Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 13061 til 13080 af 15240
-
Overbevis matematiklærer om fejl
ForumindlægHej, jeg så min matematiklærer lave en fuldstændig fundamental fejl i dag, og han nægter at indrømme den, uanset hvor mange beviser jeg viser ham. Han siger bare at det er noget vrøvl. Han lavede dette regnestykke: 13/24*100=54% Hvor jeg siger at det er: 13/24=54%. Jeg hentyder ti... -
Hjælp til valg af bærbar.
ForumindlægDa jeg snart starter på gym. står jeg og skal bruge en ny bærbar. For mit vedkommende er computer markede som en stor jungle, og håbede derfor at nogle kunne hjælpe mig lidt på vej. Jeg ønsker en holdbar (min. tre år på gym.) og en brugbar computer til undervisningen, afleveringer mm. som heller ... -
Gulvbrædder
ForumindlægHvor mange gulvbrædder skal der bruges til stuegulvet -
differentialregning
ForumindlægJeg har lidt problemer med denne opgave og ved ikke helt hvordan jeg skal opsætte min funktion for x Virksomhedens indtægter kan beskrives ved , hvor i(x) angiver virksomhedens indtægt (målt i kr), når der sælges x enheder af varen Jeg skal Opstille et udtryk for virksomhedens overskud som f... -
Forkort følgende brøker! HJÆLP!!!
ForumindlægHej. Jeg sidder med tre opgaver der går ud på jeg skal forkorte tre forskellige brøker. Nogle som kan hjælpe? Er helt lost og vil virkelig gerne forstå det her. 1) 8ab2c3/6a3b2c 2) 8a2b3c/12a3bc3 3) 24a2bc3/36ab2c2 Kh Rebecca -
Renter og reduktioner!
ForumindlægJeg er ikke sikker på om jeg har regnet mine stykker med renter rigtigt, så her kommer de med resultatet. Skriv lige i kommentarerne om de er regnet rigtigt. 1. 6000 kr. i banken i 6 måneder til 9 % p.a., hvor meget bliver renten? 2. 7500 kr. i banken i 4 måneder til 5 % p.a., hvor meget b... -
Differentialregning
ForumindlægJeg skal differentiere f(x)=3x*sin(x) og f(x)=In (3x-5) - en der måske vil hjælpe / tak på forhånd -
Faktorisering af polynomier
ForumindlægHej alle! Er der nogen der har den fjerneste idé om, hvordan man faktoriserer nedenstående fjerdegradsligning?: f(x)=4x^(4)+8x^(3)-9x^(2)-8x+5 -
c^1-funktion og partielt afledede
ForumindlægHvordan laver man denne opgave? Det er ikke en aflevering, men blot øvelse til en prøve. -
Relative pronomier
Forumindlæghej jeg har skrevet en kort oversættelse om relative pronomier, er der nogle der kan se evt. fejl? Die Brüder Grimm herausgeben in 1812 eine Märchensammlung, die alle Kinder kennen. Es bestehen aus den Volksmärchen, der sie haben hören. Wer kennen nicht Rotkäppchen, das trat den Wölfe? Oder Sch... -
et spørgsmål omkring grammatik
ForumindlægHej allesammen. Jeg faldt lige over noget grammatik.. Hvad skal man bruge her, has eller have? The crew has/have discussed the possibility of mutiny Jeg har slået det op, men jeg kan bare finde ud af hvilket verbum det hører under.. Så hovedeproblemet er, hvad hører the crew ind under? Ental (s... -
Engelsk mundtligt eksamen
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål angående engelsk mundtlig eksamen. Jeg supplerer engelsk C-B fordi det kræver, at have bestået engelsk faget for at komme ind på mit studie. Så mit mål er selvfølgelig bare om, at bestå det med et 02, men tænker bare lidt på, hvis min analyse/eksamen er til et 02, men je... -
Markering af fejl i tyskstil
ForumindlægHej. Jeg har netop skrevet en tyskstil. Jeg søger en der vil markere mine grammatiske fejl, og muligvis smide en kommentar om hvilke område jeg skal fokusere på. (Den ligger også oploudet som dokument) 1. Lars Windhorst war ein Wunderkind. Er Wirtschaft als kleines Kind verstand und er war vi... -
Differentialkvotienten - bestem f(x)
ForumindlægHej med jer.. Jeg skal have prøve i morgen i bl.a. grafiske opgaver med differentialkvotienter.. men jeg er pludselig kommet i tvivl om jeg har forstået det korrekt.. .. -jeg ved jeg skal indtegne en tangent - Hvis der eksempelvis står bestem f '(1) , vil det så sige jeg skal finde 1 på x-a... -
Nogle som har tid, og gerne vil, rette en lille tysk stil? :)
ForumindlægHej :) Jeg har skrevet en lille historie om en interviewer fra et tysk tv-show, som besøger en Ø, hvor han interviewer nogle af dem der bor der. (Skulle skrive om netop det emne) Tror der vil være en masse fejl, så håber I kan hjælpe mig :) Guten Abend und herzlich willkommen auf einem anderen... -
tysk oversættelse
ForumindlægHej, jeg håber der er nogle kloge tysk hoveder der kan hjælpe mig! Jeg har lige oversat nogle sætninger på tysk, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om det er rigtig. Især i de sætninger der er i futurum. Er det rigtig nok at jeg bare skal bøje hjælpe verbet, og sætte det andet ind på - en på... -
Nedbør
Forumindlægheej jeg har et opgave hvor jeg fandt ud af at en grund er 106cm, altså areal og opgaven lyder sådan at i dk falder der 67 cm nedbør om året. spørgsmålet er : hvor mange kubikmeter nedbør falder der på grunden i løbet af et år ? tak -
Rette opgaver
ForumindlægJeg er en 16 årig pige, der lige er flyttet over til fransk og derfor vil jeg lige gøre opmærksom på at jeg er helt ny inden for fransk området. Det kan altså godt være at der er nogen rigtig åndsvage fejl. Hvis i finder nogen fejl, som i er lige ved at besvime over, så træk venligst vejret... -
svingninger
ForumindlægHej, hvordan finder jeg perioden for: 3sin( (π/3) * x - (π/3) ) + 1 Jeg kan ikke lige se hvordan man sætter det ind på B's plads i den generalle sinusfunktion. tak på forhånd -
Bjerrum diagram
ForumindlægHej Jeg skal tegne et bjerrum diagram for syre-base systemet HSO4- - SO42- Jeg starter med at tilsætte 0,5 M HCl og gør min opløsning 0,1 M saltsur. Derefter tilsætter jeg 0,5 M Na2SO4. Men hvordan finder jeg PH og Pks/Pkb så jeg kan tegne bjerrumdiagrammet? Håber der er nogen der kan hjælpe mig...
