men forstår ikke hvordan jeg løser b)
  • 2. gradspolynumium findes vha. et punkt og rødder

    Forumindlæg
    Om et 2. Gradspolynomium oplyses, at det har rødderne 5 og 9, samt at punktet (7,4) ligger på dets graf. Har fundet mange svar, men det de skriver, er noget som vi ikke har lært, så det ville ikke give mening at skrive. Jeg tror jeg skal lave 3 ligninger med 3 ubekendte, men kan ikke komme vider...
  • fremgagnsmåde, differential

    Forumindlæg
    Hvad er fremgangsmåde, når man skal bestemme en ligning for en tangent - og funktionen samt punktet P(1,f(1)) er angivet. Det der forvirrer mig er, at det er en tredjegradsligning. Men så slog det mig - om jeg måske skulle bruge en anden formel, fremfor denne - f'(x)=2axo+b - når man udregne ...
  • opgaver med log

    Forumindlæg
    Har lige 2 opgaver som irriterer mig. Jeg åbenbart ikke fulgt ordentligt med.Hvordan isolerer jeg x i denne:y = b*a^x ?og hvordan løser jeg denne ligning:logx + log(x+3) = 1 ?
  • Røntgenstråling

    Forumindlæg
    a)Bestem den mindste bølgelængde af røntgenstrålingen fra et røntgenrør, hvor spændingsfaldet mellem anode og katode er 185 kV.b)Beregn den største fotonenergi fra røntgenrøret.Hvilken formel skal jeg bruge for at regne a & b ? (fra bogen fysikkens verden2 opg 4.2)
  • Bestem en forskrift for g

    Forumindlæg
    Hej Derude. Jeg har svært en opgave der hedder: ______________________________________________________________________________________ Tabellen viser sammenhørende værdier af trykket P, målt i PA, og temperaturen t målt i °C (Jeg håber i kan forestille jer at dette er en tabel) t 5,0 ...
  • Matematik - rumgeo

    Forumindlæg
    Hvordan kan man gøre rede for at punkterne:\nA(1,0,2), B(2,1,0), C(4,0,0) og D(3,-1,2) er vinkelspidser i et parallelogram?\n\nMvh. Anna
  • hjælp med lineære funktioner

    Forumindlæg
    hej jeg har lidt svært ved at uddregningen af lineære funkt. Linje i et koordinatsystem har 2 skæringspunkter som er (-2,0) og (0,4) Nu skal jeg angive forskrift på formen f(x) = ax+b Nogle der kan forklare mig hvordan man udregner dette ?
  • hjælp matematik

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Grafen for en funktion f(x) går gennem to punkter P(3,3) og Q(10,37). bestem en forskrift for f(x) når a) f(x) er en lineær funktion b) f(x) er en eksponentialfunktion
  • Udtryk for parallelforskydning af graf

    Forumindlæg
    Givet en graf beskrevet ved y=f(x), hvor f(x) er en vilkårlig funktion. Opskriv et udtryk for parallelforskydningen af grafen, når den forskydes med a langs 2. aksen og b langs 1. aksen. Hvordan gør jeg det? MVH
  • Vinkler på en trekant.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en trekant, hvor jeg kender længderne på |AB|, |BC| og |CA|. Jeg skal så finde vinklerne A, B og C, men har desværre fuldkommen glemt hvordan man gør. håber i kan hjælpe. ps. Hvis der er nogen der ved, hvordan jeg regner en median.
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Har brug for hjææææælp! a) i hvilket punkt på grafen for f(x)^2 har tangenten en hældning på -12? det er vel i punktet (6;36). b) Bestem ligningen for tangenten i dette punkt. c) bestem koordinaterne til det punkt, hvor tangenten skærer 2. aksen.
  • eksponentiel hjælp

    Forumindlæg
    find et eksempel på en ligning for en eksponentiel sammenhæng der a. skærer y aksen i punktet (o,5) og hvor grafen er aftagende. b. er voksende og skærer y aksen i 3 c. beskriver noget med begyndelsesværdi på 100 og har værstraten 40%
  • Eksamensopgaver 2007?

    Forumindlæg
    Nogle der ved om man et sted kan finde opgaverne fra Studentereksamen maj-juni 2007, Matematisk linje 2-årigt forløb til B-niveau? Jeg kan simpelthen ikke lige finde ud af nogle af opgaverne :s Håber meget på hjælp fra jer kloge mennesker derude! :D
  • Hæve fag på gymnasiet?

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg går i niende klasse og skal efter sommerferien begynde på STX. Jeg har valgt den naturvidenskabelige linje (Mat A, Fys B og Kemi B ) fordi jeg har en stor drøm om at blive læge. Problemet er bare at jeg er MEGET i tvivl om det med at hæve fag på gymnasiet.. så jeg har lige nogle ...
  • trekant ABC oplyses, at arealet er 22

    Forumindlæg
    Om trekant ABC oplyses, at arealet er 22,9 samt at vinkelB = 32, og ? AB = 10, 6 . a) Bestem højden fra C. b) Bestem omkredsen af trekant ABC.
  • Matematik HASTER

    Forumindlæg
    Har en opgave i matematik jeg har problemer med... Jeg må gerne benytte både Graph og Nspire.. SE OPGAVEN I DEN VEDHÆFTEDE FIL... Har brug for at nogle kan forklare hvordan jeg laver opgave a og b!! På forhånd tak!
  • find forskriften

    Forumindlæg
    Til linjen g(x)=ax+b har du fået givet to punkter P(3,-1) og Q(9,2). a) Find forskriften for g(x). hjælp til hvad jeg skal gøre og evt. forklare?
  • Differentialligning - fortegn - haster

    Forumindlæg
    Kan nogle fortælle, hvad fejlen er i at bruge fortegnet på b-værdien i løsningen for differentialligningen? Jeg har altid forstået at man skal anvende fortegnen til tallene eksempelvis i diskriminantformlen, vektorer, integralregning osv.??