Søgning på: erhvervsøkonomi case 2. Resultater: 14921 til 14940 af 179441
-
Reducering ???
Forumindlæger der ikke nogle der vil hjælpe med mig at reducere denne her : (x-3)(x+3)-(x+4)^2 -
Reducere
ForumindlægJeg har svært ved opgaven hvordan løser man denne opgave hvor skal jeg starter Jeg skal reducere, opgaven er i bilag. Jeg ved at (a+b)^2 = a^2 + 2ab +b^2 Men hvad så med -2(a+b)(a-b) Tak på forhånd. -
criiisvært
Forumindlægjeg har en andengradspolynomium f(x) = 2x^2 + 4x + c Jeg skal beregne c. jeg aner ikke hvordan man beregner a, b,c i et andengradspolynomium? også skal jeg vise at polynomiet ingen rødder har. jeg sagt d = (-4)^2 - 4 * 2^2 = 24-24 = 0 men d er jo 0, så er der er jo 1 rod??? er forvirret... -
brøk, reducering
ForumindlægHej er der nogle kan kan hjælpe mig med at regne det her ud? (4-2x)2 altså i anden. -
bestem konstant
ForumindlægHej ville være super med lidt hjælp til denne opgave: Jeg har differentieret funktionen f(x) = 2x^2+5x-7 til f'(x)=4x+5. Så står der i opgaven; En linje l er bestemt ved ligningen y=-3x+c, hvor c er en konstant. Bestem konstanten c, så linjen l bliver tangent til grafen for f. Hvordan beste... -
Rettelse af kort fransk stil
ForumindlægBonsoir! Jeg har lige skrevet en kort fransk historie. Nogen der gider rette lidt? Det kunne være så godt. Der burde ikke være så mange fejl.Le policier M. Chagrin regarde la jeune femme et le jeune homme qui gardent le lit. Ils semblent endormis, mais ils ne le sont pas. Le sang brise souvent le... -
Franskstil - kig lige
ForumindlægHej, Nogen der gider og se på min franskstil og se om jeg har misset nogle grammatiske regler o.lign.:D På forhånd tak Ved ikke om I kan se den vedhæftede fil. så her er teskten Franskaflevering #11 Traduction Les jeunes Danois boivent trop. La ministre des affaires sociales pense que c’e... -
Hvordan løser man?
ForumindlægHej! Kunne jeg få lidt hjælp til: 2 (4a+3b) - (-3a - 2b) (-2) Tak! -
Logaritme opgave
ForumindlægHej! :) Opgaven lyder: log(x^2)=2 Er selv nået så langt (men ved ikke om det er den rigtigt vej (; ) : 10^log(x^2)=10^2 x^2=10^2 <=> x^2=(10*10) <=> x^2=100. Det er så langt jeg er nået.. -
Lille ligning hurtigt
Forumindlæghvordan løses denne? -8x-13=(x- 23)/2 og denne (4x+2)/6 = X-7 -
Reducer, hjælp!
Forumindlæg(4x-3)^2-(3x+2)^2-7x(x-1) ??? Har prøvet selv, men kan ikke rigtig finde ud af det.. Søger en løsning med forklaring tak på forhånd :) -
lidt svær mat opg
ForumindlægEn funktion f er løsning til differentialligningen: dy/dx=(x+2)/y.Grafen for f går gennem punktet P(2,-2). - Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P.- Bestem forskrift og definitionsmængde for f.Har prøvet at regne men tror at det er forkert.Håber der er nogen derude der fris... -
Tretrinsreglen -
ForumindlægGivet funktionen f(x) = 2x^2 - x Benyt tretrinsreglen til at beregne f '(3) Kan simpelthen ikke komme videre: her er hvad jeg har gjort indtil videre: f(3+Δx)-f(3) / Δx = 2(3+Δx)^2 -x -(2*3^2-x) / Δx 2(9 + Δx^2 + 6Δx) -x -2*9+x = 20x^2+12&Del... -
rumfang af omdrejningslegeme/nyt
ForumindlægForskriften f(x)= -x^2+6, 0≤x≤2 Udregn omdrejningslegemet der fremkommer når grafen til f drejes 360 grader om førsteaksen. π*a∫b f(x)^2dx= π*0∫2 (-x^2+6)^2dx= π*0∫2 x^4+36dx = π*02(1/5*x^5+36x)=π(1/5*2^5+36*2)-0= π*32/5+72, hvad er det jeg ... -
stamfunktion
Forumindlægf(x) = 2x+4 bestem stamfunktion til f, hvis graf har linjen med ligningen y = x+3 som tangent 2x+4 = 0 <=> x = -2 2*x + 4 = x + 3 <=> x = -1 røringspunktet er (-2,-1) stamfunktionen med typen x^2+4+k. der er jeg gået i stå, skal finde k, men da jeg fandt k via (-2)^2+4*-2+k= -... -
Ulighed
ForumindlægJeg kunne godt bruge lidt hjælp til denne opgave, har begyndt men kan ikke rigtig komme videre.. (x-1)*(x+2)*(x-4)< 0 får den til at blive til (x - 4)*((x)^(2) + x - 2) < 0 (x)^(3) + (x)^(2) - 2*x - 4*(x)^(2) - 4*x + 8 < 0 (x)^(3) - 3*(x)^(2) - 6*x + 8 < 0 Men hvordan får jeg det ... -
isolering, mat
ForumindlægJeg skal isolere x i følgende ligning: (x+2)/(2*x*sqrt(x)) = (8/3).. Nu har jeg prøvet 100 gange og det funker slet ikke.. Ved det skal give 4 så det var mere udregningerne jeg er interesseret i.. Håber der er en der kan hjælpe..! Kh -
Ligning :S
ForumindlægHeeej folkens :) Der er ikke nogle, som er søde og hjælpe mig med denne her ligning (2-x)^2+x-3=x(x+1) Taaaak :) -
Diffenrentiering
ForumindlægHvordan differentierer man den her? f(x) = x - 2 * kvr(x) Bliver den ikke til f'(x) 1 - 1/2*2kvr(x) ? -
Udregning af diskriminant
ForumindlægLigningen lyder 2x2-16x+30=0 d=b2-4ac=(-16)2-4*2*30 Hvordan kan det være, at potensen er uden for parentesen?
