Søgning på: naturgeografi b disposition. Resultater: 16281 til 16300 af 89815
-
differentiallign......
Forumindlægjeg har en opgave som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal komme videre med: differentialligning: dy/dx = ( x - 4 )/y y > 0 Om en løsning til ligningen oplyses, at dens graf går gennem punktet p(0,2). - Bestem en ligning for tangenten i P. ....... jeg ved at ligning for tangent... -
hjælp til eksponentialfunktioner.
Forumindlæghvordan skal man løse denne opgave? I denne opgave antages der, at antallet af en bestemt slags bakterie vokser eksponentielt. Desuden oplyses der, at der ved starten er 1 bakterie og at der efter 180 minutter er 1000 bakterier. A) Bestemt en forskrift for den funktion, der angiver bakterieanta... -
Rod
ForumindlægGør rede hvad man forstår ved begrebet rod...! :/ nogle der kan hjælpe mig?? -
forskrift?
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/2006-8-4_UDEN.pdf Jeg er igang med at øve til eksamen her på onsdag, og har besværlighedr med uden hjælpemidler. Nogen der vil hjælpe mig med opgave 4? på forhånd tak:) -
Matematik, Lineær sammenhæng - Eksamen
ForumindlægHey. Jeg har sagt ja til at jeg i morgen ville fremlægge et eksempel for en mundlig eksamen i matematik, hvor mit emne er Lineær sammenhæng. Jeg har dog ingen anelse om hvad jeg skal sige i til denne eksamen, da jeg ALDRIG nogensinde har været oppe i noget mundtlig matematik eller lign før, og ... -
Hvad menes der med tan v = sinv : cosv??
ForumindlægJeg er ved at arbejde med enhedscirklen, og kigger på et bevis som jeg får til: F = 1:cosV Tanv = 1:cosV * [DP] = TanV = 1:cosV * SinV = TanV = SinV:CosV Er det et færdigt bevis? I så fald forstår jeg ikke hvad TanV = SinV:cosV egentlig er. Håber nogen kan hjælpe. -
reducering
Forumindlæger der nogen der kan forklare mig hvordan jeg reducere?? er lige startet så forstår det ikke helt.. -
Faktoropløsning, bevis
ForumindlægHej. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man beviser at: ax^2+bx+c=a(x-r1)^2 r1 er rod nr. 1 og diskriminanten er jo 0 -
CAS-værktøj
ForumindlægHey studieportalen. Nogle der ved hvad 'sign'-symbolet betyder? Jeg skrev dette ned på min lommeregneren og fik følgende (se billed). Hvordan for man et resultat uden det der sign-symbol? -Peter -
At sætte den fælles faktor udenfor parentes
ForumindlægHvad betyder udtrykket "sæt den fælles faktor udenfor parentes"? Giv et eksempel og forklar. -
HJÆÆÆLP HASTER PLEASE :(
ForumindlægHej jeg sidder her med alt i alt to opgaver jeg simpelthen ikke kan finde ud af :(. Håber der er nogle derude der kan hjælpe mig. her er linket til opgaverne: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080919_opgave_2HF_082_matC.ashx Der er tale om opgave 3 og 4. PÅ FORHÅÅÅ... -
ax+by=c
Forumindlægax+by=c Ved at isolere y, fremstilles en ret linie, og angiv hældning og skæring ved y-aksen? Nogen der gider at forklare dette? -
AB0 systemet??
Forumindlæg- Forklar hvad der forstås ved AB0-blodtypesystemet, herunder hvordan blodtyper nedarves? -
Funktionsudtryk for overfladeareal
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe mig med den her opgave? -
Lineær transformation
ForumindlægDen lineære transformation T:R3-->R4 afbilder vektoren u=(2,3,1) i T(u)=(4,5,2), og vektoren v = (1,1,2) i T(v)=(3,-1,2). Find T(1,3,-4). Hvordan løses problemet? Jeg har brug for meget hjælp :) -
Trapez
ForumindlægJeg er en smule lost i denne opgave, så håber der er nogle som vil hjælpe mig. -
hvor lange er siderne?
ForumindlægKan jeg få noget hjælp? Forestil jer, at I bor på en gård og har to får. Disse får skal have en firkantet indhegning på 40 m2, men I har kun 26 m hegn. Hvor lange er siderne i indhegningen? Bemærk: I skal bruge alt hegnet til indhegningen. -
reelle løsninger
ForumindlægHej Jeg skal finde en reel løsning for: |x+3|=5 og det har jeg regnet mig frem til x=-8 og x= 2 Jeg kan så ikke rigtig gennemskue denne: |x-2| = |3-x| -
Algebra
ForumindlægHej! Har brug for lidt hjælpe til de her opgaver. Det ville være super hvis i kunne fortælle bare kort og hurtigt om algebra/de her opgaver. Når der i opgave A står ab og ba er det så det samme? Og er det det samme som 1a + 1b ? Håber i kan hjælpe ! :) -
Biotek aflevering HJÆLP!:O
ForumindlægHej Jeg skal snart aflevere en biotek aflevering og jeg har rigtig svært ved den. Det er det gamle eksamenssæt 2012, maj, opg. 3. Så hvis der er nogen der sidder inden med svarene, ville jeg være rigtig glad for hvis I ville dele dem/sende dem. Det drejer sig om spørgsmålene, men nogle af spørg...
