Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 17061 til 17080 af 72126
-
Design af cykler - Færdige opgaver
ForumindlægHej, I denne tråd vil jeg smide de forskellige opgaver op, der hører til eksamens sættet "Design af Cykler". Da jeg stadig er igang med at løse dem, vil de komme op løbendene. a) Bestem vinklerne i de to trekanter samt?AB? Trekant 1, BCD Først finder vi vinklerne BCD. Vi har fåe... -
Ekstremt svært!
ForumindlægBestem den sammenhæng, der er mellem tallene a og c, når andengradsligningen: ax2 + 2x + c= 0, a ≠ 0 Jeg ved i øvrigt ikke, hvad tegnet ≠ betyder? Jeg håber meget på hjælp! -
løsning til ligning
Forumindlægl med temperaturen 25C sttes ind i et kleskab, hvor temperaturen er 5C. llets temperatur f (t), mlt i C, er en funktion af tiden t, mlt i minutter efter llets placering i kleskabet. Det oplyses, at f er lsning til en differentialligning af typen dy/dt= 5a- ay Det oplyses yderligere, at f (0) = 2... -
emne i fald
Forumindlæghey folkens ville høre om der var nogle der kan forklare mig hvordan man regner denne opgave ud opgaven lyder : jeg har et emne på 200 kg som flader fra punkt a til punkt b har en vindmodstand C = 100 Ns/m en tøndekraft på 9.81 m/s2 og emnet har en fart på 50km/t nå den nå punk... -
Forskrifter mm.
ForumindlægKan ikke finde ud af denne opgave i min ugeaflevering.. Opgaven lyder sådan: Man kan måle temperaturer ved hjælp af flere skalaer. På figuren er Celsius- og Fahrenheit skalaerne vist. Hvor mange grader Celsius er 158 grader Fahrenheit? Bestem funktionen u=f8c), hvor u er grader Fahrenheit og c... -
Opvaskefad
ForumindlægHej SP Jeg har en opgave her som jeg tvivler lidt med: I et opvaskefad er der 8 L vand, som er 55° varmt. Temperaturen i køkkenet er 20°. Hvor meget sølvbestik kan man vaske op, før temperaturen er dalet til 45°C? Indtil videre ved jeg dette, men ved ikke om det har nogen betydnin... -
karakter?
ForumindlægHvad er det for noget med de karaktere som er givet her inde... fx. 9\\a for en eksamensstil (gymnasie)... men kun 9\\c for en 1.g opgave... det er da også på a niveau... -
Anden-gradsligninger
ForumindlægJeg har brug for hjælp til opgaven, som jeg har vedhæftet. Jeg forstår ikke hvordan man kan bestemme koifficenterne a, b og c! -
Hjælp!!!
Forumindlæg(1) I trekant ABC er vinkel C ret, B = 32,7 og C = 5,7. Beregn de manglende sider og vinkler i trekanten. (2) I trekant ABC er vinkel C ret, c = 20 og b = 16. Beregn de manglende sider og vinkler i trekanten. (3) I trekant PQR er vinkel Q ret, p = 4,1 og r = 6,2. Beregn de manglende sider og vin... -
Cosinusrelationerne
ForumindlægHej jeg sidder og forbereder til min eksamen på tirsdag øver mig lidt på cosinusrelationerne men er ikke helt sikker på hvordan man kommer fra b^2 = a^2 + c^2 - 2ac * cos(B) til cos(B) = a^2 + c^2 - b^2 : 2ac jeg starter med at flytte cos(B) over på den anden side så det bliver b^2 : cos(... -
Isolering i ligning
ForumindlægHej... jeg skal løse følgende 2 ligninger og er ikke sikker på de er korrekte. A) Isoler T: p*v/T = p1*v1/T1 <=> T1/T = P1*V1/P*V <=> T = P1*V1/P*V*T1 Er det rigtigt????? B) Isoler C : ω = √ (1/L*C) <=> ω2 = L*C ... -
isoler f
ForumindlægHej jeg ved hvad isolere går ud på. Her skal jeg finde F men hvordan kan jeg gøre det hvis der ikke står hvad C er? Hjælp tak :-) -
Isolere en variabel
ForumindlægDet burde være rimelig simpelt. Jeg skal sådan set bare isolere en variabel (jeg skal egentlig bestemme en konstant c for en differentialligning jeg vil løse). a*P/(b-a)*e^(0) - b*P/(b-a)*e^(0) + c*a*b*P/(b-a) = 0 Jeg vil gerne isolere c. Jeg har gjort flg.: c*a*b*P/(b-a) = b*P/(b-a) - a*P... -
Differentialligninger
ForumindlægHej, Jeg har løst en opgave, som jeg er en del i tvivl om, håber derfor nogen af jer kunne bekræfte/afkræfte mine beregninger! :) Givet differentialligningen y' - 4/x * y = x4 , x>0 a) Løs den homogene ligning: Her tænker jeg at for at ligningen er homogen, skal g(x) være lig med 0 (if... -
Parabel
ForumindlægHej hvordan laves C) ? Kan godt A) og B) Tak på forhånd -
syrebase titrering/måling
ForumindlægStadig nogen af jer der er oppe, ellers skriver jeg bare i morgen ^_^ -
Borvand
ForumindlægJeg har lavet en opgave om borvand (opg. 1 fra studentereksamnesopgaverne fra 1997), men er lidt i tvivl om jeg har brugt de rette metoder.Borvand er en vandig opløsning af borsyre, H3BO3, der indeholder 2,0g borsyre pr. 100 mL. Borsyre optræder som en monoprot syre når den opløses i vand.Jeg ska... -
10 talslogaritmen og ph-værdi
ForumindlægJeg har fået en opgave der lyder: Redegør for relavante egenskaber ved 10 talslogaritmen i forbindelse med pH-beregninger og jeg har et spørgsmål der lyder: wtf? - jeg vil gerne have hjælp =D eller bare et link hvor man kan læse om det, kan intet finde via google... :S tak på forhånd! -
Bestemmelse af partialtryk
ForumindlægHejsa Er i tvivl om denne opgave: 2 H2(g) + CO(g) <----> CH3OH(g) Der fyldes nu 0,545 gram dihydrogen og 0,346 gram carbonmonooxid i en beholder der rummer 500 ml. Beholderen varmes op til 250 grader Beregn nu partialtrykket af dihydrogen ved ligevægt. Mit forslag er: antal mol hydroge... -
medicin - forget it?
Forumindlæghej, jeg vil gerne studere lægevidenskab eller odontologi, men mit gennemsnit er på ca. 8,9 - det er jo langt fra addgangskvotienten i de studier. betyder det at jeg skal glemme alt om dem? kan jeg ikke engang blive optaget via kvote 2?
