Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 11101 til 11120 af 127115
-
Bestem konstanterne a og b
ForumindlægHej! jeg har en matematikaflevering for, men jeg er gået i stå.. så jeg håber der er nogle søde mennesker der vil hjælpe! opgaven: Bestem konstanterne a og b, så det for f(x)=ax^3+bx^2 gælder, at x=1 er lokalt minimumssted og f(1)=-1 Mvh Mia -
lineære sammenhæng hjælp haster
ForumindlægOpgaven ser sådan ud: En lineær sammenhæng, y1, går gennem punkterne (1,-3) og (5,9). Bestem en forskrift for sammenhængen, y1. En anden sammenhæng har ligningen y2 = 3√x , x ≥ 0 hvordan løser jeg den ? jeg har svært ved mat :( er der ikke nogen der er sød og hjælpe.. -
hvor mange procent stiger funktionen?
ForumindlægHej, jeg har brug for hjlæp til min matematik aflevering. jeg har vedhæftet opgaven. Jeg har lavet den første opgave: 1.) Grafen for en eksponentiel funktion går gennem punkterne (2,349) og (20,3211). Dvs. regne forskriften er f(x)=1,5129·1,0008x 2.) Men hvor mange procent stiger... -
Hvad hvis man kun kan skrive under 15 sider i SRP?
ForumindlægHeej.. Så sidder jeg nu her på SRP's sidste døgn, og jeg har kun fået skrevet 11½ side - og jeg er TOM! Helt tom.. Kan ikke fylde mere på uden at jeg bare gentager mig selv.. Er der nogen der ved, om det bare trækker ned i karakter, eller om man dumper, hvis man har for få sider? -
Hældningskoefficient for tangent mellem 2 cirkler
ForumindlægI et koordinatsystem er en cirkel C1, bestemt ved ligningen: x^2+y^2-22x+4y+61=0 Bestem radius og koordinatsættet til centrum for C1 (Løst) En anden cirkel C2 har centrum i punktet A(-1,3) og radius 5. Gør rede for, at de 2 cirkler har netop ét punkt fælles. (Løst) Bestem hældningskoefficente... -
Laplaces lov - magnetfelter
ForumindlægJeg har lavede del a, men jeg er gået i stå ved del b. En flad spole er ophængt i en kraftmåler. Kraftmåleren viser 0,70 N. a) bestem spolens masse Spolen er kvadratisk med kantlængden 6,0 cm, og den har 150 vindinger. Den nederste del af spolen befinder sig i et homogent magnetfelt med retnin... -
Rettelse...PLEEASSE
ForumindlægKunne nogle ikke være så søde at rette det her (eller bare noget af det) for mig :)Der Staat anerkennt dich nur als ein Teil die Nationale Minderheit, wenn du ein Staatsbürger bist. Es ist ein großes Problem in viele Lande damals man keine Minderheitsrechte bekommen. Dann bist du nur als einer Ei... -
Differentiering
ForumindlægHej, jeg opretter lige mit indlæg igen, da jeg ikke fik svar ;)Jeg skal differentiere følgende: 0.5( x+sin(x)*cos(x) ) Jeg har første brugt produkt reglen: 1+ cos x, og derefter f´*g + f*g` 1+cosx *cosx + x*sin(x)*(-sin(x))= 1 + (cos(x))^2 + x(sin(x))^2, men det er ikke løsningen, hvad gør jeg fo... -
hjælp til andengradsligning
Forumindlæghvis vi nu har ligningen -x^2-2x+3=0 Hvordan regner man så ligningen ud, uden at skulle regne diskriminanten d ud og bruge de der formler som -b/2a men altså vha. nuleglen og faktorisering, med mellemregninger? Mvh Christian -
Differentialligning med CAS - Argumentationsfejl?
ForumindlægHej Alle. Jeg har nu kæmpet alt alt for længe med det her! I min vejledning står der at man kan udregne differentialligningen ved: Jeg diffinere først værdierne: k:=(1/2)*cw*p*a cw:=1.42 ? 1.42 p:=1.29*((kg)/(m^(3))) a:=r^(2)*π ? 1... -
2., 3.- og 4.gradspolynomier
ForumindlægHej igen! :) Er der nogen af jer, der ved, hvorfor et 3.gradspolynomium ikke kan skære x-aksen 0 gange og et 2- og 4.gradspolynomium godt kan? Min lærer har sagt det en eller to gange, men jeg har desværre glemt det :/ 1000 tak på forhånd! :) -
har brug for hjælp....
Forumindlæghar vedhæftet billede, og det er de to sidste spørgsmål -
Metode: fysik og religion
Forumindlæghåber nogen kan hjælpe lige til sidst .! jeg skriver AT-eksamen om katastrofen (nærmere dommedag) i religion C og fysik A. jeg skriver om konsekvensen af et meteornedslag fysisk set - og hvad det symboliserer i forhold til kristen eskatologi med henblik på Johannes åbenbaring. men mit... -
blod og genetik
Forumindlæghey har lige et par spørgsmål, som jeg gerne vil have et godt svar på, da jeg ikke lige har forstået det her. Jeg har fået 15 spg. men hvis i hjælper mig med 3 af dem, så kan jeg nok lave de sidste, elelrs kommer jeg tilbage og spørger jer søde og kloge mennesker :D spg 1: En mand med blodtype 0... -
Ekstra højniveau
ForumindlægJeg er nu lige ved at afslutte 3. G og har tre højniveaufag. Hørte på et tidspunkt noget om at man kunne gange ens gennemsnit med 1,04 eller 1,06 hvis man havde tre højniveaufag. Er der nogle der har hørt om det er blevet vedtaget eller ej??? Det ku' jo' være super lækkert.Mette -
Eksponentiel funktion
ForumindlægA) En by har fået et problem med skadedyr. Der er rotter i kloaksystemet. det vurderes at der lever 2000 rotter i kloakken under byen, og at rottebestanden vokser med 7% om ugen Opstil en eksponentiel model for rotte bestanden. Forklar betydningen af fremskrivingsfaktoreren, vækstraten og begyn... -
Benyt modellen til at bestemme buens længde
ForumindlægI St. Louis, Missouri, står Eero Saarinen's " The Gateway Arch" som blev bygget i perioden 1963-65. I en model, hvoralle enheder er målt i meter, følger byen den positive del af grafen for funktionen f(x)=211.4885-10.4801*(e^(0.0329*x)+e^(−0.0329*x)) Jeg skal bruge modellen ... -
Ionforbindelse... Haster
ForumindlægEr gået lidt fast i dette spg. Du skal gøre rede for, hvordan ionforbindelser (salte) kan dannes ud fra grundstofferne i hovedgrupperne Håber på lidt hurtigt hjælp -
Linære afbildninger, baser og underrum i R^5
ForumindlægHej, Jeg har siddet fast i denne opgave i mange timer og forstår simpelthen ikke opgave 3d I 3d ses der at jeg skal bestemme en afbildningsmatricen for f mht. basen q. Sådan som jeg har forsøgt og løse dette har været at jeg har brugt den ortonomale basis i R^5 fundet i opg c som jeg fandt ve... -
FUCK HVOR DET DRILLER MIG MEGET!!!
ForumindlægHEJ MED JER ALLESAMMEN.. NOGET IRRITERER MIG MEGET.. Håber i vil hjælpe mig med det så jeg ikk bvanker hovedet mere i bordet...det handlker om hvor mange dage der er fra de forskellige datoer.. det handler om renter.. så vidt jeg husker er der noget med at der kun er 30 dage pr. måned og første d...
