Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11201 til 11220 af 84813
-
oversæt en kort dansk sætning til engelsk!
ForumindlægHey guyyyyyyyyyyyyys :-) kunne i lige hjælpe mig med at oversætte den her sætning? "en lørdag aften i selskab med Carrie, Miranda, Sam, Charlotte og ikke mindst Mr. Big - noget af det bedste :-)!" på forhånd, tak! -
HJælp
ForumindlægJeg har fåët en opgave som lyder ; Redegør for at den generelle løsning til en ligning af typen a*c+b=c*x+d altid er : x= d-b/a-c Og da jeg langtfra er god til matematik kunne jeg sku godt lige bruge en hjælpende hånd med den! På forhånd tak! -
vektor
Forumindlæghej forstår ikk helt et spørgsmål vedr. vektorer. spørgsmålet lyder sådan: Bestem samtlige vektorer, der kan fremkomme ved at lægge to af disse vektorer sammen eller ved at trække dem fra hinanden. Afsæt disse vektorer i et koordinatsystem. vektorene er: a= (3 over -2) b= (-4 over 1) c= (-2 o... -
diff. ligning
Forumindlægjeg skal vise at f(x)= (b/a)+c*e^(-ax) er løsningen til y'=b-ay Jeg skal altså have omskrevet den, og det er bare ved at differentiere f(x), men jeg kan ikke få det til at blive på formen....er der nogen der kan hjælpe`? -
Andengrads Polynomie
ForumindlægHej. Jeg kan simpelthen ikke forstå de her polynomier. Jeg går på matematik-kursus på studieskolen som forberedelse til HA. Almen, men det her polynomier kan jeg simpelthen ikke forstå. Sidder med en opgave nu der hedder: Tegn grafen for andengradspolynomiet givet ved F(x) = -x^2-2x+1 Help a... -
hjælp please
ForumindlægEn bils kølesystem indeholder 22 L vand. Hvor meget varme optager vandet, hvis dets temperatur stiger fra 18°C til 85°C? -
Medicin og fag!
ForumindlægJeg afsluttede sidste år (2.g) Kemi B og har så valgt at hæve Fysik til A. Derudover har jeg også Mat A. Jeg regner dog med at droppe fysik A (ifølge min lærer kan jeg nå at ombestemme mig endnu, men det skal gå stærkt!) og istedet vælge ENgelsk A. Så er mit spørgsmål: Vil det have indflydelse på... -
Ved ikke hvad jeg skal vælge, please hjælp mig
ForumindlægJeg er næsten lige startet på stx, og jeg har valgt IB (hvilket er en international linje) hvor alt forgår på engelsk.. Problemet er bare det, at eksamen på IB er kun skrevne eksamner, det er så ikke et problem.. Problemet er at det forgår i hånden, man må ikke have nogen form for hjælpe midler... -
tonelære musik og lyd
ForumindlægHar brug for hjælp, jeg er virkelig i bar bund. Tak på forhånd 11)Den øverste streng på en guitar hedder E-strengen, fordi den spiller tonen E når man slår den an. Det E har grundfrekvensen f = 329,63Hz. Strengens længde er L = 65cm. a:Hvad er bølgelængden for grundsvingningen på strengen... -
tre tals sum i anden
ForumindlægJeg står og prøver at regne på tre tals sum i anden potens. Med to tal er det lige ud, men er der også en måde at regne tre tals sum i anden. (a+b+c)^2 eller hvordan sætter man en af tallene udenfor parantes? Tak for hjælpen. -
Regneregler for parantes.
ForumindlægHvordan udregnes dette ? (a*b)(c-d) -
Ordstilling Sætninger
ForumindlægHej,Disse sætninger handler om at få den rigtige ordstilling og selvfølgelig om art lyde som engelsk :DOpgave a:1) Hver sommer rejser de til Spanien- They thavel to Spain every summer.2) Hvis du vil til Rom, skal du bestille billet.If you want to go to Rom, you have to book a ticket.3) Da vi var ... -
Engelsk stil.
ForumindlægHej.. Jeg laver altid fejl, når jeg skal bruge by, og hernede kan I vel se mine fejl. Jeg ved godt at teksten er langt, men hvis nogen af jer havde lyst til at læse det og fortælle mig mine fejl, og hvordan jeg kan lade være med at lave de fejl igen, kunne være dejlig. The weather was wonder... -
Blandede triglycerider
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive kemirapport om fremstilling af fugtighedscreme og er blevet stillet følgende spørgsmål som volder mig lidt problemer: "Svinefedt består af blandede triglycerider. Man har i svinefedt identificeret flere hundrede forskellige fedtsyrerkæder, og fedtsyrekæderne stamme... -
stregformel
Forumindlæghej. jeg skal lave stregformler for mættede, monoumættede og polyumættede fedtsyrer og det kan jeg ikke rigtig lige finde ud af. Så noget hjælp?:) -
Additionreaktion
ForumindlægOpskriv additionreaktionen mellem Hex-1-en og dibrom ved brug af strukturformler. Kan I hjælpe? -
Gnidning på skråplan - hjææælp!!
ForumindlægHej. Jeg sidder med en fysik aflevering om Gnidning på skråplan, som jeg har lidt svært ved. I afleveringen er der 5 små opgaver jeg skal svare på, og det vil være rart hvis der er nogen der vil forklare mig det på en let måde.. Opgaven er vedhæftet. Tak på forhånd. :) -
Beregn farten, når bolden rammer jorden.
ForumindlægHej. Jeg har regnet på en opgave i fysik, og jeg ville bare lige høre, om den var rigtig regnet. Hvis ikke, så fortæl gerne, hvad jeg har gjort forkert. Jeg tror, at b'eren er forkert. Tak på forhånd. -
Nernsts ligning
ForumindlægHej Jeg bikser med vedhæftede; kan ikke forstå, hvordor wordmat ikke vil samarbejde. Mon nogen vil tjekke min beregning, det kan sagtens være, jeg har lavet en fejl. Giv gerne forklaringer, da fysik på dette niveau er nyt. På forhånd tak -
Hurtig hjælp!
Forumindlæghej mennesker, det kunne være rart hvis i lige kunne hjælpe mig med denne: sidder fast pga. tidsmangel og stress.. hvordan kan man vise denne sætning; at 1.00 mol idealgas fylder 24.04 L ved 20 ° C og 1 atm. mange tak på forhånd!
