Søgning på: Bestem f'(x). Resultater: 16901 til 16920 af 76732
  • Proportionalitet

    Forumindlæg
    Hej Jeg har fået et spørgsmål omkring potens, hvor jeg skal komme ind på proportionalitet. Jeg er lidt usikker på hvad proportionalitet egentlig er, men også hvorfor proportinalitet er vigtigt i en potens og hvilken rolle spiller det? Tror i jeg både skal komme ind på ligefrem og omvendt pr...
  • Monotoniforhold

    Forumindlæg
    Hej jeg er lidt i tvivl om en opgave. Hvis man får oplyst grafen for den afledede funktion f' i et bestemt interval, hvorledes skal man så beregne monotoniforholdet for funktionen f i det givne interval? Skal man først beregne funktionen for f eller hvordan? Håber i kan hjælpe mig, mange tak ...
  • Integralrening og arealer

    Forumindlæg
    Hey Jeg har opgave B som jeg har prøvet at løse i 2 timer nu, kan simpelthen ikke komme nogle vegne. Nogen der kan hjælpe. Har løst A
  • Hængebro

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til a) som i kan se i dokumentet. Jeg har fundet en metode hvorpå man kan beskrive kablet hvilket er lige store koefficienters metode. Dog kan man også ved en anden måde men det har jeg brug for jeres hjælp til. Tak på forhånd :)
  • Andengradspolynomier

    Forumindlæg
    Hej. Nogle der kunne hjælpe mig med denne opgave
  • Areal

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har vedhæftet en opgave. Jeg har ikke skrevet tekst eller noget men bare mellemregning og resultat.. Syntes bare det virker alt for enkelt at gøre det sådan?
  • Forskrift for stamfunktion til f hvis graf går gennem et punkt

    Forumindlæg
    Hej. Kan i løse denne opgave så jeg kan se og forstå fremgangsmåden inden min eksame om et par uger? Tak!
  • gør rede for forskrift

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave, som handler om andengradspolynomium. Jeg ved jeg skal finde nogen punkter og lave regression, men har svært ved at opstille punkterne. Opgaven er vedhæftet
  • Polynomiers division

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogen der kan forklar mig, hvad polynomiers division går ud på? og bevis af polynomiers division :)
  • Matematik

    Forumindlæg
    Hej, er de nogle der kan hjælpe mig med billede nummer 1?
  • Opskrive en funktion

    Forumindlæg
    Hej. Er det korrekt at funktionen vil hedde: y = 25x + 2,5 i a)? og er der en som kan hjælpe med b)?
  • Hjælp til matematik opgave

    Forumindlæg
    Hvordan løser man denne integralregningsopgave?
  • Funktioner

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med denne her opgave? Opgave 8:))
  • MATA IMORGEN! tretrinsregl 1/x?

    Forumindlæg
    er der nogen der kan finde den udledede til 1/x som jo er det samme som x-1 gennem tretrinsreglen? jeg får at: dy=f(x+h)-f(x)=(x+h)-1x-1=x-1+h-1-x-1 så finde jeg dy/h=(x-1+h-1-x-1)/h. h går ud med hinanden? eller jeg ved ikke, men der kommer til at stå 0 når jeg får resultatet, men ifølge...
  • Hjælp, tak!

    Forumindlæg
    Aflevering igen... Sidste opgave er svær at gennemskue for lille mig....: "Hvis en bil kører ind i en mur med en hastighed på 50 km/t, svarer det til, at den rammer jorden efter et frit fald fra 3.sal. En hastighed på 80 km/t svarer til et frit fald fra 8.sal. Det oplyses, at hastigheden f(...
  • Spørgsmål om ulighed

    Forumindlæg
    I arealfunktionen ser en ulighed sådan ud: f(x)*Δx ≤ ΔA ≤ f(x+Δx)*Δx Se dokument Hvorfor er det, at det skal være" ≤" og ikke blot "<" ?
  • Meget kort.

    Forumindlæg
    For funktionen f fælder for alle x at f(x+7)/f(x)=0,83 Hvilken type vækst er der tale om? Hvordan kan jeg se det? Hvad skal jeg??
  • Dobbeltlogaritmer

    Forumindlæg
    Når man i et dobbelt log. system ved at:f(x)=b * x^2 detter er:f(x)= 3,8 * 6,6^2Hvordan tegner man det ind i et dobbelt log. sys. ?
  • eksponentiel funktion?

    Forumindlæg
    Er denne ikke en eksponentiel funktion? f(x)=21+59e^(-0,66t) <=> f(x)=b*ax --- og hvorfor kan min lommregner, TI89, ikke indtegne denne graf?
  • differentialkvotient

    Forumindlæg
    Hej. Nogle der ved hvordan man beregner differentialkvotienten for: f(x) = 4x+ 3/x og f(x) = 4x*√x ? Håber i kan hjælpe mig. er lidt lost!