Søgning på: afsætning a tiger. Resultater: 11101 til 11120 af 144215
-
vinkel mellem vektorer
Forumindlæghej jeg har to vektorer a og b. ligningen er find den konstant t der gange med b giver vinklen 60 grader. jeg ville bruge formlel cos(v)=(a dot t*b)/(|a||b|) omskrevet skulle det så blive t=(cos(v)*|a||b|)/(a dot b) det bliver bare ikke rigtig. kan ikke lige forstå det. hilsen frederik -
Reducer uden brug af lommeregner...
ForumindlægHej..Jeg har lavet en hel del opgaver med Reducering men alligevel er der nogle jeg har problmer med, de fleste gange er det der hvor Kvadratroden optræder: a) (kvadratrod) x^2 y^2__________________________(kvadratrod) 3xy^2b) (Kvadratrod) 32a^2 b^2___________________________4abc) (kvadratrod) 40... -
find fejlen i bevis for at 2=1
Forumindlæga = b <=> (ganger med a) a^2 = a*b <=> (b^2 trækkes fra) a^2 - b^2 = a*b - b^2 <=> (faktoriserer) (a-b)(a+b) = b(a-b) <=> (divid... -
Reducér - HASTER
ForumindlægReducér a) (x+3)^2+(x-3)^2 b) (x+3)^2-(x-3)^2 c) (a+2b)^2+(a-2b)(a+2b) -
Algebra
ForumindlægHej! Jeg har en opgave, som jeg ikke rigtig kan komme videre med. Håber derfor inderligt på lidt hjælp. Opgaven lyder således: a og b er to vilkårlige naturlige tal, og a<b. Skriv et udtryk der viser: Summen af de to tal: a+b? Produktet af de to tal: a*b? Differesen mellem a og b: a-b? ... -
Potenser
ForumindlægHej SP... Et udtryk (a+b)2 = a2 + b2 + 2ab hvad er (a+b)1/2 lig med Og hvad er generelt reglen her (a+b)1/n lig med -
overflade arealet
Forumindlæga) skal man isolerere a i den anden ligning? og sætte udtrykket i ligning 1 istedet for a? herunder isolerer man h? b) skal man bruge montoniforhold? på forhånd tak! -
Faktorisering (fælles faktor)
ForumindlægOpgaven lyder: Sæt en fælles faktor uden for parentesn i følgende udtryK:a. k + k * rb. x(a+4)-2a - 8a. kan jeg ikke forstå og b. kan jeg bare ikke få til at gå op :/Nogen der kan hjælpe? -
Trigonometrisk funktion
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med opgave 7a i nedenstående opgavesæt, da jeg er helt blank...http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/hf0081.pdfJeg troede a var amplituden - altså max. udsving og b var 2*pi/perioden, men facit skal være a=-2 og b=1??? Hjæææælp!!! -
diff. ligning - Gøre prøve - håber på hjælp.
ForumindlægNogen der kan vise, ved at gøre prøve at y(t)=b/a'c*e^-a*t er en løsning til y'=b-ay. Jeg kan simpelthen ikke få det til at gå op. På forhånd tak for hjælpen. -
Eksponentielle Funktioner
Forumindlæghvis censor fortæller hvad a , b og x fortæller er det nok med at sige a = kaldes også fremskrivnings faktor, som bestemmer vækstens størrelse og dermed hvordan buen krummer fremskrivnings faktor fortæller når x vokser med 1 b = startværdi /fortæller hvor grafen skærer y-aksen x = kaldes an... -
LIGEBENET trekant
Forumindlæghejsa... Jeg kan ikke rigtigt finde ud af denne opgave: Trekant ABC er ligebenet med A = B =65 grader. Desuden er a = 17,3. Beregn de resterende stykker i trekanten. Nogle forslag... jeg kan godt finde ud af det der sinus, cosinus og tangens, men det er jo kun i en retvinklet trekant ik? K... -
trigonometriske udregninger
ForumindlægHej Studieportalen.dk Jeg sidder med en opgave, som jeg ikke er sikker på, at have løst korrekt. Er der nogen der kan se nogle fejl? (opgaven er vedhæftet) a) bestemmelse af |BC| Ifbm. bestemmelsen af a, omskrives cosinusrelationen, således at cos (A) = ((b^(2) + c^(2) - a^(2))/(2 *... -
HJÆÆÆLP, til matematik med parabler
Forumindlæghej alle. jeg har fået en opgave, hvori der står: En parabel er bestemt ved ligningen: y = a * x^2 - 24x + 1 bestem de værdier af tallet a, for hvilke parablen har netop et røringspunkt med førsteaksen. For at være ærlig, forstår jeg ikke lige opgaven, og jeg er ellers ret god til matematik... -
grafer og forskrifter
ForumindlægHvordan løser man følgende opgaver? 1. Lav ved beregning graferne for disse forskrifter i samme koordinatsystem a. y = ½x - 4 b. y = -½x - 4 2. Lav graferne for disse forskrifter i samme koordinatsystem a. y = 5 b. y = 4 c. y = 0 -
spanske verbalperifraser
ForumindlægHvilke forskellige verbalperifraser bruges der på spansk, som man vil kunne forventes at kende til på Spansk A ? Jeg kan tanke om 4, men ville lige høre, om der er andre, som er relevante at kunne anvende på dette niveau. Tener que + infinitiv Ir a + infinitiv Estar + gerundium Acaba... -
Spørgsmål vedrørende regneregel ved differentialregning
ForumindlægHvis man vil differentiere udtrykket: f(x) = x^a skal man selvfølgelig gøre følgende: a*x^a-1 Men hvad hvis det istedet står: f(x) = b*x^a Skal man så sige: 1. b+a*x^a-1 Eller 2. (b+a)*x^a-1 Det vil give to forskellige resultater. Hvilken fremgangsmåde er rigtig, og er der en logisk tilgang ... -
funktion..
ForumindlægHej. I min afleveringsopgave til næste har jeg fået en opgave, jeg synes er lidt mærkelig.. Det radioaktive stof strontium 90 henfalder, så der efter 1 år er forsvundet 2,45 % af stoffet. Et laboratorium indkøber 7 g af stoffet i 2004. a) Bestem hvor mange gram der er tilbage efter 2 år: Kan jeg... -
Differentialregning bevis
ForumindlægHej :-) Jeg skal have et bevis indenfor differentialregning klar til i morgen. Jeg har valgt det, hvor laver et bevis for monotoniforhold, hvor funktionen er konstant, dvs. f'(x)=0 a og b er to vilkårlige tal i intervallet. a<b. Xo er et punkt mellem a og b. f'(Xo)= (f(b)-f(a))/(b-a) D... -
Hjælp til matematik søges!!!
ForumindlægHej alle har store problemer med min matematik lektier!! håber i vil hjælpe mig igang, og forklarer mig hvordan man gør :) . I opgave A ved jeg slet ikke hvordan jeg skal gribe den an, og i opgave B ved jeg ikke hvad der menes med at a er konstant. :) A) En parabel er givet ved forskriften:...
