Søgning på: srp identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Resultater: 16381 til 16400 af 16945
-
Jura - hvad skal ens stærke sider være?
ForumindlægHej Jeg blev færdig med gymnasiet sidste år, og vil nu gerne igang med at læse. Jeg havde en rigtig naturvidenskabelig linie på gym med både matematik, fysik og kemi på A-niveau. Jeg var god til alle fagene, men de interesserer mig ikke. Jeg synes det er sjovt at løse opgaver, men synes aldrig at... -
24t: Europæisk middelalder og korstog
ForumindlægHej, Jeg har trukket en tekstsamling inden for emnet "Europæisk middelalder og korstog". Hvis der er andre der forbereder eksamen inden for nogenlunde samme emne kan vi jo bruge denne tråd til idéer og inspiration. -
De taksonomiske niveauer
Forumindlæghej :) Jeg forstår ikke helt de taksonomiske niveauer, på det redegørende niveau stiller man så spørgsmål som redegør kort for fodboldens historie f.eks. ?? eller hvis det er dansk faget vil det så være en redegørelse for hvad teksten handler om og allerede der præsenter man også teksten.. ? også... -
fra farmaceut til læge
Forumindlæghej folkens.. jeg blev desværre ikke optaget på medicin i år. men i farmaceut. hvis jeg læser et år til farmaceut tror I at jeg har god chance for komme ind på medicin næste år ? -
Skal homosek. have chancen for at blive forældre?
ForumindlægHej alle. En debat, som er meget oppe i tiden. Det ser ud til, at folkene på Christiansborg ikke kan bestemme sig. Jeg føler også, at det er en svær beslutning, så det ville være rart hvis i delte jeres holdninger! :D På Folkestyrets sidste officielle arbejdsdag blev forslaget om gratis insemi... -
Intelligenstest!!!
ForumindlægBliver man intelligent pga. intelligenstestning? -
De optagede Jurastuderende
ForumindlægHej. Jeg ville lige hører fra de folk der er blevet optaget i jura, med hvilket gennemsnit de kom ind på. Jeg selv havde et gennemsnit på 9,2 ganget op. Kom ind i Århus, på mit 4. og sidste priotet. Mit første 3 var Medicin, tandlæge og psykologi. -
Besøg i fængslet - dansk skriftlig eksamen 2007
ForumindlægJeg så i et af indlæggene herinde hvor i kort havde snakket om emnet 5. der hed Besøg i fængslet. Jeg diskuterede med en af mine venner om at jeg-fortælleren sad i døren med håndjern på der hvor han opdagede den arresterede mand som gav ham den havle cigar. Havde jeg-fortælleren virklig håndjern ... -
Sædelighedsfejden
ForumindlægHej :) Jeg sidder lige med min dansk/historie opgave. Jeg har om kvindernes rolle, og derfor også om sædelighedsfejen. Men mit problem er, at jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvad fejden sluttede med? Håber der er nogle der kan hjælpe. -
HA cand.merc vs Ingeniør med MBA vs Eksportingeniør
ForumindlægJeg er lige startet på Universitetet, og er allerede kommet i tvivl om at jeg har valgt det rigtige. Jeg er matematisk student og har både A niveau i matematik og fysik, men mine sproglige kundskaber fejler intet. Jeg vil våve at påstå at jeg både er dygtig matematisk og sprogligt (historie, eng... -
Jura adgangsvkotienter 2010?
ForumindlægHej... Ønsket er at komme ind på KU - jura til sommer 2010... Nu lå den på 7,5 på SDU... og mit snit ligger på 7,2, tror i jeg vil have nogen chance for at komme ind på SDU til sommer? tror i den vil falde den på de 7,2? På forhånd tak Ellee -
Chat med Ellen Trane Nørby
ForumindlægStudieportalen.dk inviterer hermed til debat med Ellen Trane Nørby, som stiller op for Venstre i Sønderborg. Debatten foregår som en direkte debat - dvs. I byder bare ind med spørgsmål, og så vil Ellen svare på de spørgsmål der bliver tid til. Som det fremgår af vores brugerafstemning er skat... -
Statistik
ForumindlægHvis jeg gerne vil vurdere om der er en sammenhæng mellem alder og en sygdom, hvilket statistisk test benytter man så, når alder er en kontinuert variabel? -
Homers sammenligninger i Odysséen
ForumindlægSammenligninger siges at være noget der ofte ses hos Homer, men hvad betyder sammenligningen i Odysséens 5. sang, v. 488-493 - nogen der ved det?? -
Studier og prestige
ForumindlægI disse dage bliver folk enten optaget på deres drømmestudie eller ikke. Jeg undrede mig bare over, om der er nogen som har valgt studie efter prestige (jeg ville ikke selv gøre det). Jeg har hørt mange sige, at de enten vil læse medicin eller jura - og man får tit fornemmelsen af at de vælge net... -
Karakterer på forsikringsmatematik og matematik-økonomi
ForumindlægHej Studieportalen, Ville spørge om, hvorvidt karakterer var vigtige på forsikringsmatematik og matematik-økonomi i forhold til fremtidig karriere? Derudover ville jeg også spørge, hvorvidt det er alt for svært matematik, man lærer (lidt usikker om jeg kan klare den matematik, der er på de to ... -
Hvad er "Showing not telling"
ForumindlægHejsa! Hvia man nu siger at man i 1890 gjorde meget brug af showing not telling, hvad vil det så sige? På forhånd tak! -
Filosofi og matematik
ForumindlægHej. Jeg har tænkt mig at søge ind på en uddannelse i år. Jeg er dog kommet i et dilemma, da jeg står mellem to veje jeg gerne vil gå :) Min første plan var at tage bacheloren naturvidenskab og it, og så senere tage matematik som kandidat. MEN! Jeg kunne også godt tænke mig at læse matematik, hv... -
Hvad tjener en gymnasium-lærer
Forumindlæghttp://www.gl.org/loenogans/Loen/Sider/Hvadtjenerengymnasielaerer.aspx Startlønnen for en gymnasielærer på stx eller hf er minimum 29.680 kroner (inkl. pension) pr. 1. april 2010, som det fremgår af nedenstående tabel. For undervisere på hhx og htx er startlønnen minimum 31.110 kroner (inkl. pen... -
9 Klasse elev meget interesseret i matematik. Leder efter bøger eller lign.
ForumindlægHej allesammen jeg er en 9 Klasses elev, som er meget interesseret i Matematik. Jeg er ikke noget mastermind, så derfor vil jeg stadig gerne finde nogle bøger, der kan træne og opvarme min hjerne. Jeg vil gerne sørge for at jeg har alt på plads - Før jeg begynder at læse bøger som er svære. Dvs. ...
