Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 15821 til 15840 af 135324
-
vigtigt
ForumindlægJeg er bagude i matematik så jeg har et par opgaver, jeg gerne vil have hjælp til.. Blækregning. Opgave 1. 3/4 + 1/6 7 x 4 1\8 9 x 5 2/3 4 2/5 - 3 1/6 Altså forstår dem ikke, hvordan regner man dem ud? Og; Hvad koster 300 euro, til kurs 749? Hvad koster 1 euro hvad koster 700 pund til kur... -
Bølgelænge af spektrallinje
ForumindlægHar søgt og søgt, men synes ikke helt jeg kan finde noget der besvarer mit spørgsmål, så nu håber jeg, der er nogle kloge hoveder derude, der kan :). Jeg er i gang med at skrive rapport om lys og bølgelængder. Vi har kigget på lys gennem et gitter, så jeg vil gå stærkt ud fra, man skal bruge gi... -
Maksimalt overskud??
ForumindlægHej! Jeg har en matematik opgave for, som jeg ikke lige kan finde ud af hvordan jeg skal løse. Opgaven hedder: Gør rede for, at det maksimale overskud opnås ved en produktion og et salg på 774.60 tons og bestem det maksimale overskud. Vi får følgende funktioner at vide: Omkostninger: C... -
Reducering af brøk
ForumindlægHej, er igang med en matematik aflevering men er gået i stå ved en reducering af denne brøk. c3 bd2/cbd og a2+ b2 + 2ab/a2-b2 Er lidt usikker på om de kan reduceres eller ej. Tak på forhånd. -
Rummelig figurer
ForumindlægHej, sidder her og sveder over en matematik opgave. Jeg har et spørgsmål, da jeg er gået død i den opgave. Hvordan regner man det her ud? Link til billedet af opgaven: https://gyazo.com/7793053566519722ad19f4f33a010edb -
help! hvordan siger man på spansk?
Forumindlæghjælp med at oversætte til spansk. jeg har prøvet mig lidt frem. 1 hvordan siger man på spansk? ¿Cómo se dice español? 2 hvor er det varmt! ¡ qué calor hace! 3 i dag er der mange mennesker på stranden. ??????????? 4 hvad tid skal vi aftale? ... -
Hjælp til valg af bog til DANSKOPGAVEN
ForumindlægJeg har tidligere skrevet herinde. Dengang spurgte jeg om der var nogen der havde nogle forslag til gode bøger til danskopgaven 1.g. Jeg har nu fundet frem til disse bøger:Klaus Rifbjerg - Den kroniske uskyldLeif Panduro - Rend mig i traditionerneNaja Marie Aidt - TilgangMartin A. Hansen - Løgner... -
Høj musik
ForumindlægHejsa.Ved I, hvem der officielt er verdens højestspillende musikband? Jeg har både hørt Manowar, Motörhead og Nexo - med min geniale hjerne (hmm ...), kan jeg dog godt regne ud, at alle tre bands nok ikke har rekorden. -
Starlings ligning/lov
ForumindlægEr der nogen der kan forklare hvad Starlings ligning/lov går ud på?? -
Mobning på gymnasiet??
ForumindlægDet er helt utrloigt, men jeg føler mig decideret mobbet af tre andre personer i min klasse, som jeg oven i købet plejer at gå med. Jeg fatter stadig ikke hvordan pokker folk på gymnasiet kan finde på sådan noget. Nu skal det da også siges at de er 15-16 år, og jeg er 17 (vi går i 1. g). Vi var ... -
Feriepenge?
ForumindlægHey folkens Hvornår plejer man egentlig at få feriepenge? Jeg havde i 2007 opsparet omkring 6000 kroner i feriepenge, men har ikke fået dem endnu, og på min nye løseddel står der under "ferieberettiget løn år til dato": 500 kr. Burde jeg egentlig ikke have fået mine feriepenge? -
Jule novelle
ForumindlægHjælp jeg skal skrive en jule novelle på 2 sider... -
Lost jyde søger bolig !
ForumindlægHej som overskriften lyder er jeg ret lost ! Jeg har tænkt mig at starte på farmaceutstudiet til efteråret, og er derfor begyndt at gøre mig tanker om hvad jeg skal søge for noget bolig, og mit resultat indtil videre er at jeg ikke har den fjerneste anelse om det ! De eneste ting jeg er komme... -
Sætte uden for parentes - opgaver?
ForumindlægHej alle! Håber meget I kan hjælpe mig med matematik. Jeg går på STX, og det er på C-niveau. Der er nogen opgaver, hvor man skal sætte uden for parentes, men jeg forstår det simplethen ikke. Håber meget, der er nogen der kan hjælpe mig! Opgaverne er: 1. 4 + (b − 5) 2. a + (&m... -
HJÆLP PSYKOLOGI STUDIE MIN DRØM
ForumindlægHej alle sammen! Som det nok fremgår af overskriften så er min drøm at læse psykologi! Jeg bliver student her til sommer, men som det ser ud nu så bliver mit gennemsnit ikke højere end 7. Jeg brænder virkelig for det, og er klar til... -
Eksamens spørgsmål - hjælp!
ForumindlægHej! Jeg har et eksamensspørgsmål som lyder: 3. Potensudviklinger Gøre rede for funktioner af typen f(x) = bx^a. Bevis hvordan man kan finde konstanterne a og b ud fra to punkter. Bevis for selvvalgte værdier for a =/ (ikke lig) 1 og b at: f 39; (x) = bax^a-1 Jeg kan simpelthen ikke f... -
Rentedage
ForumindlægHej, Jeg ville spørge om denne udregning er rigtigt... 6/9 - 1/11 11-9 måneder 6-1 dage = 2*30-5 rentedage = 55 rentedage -
løs f39;(x)
ForumindlægHej Folkens Jeg vil lige høre om ogle kan hjælpe mig her jeg har fået givet en funktion f(x)=x^3-3^2+4 jeg skal bestemme f39;(x). Kan nogle forklare mig hvilke regneregler man benytter. i mat programmer giver det 3x^2-6x. VIl dog bare gerne vide hvilke regler man benytter for at komme fre... -
hvordan løser man/finder man nulpunkter for 3.gradsligninger uden hjælpemidler, MAT A?
ForumindlægSkal jeg bruge et regneprogram, eller er det mening, man selv skal kunne løse dem, altså uden hjælpemidler? For eksempel: 39;39;Bestem nulpunkter for funktionen: f(x) = x^3+1,5x^2-6x-2 ved godt at jeg skal løse ligningen f(x) = 0, men hvordan gør jeg det, når det er en 3.gradsfunktion? -
ligning
Forumindlægen eksp. voks. funktion f er oplyst, at f(4) = 3 og f(6) = 27. bestem forskriften for f? Jeg ved at den skal se sådan her ud. f(x) = ba^x .. ja, men synes slet ikke man kan løse den. b og a er i begge tilfælde ukendte, så vi har 2 ukendte! Den skal kunne løses uden lommeregneren sir39; min lære...
