Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 16501 til 16520 af 23489
-
Separation
ForumindlægJeg har fået givet differentialligningen: Med begyndelsesbetingelsen P(3,2) Jeg skal separere ligningen, men har ikke fået opgivet et x, så jeg tænkte at jeg kunne gange et 1 tal på differentialligningen som så differentieret ville blive til x. Altså: Ved at differentiere: M... -
Selvbiografi - Er der nogle der vil rette den?
ForumindlægEr der nogle, der gerne vil tage et kig på den og rette den? PS: Har slettet noget privat info. På forhånd tak! -
Beregn længden af medianen - hvad er gået galt?
ForumindlægHej Skal finde medianen på en retvinklet trekant. Nogle oplysninger er vedhæftet i word. Opgaven lyder at beregne længden af medianen c^2=a^2+b^2 12^2=5^2+b^2 144=25+b^2 144-25=b^2 119=b^2 √119 =b MC=√119 /2 Herefter har jeg lagt det ind i formlen for at finde medianen (har la... -
Centralbevægelse
ForumindlægGrundlæggende elementer til forståelse af acceleration -
hvorfor skal man sænke skatten mener liberalisterne
ForumindlægHvorfor mener libarelisterne at man skal sænke skatten. hvis skatten er højt vil folk ikke arbejde hvilke andre grund er findes der -
Hvorfor ganges med 8 her?
ForumindlægDet kan være svært at skrive en overskrift eller vælge den rette kategori til tider, men jeg håbr alligvel, at I kan hjælpe mig. Jeg har fgl. opgave, hvor jeg også har vedhæftet facit. Det eneste jeg ikke forstår er det sidste delspørgsmål, e. Hvorfor er det, at de ganger med 8 timer? https:/... -
Essay i word på en side
ForumindlægMit essay: Glæden ved at gå til styrketræning. Forslag til en bedre overskrift? Kan I please give noget konstruktiv feedback..... og hvordan jeg kan skrive en side. God dag -
En vurdering af en dansk stil
ForumindlægHej folkens Som så mange andre håbefulde danske gymnasieelever (STX) modtog jeg i dag mine skriftlige eksamenskarakterer, heriblandt et 4-tal for min præstation i skriftlig dansk. Normalt svinger jeg mellem 10 og 12 i mine stile og endte med at få 12 som årskarakter. Jeg er derfor naturligvis e... -
Tysk oversættelse.
ForumindlægHejsa alle sammen:-)Er der nogle, der vil hjælpe mig med min tysk oversættelse...?...pleace!Dansk:Hovedpersonen i den følgende tekst er en lille pige, der hedder Sabine. Hun er ca. 6 år gammel og går endnu ikke i skole. Sabine og hendes mor bor alene sammen i en lille tysk by. Det er december, og... -
luft - kold/varm
ForumindlægHej. I skolen har jeg indgået et væddemål om hvorfor luft man puster ud med trutmund er koldere end når man blot udånder med åben mund. - vi er sproglige og ved ikke noget om fysik Jeg mener at det kunne være fordi man ensretter luften idet man puster dem i en lille streg ud af munden og der derf... -
adjectiv bøjning
ForumindlægJeg har brugt hele dagen på at analysere og oversætte disse sætninger, jeg vil gerne vide om de er korrekte, så derfor bliver jeg rigtig glad, hvis i vil benytte tiden og kigge på filen jeg har lagt ind :) her er sætningerne som jeg skal oversætte til tysk :) 1. Pigen købte en sort cykel 2. e... -
adjectiv bøjning
ForumindlægJeg har brugt hele dagen på at analysere og oversætte disse sætninger, jeg vil gerne vide om de er korrekte, så derfor bliver jeg rigtig glad, hvis i vil benytte tiden og kigge på filen jeg har lagt ind :) her er sætningerne som jeg skal oversætte til tysk :) 1. Pigen købte en sort cykel 2. e... -
hjælp til en del af en franskstil
Forumindlæghej, nogle som har lyst til at rette lidt her i? Jeg har skrevet, nederst på siden, på dansk hvad jeg mener med sætningerne.Det er en beskrivelse af et billede..La femme, Jeanne, qui est assis sur le parquet, est une danseuse à la piece de théâtre. Sa mère et son père sont les deux qui sont assis... -
Nøgletal
ForumindlægHeys!Er blevet spurgt i en opgave:Beregn nøgletal for medarbejder effektiviteten .. men synes ikke jeg kan finde de nøgetals formler nogle steder? .. hvad er det jeg skal regne ud? .. Og hvordan redegøre man for Herzbergs 2 faktor teori ud fra det her:Datacentret A/S er en lille virksomhed, hvilk... -
Ungdomsbevægelser
ForumindlægHej. I morgen skal jeg lave et lille fremlæggeæse svarende til 10 minutter, hvor jeg blandt andet skal fortælle lidt om Ungdomsbevægelserne i mellemkrigstiden.Der er dog noget, som jeg har lidt svært ved at forstå eller hvertfald få sammenhæng i, da alt det der politisk halløj ikke lige er min st... -
Pascals princip
Forumindlægsiger, at trykket i en væske er distribueret ligeligt over væsken. Det jeg har svært ved at forstå, er det, som man på engelsk kalder "the hydraulic lift", dvs. at man kan løfte ting med en lille kraft ved at trykke ned på kun et lille areal. Så for at få intuition tænkte jeg... -
Thiosulfat+syre
ForumindlægHej\n\nJeg sidder med en rapport over en reaktion mellem thiosulfat og syre. Jeg skal lave en ( [H+] , 1/delta-t)-graf. Punkterne passer meget godt på en parabel (kor.koef. på 0,995), men i følge mine notater afhænger reaktionshastigheden slet ikke af H+-koncentrationen, og derfor vil jeg gerne h... -
Er det en åben eller lukket slutning
ForumindlægEr det en åben eller lukket slutning? Jeg arbejder med komposition af en novelle der hedder grantræet. men jeg synes det er svært at se om den har en lukket eller åben slutning :/ Hun river grantræet ud af hånden på Torben og går hen og åbner vinduet. Drengen begynder at tude. Hun kaster så hård... -
Hjælp til oversættelse af spansk.
ForumindlægHej. Her er det, som jeg skal oversætte samt min oversættelse. Dansk version: Den lille Rødhætte er lille og meget køn. Hun har en stor familie og en dag skal hun hjælpe sin mor. Hun skal besøge sin bedstemor og hun er nødt til at bringe hende en kurv med brød og smør. Hun ved ikke at ulve... -
Hvem tager fejl?
ForumindlægMin lærer og jeg har venligt diskuteret en lille opgave som hun stillede os i sidste uge om diversitet. Det er ikke fordi jeg tvivler på hendes evner, hun er uden tvivl et rent orakel og en kanon lærer, men hun har dog også lært mig at man ikke bare skal tro på alt, men at man skal tjekke efter o...
