Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 16841 til 16860 af 95433
-
Hvad betyder / og hvornår anvendes formlerne...
ForumindlægHey, jeg har glemt alt om specifik varme fylde.. og jeg forstår ikke det der står i min bog. så ville lige høre om der er nogen der ved hvad forskellen er på formlerne og hvornår man skal anvende den ene frem for den anden:E=m*c*T og E=C*TDet ville hjælpe en del..på forhånd tak! -
Har 3 vinkler og 1 side i vilkårlig trekant
ForumindlægJa, som overskriften siger, har jeg en vilkårlig trekant, hvor jeg kender de 3 vinkler A=45,6º, B=78,9º og C=55,5º og siden c=12,3. Siden a, skal blive 10,66 og siden b skal blive 14,65. :) -
cosinussetningen, finne vinkel
Forumindlægkom fram til at,cos A = (b^2 + c^2 - a^2) / (2 * b * c)Men hvordan blir likningen seendes ud hvis jeg vil finne vinkel A eller B ?Tusen Takkmvh Joachim -
Funktion f
ForumindlægHeej (: Nogen som kan hjælpe? En funktion f, er givet ved f(x)=3/4x^4+x^3-3x^2+3 Bestem for enhver værdi c antallet af løsninger til ligningen f(x)=c Hvordan gør man det? På forhånd tak!! -
Vektorer!
ForumindlægPunktet C deæer linjestykket AB i forholdet 2:1 Bestem koordinaterne til punktet C (der kab være to muligheder, det ved jeg) A = (9,-2) B = (2,5) Hvordan løser jeg dog denne opgave? -
ligning i plan
ForumindlægHer derude, Når man skal lave en ligning i planen om til ax+b, hvad gør man så? Man tager vel udgangspunkt i: ax+by+c=0 og isolerer y: y= (-ax/b)-(c/b) Men hvordan komemr jeg videre? på forhånd taak. -
HJÆÆÆÆLP!!!
ForumindlægHej Alle kloge hoveder. Jeg har en trekant hvor skal skal finde længden af Medianen (Ma). Jeg har disse informationer. A=56,81* B=73,33* C=49,86* a=7,8cm b=8,5cm c=6,9cm Jeg vil meget gerne have hurtig respons:) På forhånd tak:) -
Formel - isolering
ForumindlægGodeftermiddag :) Jeg har denne formel, som jeg sidder og kæmper med :) Det er sådan, at jeg skal have isoleret ΔT, i følgende formel: ΔE=m*c*ΔT Håber virkelig i vil hjælpe mig :) -
Mistet lyst til samfundsfag og skolen generelt.
ForumindlægHej, random stranger! Jeg går på STX (1.G) med studieretningen EN-SA-Ma, men jeg havde oprindeligt valgt og gået på en sproglig linje (EN-SP-Fr), som jeg fagligt set var helt tosset med. Dog var vi få i klassen og havde problemer socialt, så min linje blev nedlagt, mens den anden linje i klas... -
Tegn Vektor diagram og regn
ForumindlægHej SP jeg har den her opgave i Fysik, som jeg har brug for hjælp til og rettelse af jer tak på forhånd alle sammen :) http://postimg.org/image/u3r7en7w3/ og har tegnet vektor diagrammet, men den mangler R3 og ved ikke helt hvordan jeg indsætter den i diagrammet ---> http://postim... -
vektorer - trekant
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan hjælpe med at besvare denne opgave? Tak på forhånd. -
Grammatisk korrekt?
ForumindlægHejsaJeg har lige et spørgsmål mht. lidt grammatik."Han hører jo slet heller ikke til i det liga niveau som han ligger i."Kan man skrive/sige således? "slet heller ikke"MvhSteffen -
Matematik eksamen uden hjælpemidler
ForumindlægJeg sidder og er igang med at læse op til eksamen i matematik på B-niveau, og bliver lige pludselig i tvivl om man skal kunne differentierer funktioner vha. produktreglen til delen uden hjælpemidler? Og skal man egentlig overhovedet kunne den til delen med hjælpemidler? -
HJÆLP! Brydningsindeks - udregning
ForumindlægHej! Min makker og jeg har rigtig meget brug for hjælp med en opgave i fysik. Vi har rimlig godt styr på det hele, men er bare mest forvirret omkring v1 og v2... Vi har prøvede os lidt frem med et par tal, men har fået noget rigtigt resultat! På forhånd mange tak!! En laserstråle sendes ... -
News article
ForumindlægHej, er der nogle søde mennesker der kunne tænke sig at rette min engelsk artikel, + begrundelse ift fejl “Wolf eats little girl and her grandma” ________________________________________________________________________________ Fortunately for them, the incident was not their end, w... -
AT - Naturgeografi og samfundsfag?
ForumindlægHej :) Nogle der kan få kombineret naturgeografi (på B-niveau) og samfundsfag (på a-niveau) i et godt emne til AT? Med hensyn til metoder, så er det noget kvantitativ metode som kan bruges, men spørgsmålet er bare hvilket teknologisk gennembrud der er sket i naturen som kan kombineres til samfund... -
andengradspolynomier
ForumindlægHej Jeg har fået et spørgsmål til mundtlig, hvor der står, at jeg skal gennemgå egenskaber ved 2. gradspolynomiet. Jeg tænker, at jeg kan sige, at parablen er sur, hvis a<0 og at parablen er glad, hvis a>0, og at c er skæringen er med y-aksen. Men hvad er det lige b er for noget? -
Videregående matematik - lære det selv ! - Hvordan ?
ForumindlægHej SP :-) Jeg bliver snart student. Som mange andre, vælger jeg at tage et år fri fra uddannelsessystemet. Det betyder ikke at jeg vil vende ryggen til alt det som bare lugter af "uddannelse"... Jeg tænkte på at læse lidt videregående matematik for mig selv, og i den anledning har... -
Lidt godt til reolen?
ForumindlægHej med jer, Jeg søger lidt flere bøger som jeg kan læse dels som led i undervisningen (fysik A og kommende fysik-studernede) og for min egen fornøjelses skyld. Jeg har selv: Ortbit bøgerne, Spektrum bøgerne, Vejen til fysik bøgerne samt university physics af Young and Freedman. Jeg søger speciel... -
Fluorescens
ForumindlægHej! 'Nogle stoffer lyser, når de bestråles med ultraviolet lys. Fænonmenet.kaldes flourescens. I et bestemt stof kan fotoner med bølgelængden 300nm excitere elektroner fra grundtilstanden til et højere energiniveau A. Stoffet udsender synligt lys, når elektronerne overgår til det lavere...
