Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 4681 til 4700 af 160716
-
hjælp til matematik til årsprøve
ForumindlægHej Jeg har brug for lidt hjælp, til det sidste af mine årsprøver... håber der er nogle som kan hjælpe mig lineær vækst - Forklar hvordan lineære modeller kan anvendes til beskrivelse af forskellige fænomener. - Du skal herunder komme ind på modellens eventuelle begrænsninger. l... -
Matematik - alkoholpromille
ForumindlægHej, vil nogle hjælpe mig med at lave den her opgave, da jeg ikke ved hvordan man skal regne det ud. Tak på forhånd!!! -
A eller B niveau??
ForumindlægHej hejJeg ved seriøs ikke hvad jeg skal gøre...!Det er sådan at jeg bliver student i år, men mangler sygeeksmainer b.la. i mat bJeg har tilmeldt mig noget kursus på mat a niveau som kan tages indenfor 6 uger.. men nu tænker jeg .. skulle jeg havde taget b niveau? Jeg kunne jo ta b niveau og samt... -
Matematik opgaver
ForumindlægSidder fast i opgave 15 i følgende eksamenssæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20A.ashx Jeg har fundet f'(x)=0, dette har jeg fået ti... -
Matematik - sandsynligheden...
ForumindlægEn mønt kastes 8 gange uafhængigt af hinanden. Bestem sandsynligheden for, at ... a) 5 af de 8 kast resulterer i plat b) Mønten højst 6 gange viser plat c) Mønten mindst 5 gange viser plat d) Antallet af plat er mindst 4 og højest 7 -
Matematik hjælp søges
ForumindlægTrekant ABC er givet ved A(-2;5;-3), B(3;6;5) og C(-4;2;-1) Bestem vinkel C og alle sidelængder. Jeg ved godt hvordan man beregner sidelængderne, men hvordan bestemmer jeg vinkel C? Håber at der en som kan hjælpe. :) -
matematik problem.
ForumindlægJeg har lidt svær ved en opgave, så det kunne være dejligt, hvis en gad at hjælpe mig (: En efterspørgsel funktion f(x) er givet ved: f(x) = 1000 - 0,25x hvor x er prisen i kroner og f(x) er mængden i stk. a) bestem funktionsudtrykket for den inverse funktion På forhånd tak! (: -
Matematik- Vektorer
Forumindlæg3 vektorer er gived ved a=(0,1,-1) , b=(4,-2,0) , c=(1,t,1/t) beregn den/ de værdier af t, hvor b og c er ortogonale 3 punkter er givet ved C(1,-2,3) , D(-10,2,7) og E(4,0,-1) beregn koordinaterne til midtpunktet af liniestykket DE håber nogen kan hjælpe -
Hjælp til matematik søges.
ForumindlægJeg ved ikke lige, om jeg gør det her rigtigt, googlede lidt frem og tilbage, og fandt så frem til denne side. Men here it goes! Jeg er i gang med HF, hvor jeg har udelukkende kun naturfaglige og matematiske fag det første halve år, og så skal jeg aldrig have det igen! (heldigvis) Dog e... -
Hjælp til matematik opg!!!!!!!
ForumindlægSpørgsmålet lyder: Linjen n har negativ hældningskoefficient og danner en vinkel på 45 grader med x-aksen. Linjen m går gennem punktet P(3,-2) og står vinkelret på n. Angiv en ligning for m. Jeg er på bar bund er der nogen der kan hjælpe mig ????? På forhånd tak!!!!!! -
meget nemt matematik
ForumindlægNår man skal afrunde 98,5 til nærmeste 10'er; Ville det rigtige svar ikke være 90. Fordi hvis man runder om til 100, så afrunder man op til nærmeste 100'er. Håber i kan forstå mit problem. -
Hjælp... til matematik- (potensfunktioner)
ForumindlægHej, Jeg har lidt problemer med den sidste del af opgaven. Jeg har beregnet a og b...det gav y= 0,08807 *t ^0,8333...Hvor det oplyses at tykkelsen af noget efter 3 måneder er 0,22 mm og efter 10 måneder 0,60 mm. og så del 2 skulle jeg beregne hvormeget tykkelsen bliver efter 5 år... Håber i har f... -
A og B niveau samtidig?
ForumindlægJeg går på stx og har valgt studieretningen Mat A, Fys B, og Kemi B. Jeg har lige fundet ud af, at jeg får både Fysik og Kemi på B niveau i 3.g. Jeg fik af vide ved et intromøde, at jeg i 3.g havde mulighedden for at læse fysik eller kemi på A niveau. Jeg kan ikke rigtig forstå, hvordan man både ... -
Matematik hjælp. Please.!!
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved denne her opgave. Er der nogen der ville være sød at forklare den? På forhånd tak.. grafen for en funktion f(x) er en parabel, som kræver akserne i punkterne p(2,9), Q(8,0) og R(0,4) Bestem en forskrift for f(x) -
Matematik Opgave.
ForumindlægEn opgave, jeg er lidt i tvivl på :S Hvor mange gange så stor bliver omkredsen og arealet af et rektangel, hvis begge sidelængder bliver K gange så stor? -
matematik reducerer
Forumindlægnogle der kan hjælpe med følgende opgave?:) -
Tysk A - Skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle. Så er tiden til tysk skriftlig a stx eksamen på vej. Jeg vil gerne vide nogle ting hvis i kan hjælpe. Gode råd? Hvor meget vil i sige de forskellige opgaver skal fylde? ( Da der ikke står hvor mange ord ligesom i engelsk) -
Kemi på A nivo
ForumindlægHvordan er det? overvejer at vælge det, har i øjeblikket: Fysik B og Kemi B Skal vælge et af dem, som skal opgraderes. Jeg er lidt i tvivl. Er ret god til kemi, een af de bedste i klassen (hehe.) Overvejer derfor kraftigt at vælge kemi på a. Men dem jeg har snakket med har sagt, at det skulle ... -
Matematik :s
ForumindlægOpagaven lyder: I et retangel er siderne 4cm og 6cm. Beregn den spidse vinkel mellem diagonalerne.. Hvor ligger diagonalen :S Har vedhæftet et Dokument, hvor jeg har tegnet en skitse. -
Hjælp til matematik opgave
ForumindlægHar om differentialkvotient her for tiden i skolen og vil meget gerne have svar til en opgave, hvis nogen ved hvordan den skal skæres. En parabel har ligningen y = ½x^2 - 4x + 10. Bestem en ligning for parablens tangent i punktet med x-koordinaten 4. Tangenten danner sammen med koordin...
